דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח אופנוע מפני תאונת אופנוע 

מאת    [ 10/05/2010 ]

מילים במאמר: 696   [ נצפה 2700 פעמים ]


תאונת אופנוע היא למרבה הצער אירוע שכיח מאוד אשר לרוב מסתיים בפציעות חמורות לצד נזק לרכוש. חומרת הפציעות נובעת מן העובדה כי האופנוע הוא כלי רכב חשוף ועל כן לנהג אין את ההגנה ממנה נהנה נהג המכונית.

הסיבות להתרחשותה של תאונת אופנוע הן שונות אך ניתן בהחלט לומר כי רובן של התאונות סופן בפגיעה משמעותית של הנהג.

לאור זאת, ביטוח אופנוע מפני תאונת אופנוע הוא בעל חשיבות גדולה ביותר עבור רוכבי האופנוע. אולם, המבקש לעשות ביטוח אופנוע, יגלה כי חברות הביטוח דורשות תעריף יקר ביותר, עד כדי כך כי רבים מרוכבי האופנוע בוחרים שלא לעשות ביטוח אופנוע מפני תאונת אופנוע.

להעדרו של ביטוח אופנוע יש השלכה מהותית בכל הנוגע לקבלת פיצוי בעת תאונת אופנוע. כאשר רוכב אופנוע נפצע עקב תאונת אופנוע ובעת התאונה לא היה מבוטח, יוכל הוא לקבל פיצוי כספי בגין נזקיו אך ורק אם הוא אינו אשם בתאונה.

מדוע חברות הביטוח גובות מחיר כה יקר בעבור ביטוח אופנוע מפני תאונת אופנוע?

ביטוח אופנוע - מדוע הוא כל כך יקר?

חברות ביטוח בישראל דורשות תעריף גבוה ביותר בעבור ביטוח אופנוע מפני תאונת אופנוע. ביטוח אופנוע יכול להיות לעיתים יקר פי שלושה מביטוח מכונית. מהן הסיבות אשר בגללן ביטוח אופנוע הוא כל כך יקר?

1. ריבוי תאונות - תאונת אופנוע היא תרחיש נפוץ מאוד ועל כן מייקרות חברות הביטוח את הפוליסה על מנת להתמודד עם הסיכון הגבוה.

2. נזקים בגין תאונת אופנוע ?  תאונת אופנוע גורמת לפציעות קשות ולנזקים ברכוש. על כן, לצד שיעור התאונות הגבוה, חייבת חברת הביטוח להתמודד גם עם הנזקים שמתרחשים עקב תאונת אופנוע.

3. גניבת אופנוע - בשל הקלות הרבה בה ניתן לגנוב אופנוע, מתייקר משמעותית המחיר של ביטוח אופנוע.

עלות ביטוח אופנוע

מחיר הפוליסה של ביטוח אופנוע הינו גבוה בשל הגורמים שפורטו לעיל. ישנם מרכיבים נוספים אשר משפיעים על העלות של ביטוח אופנוע:

1. גודל המנוע - ככל שהמנוע גדול יותר, כך יכול האופנוע להגיע למהירויות גבוהות יותר. נסיעה במהירות גבוהה מסכנת יותר את הנהג ולפיכך מגדילה את הסיכון להתרחשות תאונת אופנוע חמורה יותר.

2. סוג האופנוע ?  ביטוח אופנוע רגיל יקר יותר מאשר ביטוח אופנוע שטח. הסיבה לכך היא העדרם של גורמי הסיכון בכביש.

3. אופן השימוש - אין שימוש באופנוע לצורכי פרנסה כמו שימושים אחרים מבחינת עלות ביטוח אופנוע מפני תאונת אופנוע. חברת הביטוח מבינה היטב כי אדם המשתמש באופנוע לצורכי עבודה, נמצא על הכביש שעות רבות ועל כן מצוי בסיכון רב יותר לתאונה.

הגורמים להתרחשותה של תאונת אופנוע

תאונת אופנוע יכולה להיגרם ממגוון רחב של סיבות הנעוצות בהתנהגותו של נהג האופנוע, בתנאי דרך בעיתיים או בתקלה באופנוע עצמו. כמובן כי תאונת אופנוע יכולה להתרחש גם עקב שילוב של גורמים.

נהיגה באופנוע מצריכה ערנות מוגברת ותשומת לב גדולה יותר מאשר נהיגה ברכב. הסיבה לכך ברורה ונעוצה בעובדה כי רוכב האופנוע מצוי בסיכון גבוה מאשר נהג המכונית. בהתאמה לכך, בשעת תאונת אופנוע, פציעותיו יהיו קרוב לוודאי קשות הרבה יותר.

ניתן למנוע תאונת אופנוע על ידי הימנעות מנהיגה בתנאים לא מתאימים, בין אם הם נובעים מתנאי הדרך או מזג האוויר ובין אם ממצבו הסובייקטיבי של הנהג. נהיגה במצב של עייפות או נהיגה בלילה היכן שהיא אינה הכרחית, מסכנות את חייו של הנהג ועלולות לגרום להתרחשות של תאונת אופנוע.

בהקשר של מניעת תאונת אופנוע נזכיר גם את החשיבות שבתחזוקה טובה ומוקפדת של הכלי כמו גם לבוש מתאים.

מה עושים אחרי תאונת אופנוע?

לאחר תאונת אופנוע חשוב מאוד להקפיד לשמור את כל המסמכים הרלוונטיים כדוגמת המסמכים הרפואיים. יש לוודא כי כל מוסד רפואי בו טופל הנפגע תיעד באופן מלא ומסודר את אופן הטיפול וציין את הפציעות מהן סבל הנפגע. הקפדה על שמירת החומר הרפואי יכולה להקל מאוד את ההתנהלות אל מול חברת הביטוח לאחר תאונת אופנוע.

מיד לאחר קרות תאונת אופנוע, יש לרשום את כל פרטיהם של הנהגים הנוספים בתאונה, אם ישנם כאלה. כמו כן, יש לגשת למשטרה לקבלת אישור בגין התאונה.

עניין נוסף וחשוב הוא צילום זירת התאונה. אם הדבר אפשרי, מומלץ לצלם את המקום מיד לאחר התאונה. במידה ולא ניתן לעשות זאת, יש לשוב אל מקום תאונת אופנוע בהקדם ולצלם כל מה שרלוונטי ומעיד על האופן בו התרחשו הדברים.

מומלץ מאוד להתייעץ עם עו"ד המתמחה בתחום הנזיקין ובפרט בתאונות דרכים על מנת שהנפגע יידע כיצד לנהוג במקרה של תאונת אופנוע. עו"ד בעל ניסיון ומומחיות בתחום יוכל להשיג עבור הנפגע את הסכום הפיצויים המקסימאלי ביעילות ובמהירות. 

ככל שנפגעת בתאונת אופנוע ויש לך שאלה משפטית, מומלץ להתייעץ ולשאול באתר הפורומים המשפטיים את עורכי הדין בפורום דיני נזיקין >>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב