דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


BPD - האיש שבגד בי לטובתי 

מאת    [ 09/05/2010 ]

מילים במאמר: 615   [ נצפה 3511 פעמים ]

עולה בדמיוני סיטואציה משנות ה-90 בה מטפלי המובהק, איש מקצוע ואדם יקר, יושב מולי, ואני השבור לרסיסים שואל אותו בדחילו ורחימו שאלה כלשהי על אודות הטיפול שאני עובר, אשר עד לאותו יום כבר צבר התערבויות רבות, שהיו מאוד קשות ומאוד כואבות... זכור לי בבירור שאימא-מטפל תקע בי עיני תם, וענה לי בנון-שלנטיות אכזרית מעין כמותה: איזה טיפול? ברגע ההוא, אני בלעתי את לשוני, וכבר שנים שאני מקיא את הרעל ההוא... כי הוא החדיר בי, בשתי מילים נבזיות, מוטיבציה אדירה להוכיח קבל עם ועדה שמטפלים בי וגם בעוד אלפי מסכנים אחרים באופן מניפולטיבי... שאנחנו אולי "משוגעים" - אבל ממש לא בהקשר זה!

 

כך היה רק בגלל שאהבתי אותו כל כך. היחידי בעולם שאותו אהבתי כמו שאהבתי את אימי אשר אותה אהבתי יותר מכל. ואולי גם הוא אהב אותי בסגנונו האישי המתאים לאישיותו המפותחת עשרות מונים משלי.

 

אבל בימים ההם, על פי תפיסתי הרגשית הפרימיטיבית והמפגרת, הוא בגד בי - חד וחלק! כן, ניחשתי, ואחר אף הבנתי בקוגניציה, שזהו תפקידו. שזה לטובתי. אך בד בבד ממלכת הרגש השתרכה מאחור, דשדשה במחוזות הזעם הנורא שהרעיל את נשמתי, ובאופן פרדוכסלי כבר התחיל לבשר את תחילת גאולתי. כי מתוך הכאב הנורא שלא ברצוני צמחתי. לידה קשה. שוב - במזל טוב יותר או פחות, ובפעם המי יודע כמה - נולדתי ובאתי לעולם המדהים והמכוער הזה גם יחד.

 

כמובן באותם ימים סלחתי לו. אולי כמו שסלחתי לאימי שהביאה אותי לעולם הנורא הזה. עולם בו הזעם, הסבל, הדיכאון והכאב הקיומי הנורא משמשים בערבוביה עבור כל מי שנתקע בפיצול הארור ההוא. נתקע בילדותו המוקדמת, והיה לעוד אחד הסובל מהפרעת אישיות גבולית.

 

בהדרגה, בלי להסס (כך לפחות נראה לי) החל המטפל היקר שלי להפנות לי עורף - מכתים את ה"בגד הצחור והיפה" שלבש עד כה מול עיניי הילדיות. כן, בשיטתיות המעוררת בי הערצה, הוא מתחיל לזרוע כתמים שחורים על הבגד הצחור, והכתמים בהדרגה נעשים גדולים יותר, מאיימים לכסותו כליל.

 

ואני ראיתי איך הבגידה מתרקמת עקב בצד אגודל. קורמת עור וגידים מול עיניי המשתאות. בתחילה מחיתי. פעם אחר פעם, בקלות בלתי נסבלת הוא דחה אותי בקש. "איזה טיפול?" שאל בחוסר רגישות מתוכנן היטב שרק בורדר ליין יודע עד כמה הוא חותך בבשר החי.

 

באומץ הגובל כמעט בטיפשות המשכתי לבחון באימה את המתרחש בחדר הטיפול. מנסה ללא הצלחה, לבצע הסתכלות אנליטית חדה וקרת מזג במטרה להבין טוב יותר.


שותק כצאן המובל לטבח, המשכתי לבוא לחדרו בדייקנות מזוכיסטית של שעון שוויצרי - מבקש רק את נפשי למות.

 

ליד 1956 * קלינית - חולה במאניה-דפרסיה * נשאתי כ-400 הרצאות * מנחה קבוצות בעמותת אנוש * מאמר באנגלית פרי עטי בכתב העת הרפואי היוקרתי לפסיכיאטריה של אוניברסיטת אוקספורד * לבלוג הבית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב