דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


iPhone JailBreak - מה זה בדיוק? ולמה זה נחוץ? 

מאת    [ 05/05/2010 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 7943 פעמים ]

בשנת 2007 יצא לעולם האייפון הראשון, כמו כל מוצר ראשון של אפל, הוא לא היה מעוצב הכי יפה, והיה אפשר לדעת שאפל כבר תשפר אותו עם השנים, אך בדבר אחד אנחנו חייבים להודות, המכשיר עשה הרבה רעש, בימים ההם, אפל עוד לא השיקה את חנות האפליקציות שלה, ה-Appstore, ולמרות שהאייפון היה נראה כל כך מרשים, כמות האפליקציות המוגבלת שאפל סיפקה עם המכשיר לא הייתה מספקת, ובחברה בחרו שלא לאפשר למפתחים להריץ אפליקציות צד שלישי שפיתחו בעצמם על המכשיר.

לא הרבה זמן לאחר ההשקה, החלו כמה גיבורים בתהליכי פריצה, גם על מנת לאפשר פיתוח אפליקציות צד שלישי והפצתם בקלות לכלל משתמשי האייפון, אך לא פחות חשוב - לשחרר את המכשיר לשימוש בכל רשת סלולרית בעולם, שכן אז האייפון נמכר רק דרך רשת AT&T האמריקאית, והיה נעול לתקשורת רק דרכה.

שני המתעסקים העיקריים בנושא הפריצות הם geohot, ילד פלא מחונן שעם יציאת האייפון הראשון היה בסך הכל בן 17, ושם לעצמו מטרה, לנסות לפרוץ את האייפון ולהצליח, וה-DeavTeam, קבוצה של אנשים מבריקים (בניהם גם ישראלים) שתמיד דואגת ומשחררת את הפריצות לכולם במהרה.

אז מה הJailBreak בעצם נותן לנו כיום?

כיום, פריצת המכשיר לשימוש בתוכנות צד ג' מאפשרת כמה דברים עיקריים, אחד מהם הוא התקנת התוכנה סידיה, תוכנה המשמשת מקור שיחרור תוכנות לכל אותם מפתחים שהאפליקציות שלהם לא אושרו לשימוש באפסטור, או שמטרתם היא כלל לא להגיע לשם, בין האפליקציות האלו נמצא את winterboard, המאפשרת לנו להתעסק בעיקר עם עיצוב המכשיר שלנו, למשל התקנת ערכות נושא, או תוספים שונים שיוסיפו קצת חיים וצבע למערכת, ובכלל אפליקציות ותוספים לשינוי וקיסטום המערכת כפי שנרצה, דבר שנוגד את המדיניות הנוקשה של אפל לפיה המערכת צריכה לעבוד בדיוק כפי שתוכננה מראש, ולכן לא נמצא אפליקציות שכאלה ב-AppStore. בנוסף, נוכל למצוא בסידיה תוספים כגון appsync, המאפשר לנו להתקין אפליקציות "פרוצות" על המכשיר, או במילים אחרות, אם לא בא לנו לשלם לאפסטור, נוכל להתקין כמעט כל מה שיש שם בחינם. וכמובן הדובדבן שבקצפת -פריצת ה-Unlock, גם היא יכולה להתבצע רק לאחר JailBreak, ובדיוק לפי חזונו הישן של geohot, באמצעותה נוכל לפתוח את המכשיר לשימוש בכל רשת סלולרית בעולם, גם אם רכשנו אותו נעול לAT&T.

סיכום:

הJB הוא בהחלט דבר נחוץ, בשנים קודמות, כשהאייפון עוד לא הגיע רשמית לישראל, ומכשירים מחו"ל היו מגיעים נעולים לרשת מקומית, היינו ממש תלויים בו ובפריצת ה-Unlock, כיום, הרבה אנשים עם אייפון כלל לא יודעים על קיומו של ה-JailBreak, הם קונים את המכשיר מהחברה הסלולרית בארץ, הוא כבר מגיע פתוח לשימוש בכל רשת סלולרית, והם משתמשים בו כמו כל טלפון סלולרי רגיל, אם אותם האנשים היו יודעים שבפניהם נמצא עוד עולם שלם של אפשרויות, יכול מאוד ליהיות שגם הם היו מבצעים JailBreak.

קישורים שימושיים:

מדריך ביצוע JB בגרסה 3.1.2

מדריך ביצוע JB בגרסה 3.1.3

אתר חדשות ומדריכים שימושיים על אייפון ומה שמסביב

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב