דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


70 אחוז מעיסקאות חוזרות, לא תיקח? 

מאת    [ 06/05/2010 ]

מילים במאמר: 490   [ נצפה 2560 פעמים ]

קשה להפריז בחשיבות של שמירה על קשר עם הלקוח. כולנו יודעים את זה, ומרגישים את זה אינטואיטיבית, אך בשטח מעט מאוד עסקים שומרים על קשר רציף עם הלקוחות שלהם, וכך מאבדים עד 70% מהמחזור בעיסקאות חוזרות שאף פעם לא קורות.

על פי ניסיוני חברות רבות לא מבינות את החוקים והאקסיומות שנמצאים בבסיס ניהול הלקוחות ובעצם מפסידים הרבה. אחד מבעלי העסקים שיעצתי לו פעם אמר לי כשהתחלנו ביעוץ: "אני לא יכול לשמור על קשר עם כל הלקוחות שלי - יש לי אלפים, ולרובם אין לי את הפרטים להתקשרות איתם." באותו רגע תפסתי את הראש בידיים וצעקה יצאה מפי: "אתה מבין שאתה יושב על מכרה זהב? כל מה שאתה צריך לעשות זה לחפור מעט ויש לך המון זהב בידיים!" הסוד פה הוא תקשורת. יותר תקשורת מאשר פחות תקשורת. המטרה היא להגיע אל הלקוח ולהשאר כל הזמן בפריים שלו. כך, ורק כך, הוא יזכור את קיומך ויפנה אלייך בשעת הצורך, כך הוא ירגיש נוח להמליץ עלייך בפני חבר וירגיש קרוב אלייך.

לקוח הוא כמו חבר טוב, קרוב, אישי! אל תשכחו את זה! שימרו איתו על קשר קבוע, שילחו לו מזל טוב ליום הולדתו, ברכה בחג, שי צנוע שמראה שאכפת לכם. ספרו לו על הרכש החדש שעשיתם, על הטכנולוגיה החדשה שפיתחתם, על השותפויות החדשות שהשגתם. שימרו אותו בתמונה, והוא בתורו יחזיר לכם חום ואהבה, ועבודה.

וזאת האמת. רשימת לקוחות טובה של כמה מאות לקוחות, ששומרים איתם על קשר קבוע (לא יום יומי ומעצבן) יכולה להכניס לך עד 70% מהמחזור בעיסקאות חוזרות.

ניתן לקרוא לזה "מועדון לקוחות" או להחליט על שם מיוחד ואופייני לעסק לדוגמאת "מועדון המעריצים של אבי"... העיקר שהלקוח ישאר איתנו בתמונה כל הזמן, כמה שיותר קרוב לעין וללב.

אז מה הבעיה? אם זה כזה פשוט למה לא עושים את זה?

התשובה היא היעדר ההבנה השיווקית המתאימה והיעדר הכלים הבסיסיים לביצוע. בעל העסק לא חשב על זה כשהתחיל, והנה הוא אחרי כמה שנים, שמאחוריו עשרות ומאות לקוחות מרוצים, אך אין לו כל דרך מסודרת ליצור איתם קשר, ועכשיו זה כבר ממש מסובך להשיג את כל הפרטים שלהם...

אז הנה מה שצריך לעשות:

1.      קודם כל והכי חשוב - צריך לקבל החלטה להתחיל להיות מסודר! להתחיל ולנהל רישום מלא של כל פרטי ההתקשרות עם הלקוח. לא לשכוח אף אחד, מאחר וכל לקוח שתשכח, זה לקוח שיכול לשכוח אותך בפעם הבאה ופשוט ילך למתחרה.

2.      להתחיל ללכת אחורה: יש הרבה מאוד נתונים שמתחבאים אצלך בעסק בכל מיני מקומות. צריך למצוא את כולם ולרכז תיקייה לכל לקוח. למלא כמה שיותר פרטים, כולל שם המזכירה ותאריכי הלידה של כולם במידת האפשר. תיתפלא, זה יכול לעשות את כל ההבדל בעולם ולפתוח לך דלתות לעסקאות עתידיות. וחוץ מזה זה כייף...

3.     להתקשר ללקוחות שאין לנו את הפרטים ולהשיג אותם. בדרך כלל המזכירה יכולה לעשות את זה, אבל אני ממליץ בחום שגם אתה תמצא את הזמן להקדיש לזה מס' דקות בכל יום. אתה לא תאמין אבל רק מהטלפונים האלה על הדרך יכנסו לך עבודות חדשות...

שיווק לא צריך להיות מסובך. אנו מאמינים שניתן לעשות שיווק פשוט ולהשיג תוצאות מעולות. נסו והיווכחו! בהצלחה!

לשיווק פשוט בעסק שלך

שמי רועי קיש ואני המייסד של חברת שיווק פשוט. שיווק פשוט הוקמה לפני כשנתיים מתוך הצורך לחלוק את הידע השיווקי הרב שצברתי במהלך השנים כמנהל שיווק ומזכ"ל ארגון. ראיתי שההכשרה שלי בתחום, והנסיון הרב, נותנים לי הבנה נרחבת ויחודית של האלמנטיים השיווקיים בעסק ואני החלטתי שאני רוצה "להעביר את זה הלאה" ולעזור לאנשים אחרים להצליח בעסקים שלהם, להביא יותר לקוחות ולעשות יותר כסף.



השם שיווק פשוט לא נבחר במקרה. אני מאמין בכך שכל הדברים הם פשוטים מאוד ברגע שאתה מבין אותם ואני בעד לפשט את נושא השיווק לרמת המילים הפשוטות, שלאחר הבנתן, יבואו מעשים פשוטים ויעילים, שיביאו להצלחה גדולה. לצערי גילתי עם השנים שהרבה אנשים טובים, עם רעיונות טובים ומוצרים טובים, לא הצליחו "להמריא" כלכלית מהסיבה הפשוטה שהם לא ידעו איך למתג, לקדם, לשווק, ליח"צ ולמכור את המוצר שלהם או את עצמם.



אני בא לומר שזה אפשרי. תמיד. רק צריך להיות מוכנים להקשיב ולהבין שבזכות מס' פעולות שיווקיות שנעשות נכון, אתה יכול להגיע לרמה גבוהה יותר וטובה יותר של מכירות. אני אעשה הכל כדי להביא אותך לשם.



טל 077-4332473 | נייד: 052-8991046  |  www.simplem.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב