דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפרטת הנשיא 

מאת    [ 09/02/2007 ]

מילים במאמר: 529   [ נצפה 5328 פעמים ]

מפח הנשיא אל פחת ההפרטה

אונס זה כמובן פשע הרבה יותר חמור מהטיית חנינות, ובכל זאת, אחרי שכבר היו מקרים של אלימות מינית מצד אנשי ציבור, עניין החנינות הוא שהיה אמור להיות הסקופ האמיתי. והתיק הזה נסגר "מחוסר ראיות".

אם אפשר לשחד ת'נשיא בענייני חנינה, לך תדע מה קורה בוועדות המיכרזים שבהן נרשמת המדינה בטאבו על שמן של ישויות פרטיות, לפעמים ממש אותן ישויות.

כל שנות ההפרטה אני מנסה לדמיין לעצמי את הסיטואציות האלה: עובד מדינה, פקיד, ירושלמי-כזה, עם משכורת של איזה חמשת-אלפים, בת-זוג קולנית, מכונת כביסה מפונצ'רת ותינוקת מנוזלת שמחכה שיבוא לקחת אותה לקופת-חולים, ואחר-כך התור בבית-מרקחת, שעתיים שבהן הוא צריך לנענע אותה ולהחליף לה, ולחמם את הבקבוק. אלו הם כוחותינו, בחורינו המצוינים שצריכים, עם רוממות-ממלכה בליבם, לשפוט באורח יום-יומי בין אילי הון דולצ'ה-ויטים, לקבל החלטות שמשקלן האמיתי אינו פחות ממשקלה של, למשל, חקיקת חוקה, או יציאה למלחמה. האם הציפיה שלנו אינה מוגזמת.

שניים אוחזין בטלית. האחד שמו "דלק" והשני "מכתשים". והם מושכים. אלא שהטלית היא לא ממש טלית אלא תינוקת, התינוקת הזאת של שלומי מהר-חומה ג' היא כבר כולה תכלת, ושלומי עצמו הוא שצריך לשפוט מי מהשניים האוחזין בה ייתן לה יותר דמי-כיס.
אשתו אמרה לו לברר והוא ברר, התדפק על דלתות נציבות שרות המדינה ונענה שהוא עצמו אינו יכול להשתתף במיכרזים שכאלה אלא רק לברר. לברר ולברור, בכפוף לשימוע, אל איזה הרמון היא תלקח, אל איזה נשיא.


לשיטתם

בקרוב תוקם ועדת רפורמה בראשות רייכמן שתפרט את הפרטת הנשיאות, כשלב ראשון בהפרטת כיבשות הרש. כי הרי בעסק פרטי אין "שחיתות". בעסק פרטי, יודע כל מנכ"ל פיצוציה, לא רק מותר אלא אף רצוי למנות חברים ומשפחה. וכך באיבחה אחת ועדת הרפורמה לא רק תפתור אלא תוציא לגמרי מהלקסיקון את המשפטפטנות הפאתטית הזאת.

וכמובן שאין שום צורך בשום סיבה בשביל לפטר את המדהימות מהזן הזה, אלה שמוטרדות ממה שהן קוראות הטרדות. גם אין שום סיבה לקבל לעבודה את מי שאינה מדהימה.

ובכלל, כבר לא אומרים "עבודה" אלא "תעסוקה", ריפוי בעיסוק, שיגידו תודה. ואכן הן אומרות, הן יודעות שאין כמו להיות מדהימה, ואחרי החופשת-שיחרור בהודו הן כבר ממש זורמות, ומדבררות אותם בששון תחת כל "שרות לקוחות" רענן.

כיוון שהרווחים בחברות שזכו בזיכיונות-מדינה הם כל-כך מדהימים, אז הדירקטור המדהים, בוגר המיכללה הבין-תחומית, לא יעשה עניין מקצת אבטלה סמויה, אדרבא, שתהיינה כמה מדהימות שסתם "תסתובבנה בין הרגליים", או איך שאומרים את זה בימיכם.

לשיטתם כמובן שגם בהפרטה שולית שכזאת יש להבטיח שלא יימשך המונופול. ולכן יש לחלק את מטלות הנשיא: החנינות לבנק הפועלים, כתבי ההאמנה ללאומי, גביעי המדינה בספורט לדיסקונט. לגבי גביעי המדינה במדעים ובאמנויות (מה שנקרא פרס ישראל), החל מהעונה הבאה הם יוענקו על ידי בנק חדש, בנק משכנתאות ש"ראשי המשק" יקימו במיוחד לצורך זה. ולסטרט-אפ ביקורי התנחומים יש פוטנציאל כל-כך גדול שהוא יכול להסחר גם בוול-סטריט.

אפשר לסמוך על הרייכמן הספציפית הזאת שהיא תעשה עבודה מאוד מקצועית ויסודית, כי על חבריה יימנו אך ורק מומחים, אנשי מקצוע, לא סתם. ואם ד"ר זליכה יפוטר מהאוצר ויצטרף אליה, אין ספק שהיא תנקה את האורוות עד הסוף ועד בכלל, אפילו עד תרתי-משמע!

למשל הדגל, במסגרת הפרטת הנשיא צריך להפריט גם את הדגל, וגם לגביו ידאגו המומחים שלא יהיה לאף אחד מונופול: הלבן יימכר לתעשיית הלבן של מזרע, התכלת לערוץ תכלת, ולגבי המגן-דוד, בימים אלה מישהו כבר התחיל לרוץ איתו לטאבו, ובמקום הנכון ובזמן הנכון המגן דוד האמורפי הזה יירשם כמגן דוד גרוסמן.


מאת יצחק שפי

מאמרים, הירהורים, סיפורים ושירים באתר "מארס בעקרב":
http://israblog.nana.co.il/blogread.asp?blog=98991

כתובת אימייל:
sheffi39@walla.com

שיר צריך להיות גם מאמר
אבל העיקר שמאמר יהיה גם שיר.
ואם אפשר אז שהוא יהיה גם סיפור.
ובקיצור.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב