דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זכויות עובדי שמירה ואבטחה 

מאת    [ 09/05/2010 ]

מילים במאמר: 491   [ נצפה 3887 פעמים ]

דיני עבודה הם דבר שלצער כולנו נדחף פעמים רבות מתחת לשטיח כשמדובר באוכלוסיות חלשות או פגיעות כמו אוכלוסיות אנשי האבטחה. ישנם מספר חוקים בסיסיים שיבטיחו כי גם במקום העבודה שלכם זכויות עובדים יהיו נושא שמכבדים אותו וחשוב להכיר אותם.

תקופת ניסיון על פי דיני עבודה

מעסיק רשאי לקבל עובד לתקופה בת שישה חודשים הנקראת תקופת ניסיון. לאחר מכן, במידה ויש הסכמה של העובד והמעביד, ניתן להאריך את התקופה בעוד כשישה חודשים. אסור לבצע פיטורים לקראת סוף שנת העבודה הראשונה בכדי לחסוך דמי פיטורים וזכויות הבראה שנתיות המגיעות לכל עובד- תופעה נפוצה בתחום השמירה.

על פי דיני עבודה הקבועים בחוק, פרק הזמן אשר מוגדר 'לקראת סוף שנת עבודה' משתנה ממקרה למקרה וכל אחד נידון לגופו. אם במקום העבודה שלכם נהוג לפטר עובדים לקראת סוף השנה הראשונה, עובדה זו תהיה לכם לעזר רב במידה ותחליטו לתבוע את המעסיק על פיטורים לא הוגנים.

זכויות עובדים בעניין שעות נוספות

מעסיקים רבים יודעים היטב לדרוש מן העובד לתת שעות נוספות, אולם כאשר מגיעה העת לשלם עליהן כדין- הם עלולים להתעלם מן הקבוע בחוק. על פי החוק יום עבודה יהיה יום של שמונה שעות בלבד.

על פי דיני עבודה המופיעים בספר חוקי מדינת ישראל, השעתיים הנוספות הראשונות ישולמו לפי תוספת שכר של 25% על השכר השעתי הרגיל שלו. על כל שעה נוספת מעבר לשעתיים הללו, יקבל העובד תוספת של כ-50% לכל שעה נוספת.

ימי החופשה המגיעים על פי חוק בישראל

חופשים הם אחד הדברים החשובים ביותר בכל מקום עבודה. גם למספר ימי החופשה אשר מגיעים לנו יש חקיקה מסודרת. בשנתיים הראשונות להעסקתו, מגיעים לעובד 12 ימי חופשה בתשלום. בשנים השלישית והרביעית 13 ימים, בתום השנה החמישית 14 ימים, בתום השנה השמינית 19 ימים ובתום התשיעית ואילך מגיעים לעובד 26 ימי חופשה בשנה.

בנוסף לימי החופשה הללו, קובעים דיני עבודה בישראל כי לכל עובד מגיעים גם כמה ימי הבראה בשנה. מדובר בימי עבודה בתשלום, בהם נעדר העובד ממקום העבודה בשל מחלה כלשהי. גם כאן, מספר הימים הקבוע בחוק עולה ככל שוותק העובד עולה.

ימי חופשה בחגים ומועדים

ישנו עוד סוג אחד של ימי חופשה בתשלום המופיע בחוק והוא כמובן החגים. ישנם תשעה ימים בשנה בהם זכאי העובד לחופשה בתשלום בזמן החגים הגדולים. הימים מחולקים כך: שני ימים בראש השנה, שניים בסוכות ושניים בפסח, יום חופשה אחד ביום כיפור, ביום העצמאות ובשבועות.

דיני עבודה באבל

דיני עבודה קובעים בצורה חד משמעית כי במקרה של מוות, מותר לעובד להיעדר מן העבודה בהתאם למנהג האבל. ימי האבל לא ינוכו משכרו ולא מכמות ימי חופשתו של העובד בשום מקרה.

ומה לגבי השעיה?

מעביד לא רשאי להשעות עובד ממקום עבודתו אם לא חתמו על הסכם בנושא מראש. מי שרשאי להשעות עובד ממקום עבודתו הוא רק גוף בעל סמכות משפטית. בכל מצב אחר, מגיע לעובד תשלום על ימי ההשעיה.

דיני עבודה שומרים עלינו

חוקי העבודה הם כלי מצוין הבא להגן על אוכלוסיית העובדים מפני ניצול ואי צדק. גם אם אינכם מכירים אותם או שאין לכם כסף בכדי לשכור שירותי עורך דין, מומלץ מאוד להמשיך לקרוא ולחפש מידע. דיני עבודה הם כלי רב עוצמה בידיו של העובד- השתמשו בהם.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב