דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכנון מיסים בעסקת מקרקעין בליווי עורך דין במיסים 

מאת    [ 05/05/2010 ]

מילים במאמר: 413   [ נצפה 2278 פעמים ]

מיסים הם מההיבטים החשובים של עסקאות מקרקעין, כאשר בכל עסקת מקרקעין שמתבצעת  צפויות עלויות שמקורן במיסים השונים במסגרת מיסוי מקרקעין. מיסים יש לשלם במלואם ורצוי לעשות זאת עוד לפני העברת הבעלות, על מנת למנוע עיקובים בהעברת הבעלות. בעזרת עורך דין במיסים, ניתן לתכנון את המס בצורה נכונה כדי להביאו לכדי תשלום מיסים מינימאלי ולחסוך רבות בעלות עסקת הנדל"ן. עורך דין מתחום של מיסים צריך לשלוט היטב בדיני מיסים ומיסוי מקרקעין בפרט, על מנת להתוות את הדרך הנכונה בתוך הסבך של דיני המיסים.

ליווי עורך דין במיסים בעסקת נדל"ן

עקב מורכבותו של הנושא, כאשר מדובר במיסים ומיסוי מקרקעין בפרט, גדולה חשיבותו של הליווי המקצועי של  עורך דין במיסים. עורך דין המכיר את דיני המיסים  צריך להוביל את הצדדים בעסקת נדל"ן לחסכון משמעותי שעשוי להסתכם בסכומים נכבדים, שהם כשלעצמם יכולים להפוך את העסקה למשתלמת. ייתכן ומי שלא ייעזר בליווי מקצועי של עורך דין במיסים  עלול למצוא את עצמו משלם סכום נכבד בנוסף על עסקת הנדל"ן בתשלום מיסים, שאפשר היה לתכננם טוב יותר. כמובן שאת המיסים הקשורים לעסקת קניה ומכירה של נדל"ן יש לשלם במלואם, הדבר חשוב ביותר עבור הקונה, שאי תשלום המיסים עבורו הוא יותר מעברה פלילית, ועלולה לפגוע בהסדרת זכויותיו בנכס ובהעברת הבעלות. מיסים אלו אפשר לתכנן נכון בעזרת עורך דין, כדי להימנע מתשלום מיותר ויקר.

מיסוי מקרקעין המשולמים עבור עסקאות נדל"ן

מיסים עבור עסקאות נדל"ן משולמים גם כאשר העסקה מתבצעת לצרכים פרטיים, היינו לצורך מגורים, וגם במקרים בהם העסקה הינה מסחרית. עבור דירת מגורים ישנם פטורים מיוחדים בחוק, הפוטרים מתשלום מיסים ומקנים הקלות בגובה המס. במיסים הקשורים לקניה או מכירה של בית מגורים פרטי, כדאי לדעת מה הן הזכויות העומדות בפני הקונה ולשם כך רצוי להיעזר בליווי משפטי של עורך דין.  כדאי לדעת כי ישנם פטורים שונים במס שבח, לגבי מה שמוגדר כ"דירת מגורים מזכה", שהיא דירת מגורים שבנייתה הסתיימה, והיא בבעלותו של אדם יחיד ומשמשת למגורים, ואינה חלק ממלאי עסקי. דבר זה הוא משמעותי עבור בעלי דירות רבים, היכולים ליהנות מפטור במיסים בעת מכירה וקניה של דירת המגורים שלהם. כמו בכל תחום מיסים, גם כאן רצוי להתייעץ עם עורך דין כדי להגיע לפטור המקסימאלי המגיע לבעלי הדירה. כדי לעשות בחירה נכונה של הפטור ממיסים, עורך דין המייצג את הקונה צריך לדעת את כל הנתונים העובדתיים.

סוגי מיסים בעסקאות מקרקעין

עורך דין המייעץ לרוכשי דירות בענייני מיסים, צריך להכיר את דיני המיסים על בוריים ואת חוקי מיסוי המקרקעין בפרט. המיסים העיקריים הכלולים בעסקאות נדל"ן הם מס שבח, מס רכישה והיטל השבחה. מס המכירה שהיה נהוג בעבר, בוטל.

אמיר כהן
קידום אתרים
חברת אי.קיי דיזיין
www.ekdesign.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב