דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך צריך פעול למימוש תמא 38 ? 

מאת    [ 06/05/2010 ]

מילים במאמר: 595   [ נצפה 1995 פעמים ]

איך צריך פעול למימוש תמ"א 38 ?

 

אתה דייר בבניין והחלטת שאתה רוצה לקדם את תוכנית המתאר הארצית 38 בבניין שלך, מה עכשיו - ננסה לעמוד על השלבים החשובים במימוש התוכנית:

 

שלב ראשון הוא משיכת הדיירים האחרים. אתם הבנתם שהתוכנית משתלמת אבל לא כל דיירי הבניין יסכימו איתכם באופן מיידי. יש סיכוי גבוהה שתתקלו בבעיות עם שאר הדיירים. חשוב להדגיש שהפרויקט רווחי לכל הדיירים בגלל שערך הדירות צפוי לעלות בין 20 ל 30 אחוזים, רמת החיים בבניין תשתפר והנקודה האחרונה והחשובה ביותר, הבניין יהיה מחוזק ויעמוד באופן יציב יותר במקרה של רעידת אדמה.

 

שלב השני הוא לימודים ואיסוף מידע על התוכנית. לפני שמשכנעים את הדיירים בבניין חשוב שלכם יהיה מושג טוב לגבי התוכנית ושתדעו לתת פרטים. צריך לדעת אילו אפשרויות יש על מנת לממש את התמ"א? מה היזם מקבל? מה אנחנו צפויים לקבל? האם התוכנית עולה כסף? מה סדר הזמנים של התוכנית? את כל המידע ניתן למצוא באתר תמ"א 38. אם תדעו יותר תהיו יותר משכנעים ויהיה לכם יותר בטחון מול התנגדויות.

 

שלב שלישי הוא הבנת ותיעוד הדעות של הדיירים השונים בבניין. חשוב שתשימו לב להתנגדויות ממה הן נובעות ומה הדרישות של הדיירים האחרים הדגש בשלב זה הוא על הקשבה. אל תנסו להתווכח תנסו להבין בדיוק מה מקור ההתנגדות. ככל שהדעות השונות יהיו מתועדות טוב יותר, לחברה שתתקשרו איתה יהיה קל יותר לנטרל את ההתנגדויות. חשוב להימנע בשלב זה מריבים ומעימותים כדי שיהיה ניתן להגיע לעמק השווה בעתיד.

 

שלב רביעי הוא הפנייה לחברה מומחית בתחום. עליכם לפנות למספר חברות ולנסות להבין מה כל חברה נותנת ביחס לחברה השנייה. צריך לשים לב האם החברה בעלת ניסיון בתחום? האם היא חברה בעלת חוסן כלכלי? צריך מאד להיזהר בשלב זה מהבטחות שב של החברות. עוד נקודה חשובה היא עמידה על לוח הזמנים של הפרויקט. שתי חברות שנחשבות רציניות בתחום הן צוק איתן מקבוצת וקסמן גוברין ותמ"א 38 פלוס.

בהצעות של החברות חשוב לשים לב לסדר של הדברים, לשגיאות איות ולמשפטים לא מובנים. ההצעה חייבת להיות כמה שיותר ברורה על מנת שהדיירים האחרים יוכלו לאשר את התוכנית. חוץ מזה אופן ההצעה יכול להעיד על רצינות החברה.

 

שלב חמישי הוא פגישה עם החברה הנבחרת.הפגישה היא הזדמנות מצוינת לכל הדיירים ללמוד על התוכנית ועל התועלת האישית שתהיה להם ממנה. בסוף הפגישה צריך לראות מה עושים בהמשך: האם פונים לחברה אחרת או שהולכים על החברה עמה נפגשתם. הדרך הטובה ביותר להחליט היא הצבעה בין דיירי הבניין.

 

שלב שישי הוא מציאת עורך דין מתאים. צריך לשים לב שלוקחים עורך דין עם ניסיון בתחום של תמ"א ואחד שידאג בעיקר לדיירים ולא לעצמו. נורת אזהרה ל"דאגה לעצמו" יכולה להיות התעקשות שלו שתחליפו את החברה שאיתה התקשרתם לחברה שעליה הוא ממליץ. קרוב לוודאי שכך הוא מגדיל את רווחיו. על העורך דין כמעט תמיד תשלם החברה היזמית. עכשיו הגענו לשלב האחרון והחשוב ביותר חתימה עם החברה ויציאה לדרך של הפרויקט.

 

 

תמ"א 38

 

 

איל פטרן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב