דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החיים אחרי CVA 

מאת    [ 06/05/2010 ]

מילים במאמר: 320   [ נצפה 2717 פעמים ]

 

CVA  הינו באנגלית שבץ מוחי, כלומר אירוע אשר נוצר כתוצאה מחוסר זרימה של דם אל המוח, כאשר כתוצאה מכך מתרחש אירוע אשר מותיר אחריו שלל נזקים רבים הפוגעים באופן משמעותי ביכולתו של אדם לחזור ולתפקד בצורה סדירה.

שבץ מוחי הינו מאורע טראומטי ביותר, וזאת משום שהשלכותיו פוגעות בפרמטרים רבים, כך למשל, נוצרת פגיעה ביכולת הדיבור, במוטוריקה של האדם, ביכולת תיקשור ותפיסה, בזכרון ובעוד פרמטרים שונים.

במהלך אירוע מוחי, למשך פרק זמן מסויים דם מפסיק להגיע למח וכתוצאה מכך מתים תאים במח ויוצרים נזק פיזי באיזורים שונים של המח ושל הגוף. כמובן שככל שהתגובה לאירוע תהיה מהירה ויעילה יותר, כך הנזק שיווצר יהיה יותר קטן ובעל הסתברות גבוהה יותר לתיקון. אחת הבעיות באת אירוע CVA הוא זמן תגובה איטי של האדם אשר לקה באירוע, וזאת בגלל אפקט ההפתעה שמתלווה אל המאורע.

ממה נוצר אירוע מוחי ?

CVA  הינו תוצר לוואי של מחלות עורקים בדרך כלל, כאשר המקור להיווצרות של אירוע מוחי יכול להיות כתוצאה מקריש דם אשר חסם עורק ובכך מנע מהדם להגיע אל המוח בצורה סדירה. ככלל, אירוע מוחי הוא תוצר לוואי של מחלת טרשת עורקים, אך הוא יכול להופיע גם כתוצאה מסיבות נוספות כמו דימום אשר נוצר במח.

איך לחיות אחרי CVA

למרות שמדובר על אירוע קשה מאוד, אנשים רבים מצליחים, בעזרת טיפול נכון וסיוע מלא וצמוד, להשתקם מהמאורע הקשה ולחזור לחיות חיים סדירים ומאושרים. אנו במרפאת "ממזרח למערב" עובדים באופן צמוד עם אנשים אשר לקו באירוע מוחי ומצליחים לעזור כבר מהטיפול הראשון. את הטיפול בנפגעי CVA אנו עושים באמצעות רפואה משלימה - סינית, אלטרנטיבית ודיקור, כך שגם אנשים אשר היו משותקים לחלוטין  טרם הטיפול, מתחילים להגיב כבר מהטיפול הראשון ולגלות סימני התאוששות ניכרים.

אחת הבעיות הדומיננטיות בשיקום שלאחר אירוע מוחי הוא הייאוש המנטלי מהטראומה הקשה. במידה ואתם או אחד מבני משפחתכם לקו באירוע מוחי, חשוב לשמור על אופטימיות ולא להרים ידיים, פנו לקבלת טיפול והחזירו לעצמכם את החיים בחזרה.

 

איציק זילברשמידט - רפואה משלימה וגמילה מעישון. עוסק בתחום משנת 1996 לאחר לימודים של 4 שנים במכללה לרפואה משלימה בת"א - התמחות רפואה סינית עם השתלמויות רבות. המרפאה עוסקת בין השאר בטיפול בכאבי צוואר ובכאבי גב, ויטיליגו, CVA, טחורים, פריצת דיסק ואסתמה. למרפאה שני סניפים, בראשון לציון ובבאר שבע.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב