גרייט שייפ מרימה אתכם מהכיסאות!
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

גרייט שייפ מרימה אתכם מהכיסאות! 

מאת    [ 06/05/2010 ]
מילים במאמר: 361   [ נצפה 1874 פעמים ]

 
 


מאת עופר קיס, פיזיולוג מאמץ ומנהל מקצועי ברשת מועדוני הכושר גרייט שייפ

בעשור האחרון, עם כניסת עולם המחשבים לחיינו הפרטיים ולמקום העבודה, ישנו גידול אשר הולך וגובר בליקויים ובתגובות הגופניות שצורת חיים זו גורמת לעוסקים בתחום. הישיבה הארוכה מאחורי שולחן העבודה מול מסך המחשב מרחיקה מאיתנו את המודעות לגופנו ולנזקים שנגרום לו.
על מנת למנוע נזקים כתוצאה מישיבה מול מחשב רצוי לבצע מספר פעולות כדי להפחית את גורמי הסיכון והנזקים המצטברים בעבודה ממושכת מול מסך המחשב. ניתן להכין את הגוף לתפקוד משופר לפני תחילת יום העבודה, אשר יפחית משמעותית את הנזקים המצטברים בעבודה, הפוגעים כאמור בשרירי ומפרקי הגוף וכתוצאה מכך לנזק תפקודי וחוסר נוחות, עד כדי היעדרות ממושכת מהעבודה. התוצאה בסופו של דבר היא פגיעה כלכלית של העובד והמעביד. אולם כדאי לזכור שקל מאוד לבצע מספר פשוט של תרגילי פעילות גופנית כדי למזער את הנזקים הללו.

את התרגילים שלהלן כדאי לבצע בעמידה, באיטיות, ולחזור על כל תרגיל בין 4-8 פעמים:
- מפרקי האצבעות - יש לכפוף ולפשוט את האצבעות (לאגרף את היד ולפשוט את האצבעות).
- שורש כף היד - נכופף וניישר, נסובב סיבובים מלאים לימין ולשמאל.
- מפרק המרפק - ניישר ונכופף, נסובב פנימה והחוצה.
- כתפיים - נבצע הרמה והורדה, נסובב פנימה והחוצה, כתף אחר כתף ושתיהן יחד.
- צוואר - נפנה את הראש מצד לצד ומלמעלה למטה בתנועות של "כן ולא" באיטיות; בנוסף, נוריד את הראש כך שהאוזן תפנה לכיוון הכתף, לימין ולשמאל. נסובב את הראש סיבוב מלא לימין ולשמאל, מבלי לפשוט אותו לאחור (רצוי להימנע מסיבוב הראש לאחור כדי למנוע לחצים על חוליות הצוואר).
- נטה את הגב הצידה לכיוון המותן כאשר היד הנגדית מעל הראש מכופפת, מוטה הצידה ומותחת את צידי הגוף ונחליף צד.
- אגן - להניע קדימה ואחורה, לימין ולשמאל, סיבוב מלא לימין ולשמאל.
- ברכיים - לעמוד עם שתי רגליים צמודות. נכופף את הגב מעט ונאחוז את הברכיים עם כפות הידיים. ניישר ונכופף קלות את הברכיים, נסובב סיבוב מלא לימין ולשמאל.
- כפות רגליים - נעמוד על קצות האצבעות, נרד לאט עד לעקבים ונרים את אצבות הרגליים כך שהעקבים ינעצו היטב ברצפה ואצבעות הרגליים יופנו כלפי מעלה. נלך חמישה צעדים קדימה על להב כף הרגל החיצונית וחמישה צעדים אחורה על להב כף הרגל הפנימית. נבצע סיבוב כפות רגליים לימין ולשמאל.

גרייט שייפ היא רשת מועדוני כושר שהוקמה בשנת 1996, ומאז הלכה והתרחבה עד שהפכה לרשת מועדונים מובילה בפריסה ארצית. גרייט שייפ, בבעלות ירון סלע, אריק קרטן ואסף לנגי, מציעה למנוייה שילוב מנצח בין צוות מקצועי ומנוסה, ציוד מתקדם ומגוון שיעורי סטודיו ייחודיים, לבין אווירה חמה, נעימה ומשוחררת ? וזו אחת הסיבות לכך שמועדוני הכושר של הרשת הם מקום שכיף להגיע אליו בכל אימון מחדש.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב