דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אפקטים מיוחדים ביצירת סרטים 

מאת    [ 03/05/2010 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 4081 פעמים ]

סרטים המכילים אפקטים מיוחדים הוכיחו את ההצלחה שלהם. במאה ה-21 אפקטים מיוחדים אלו אחד הגורמים החשובים ביצירת סרטים. גם באוסקר דואגים מדי שנה להעניק פרסים לסרטים הזוכים באפקטים הטובים ביותר. הסרט שזכה באוסקר האפקטים המיוחדים הטובים לשנת 2010 הוא אווטאר. הבמאי ג'יימס קמרון כתב את התסריט הראשוני של אווטאר עוד בשנת 1994 אך עיכב את הפקתו בגלל היעדר הטכנולוגיה הנחוצה לאפקטים המיוחדים שרצה להטמיע בסרט. כאשר התאפשר השימוש בטכנולוגיה הנחוצה, ב-2007 החל צילום הסרט - בתלת מימד ב-24 פריימים לשנייה. אווטאר הוכיח כי התפתחות הטכנולוגיה יכולה להביא לשיפור דרמטי באפקטים המיוחדים שניתן לשלב בתוך סרטים.

אפקטים פיזיים ביצירת סרטים

בניגוד לדעה הרווחת, אפקטים מיוחדים לא תמיד דורשים שימוש באמצעים ממוחשבים. אפקטים פיזיים בתוך סרטים נוצרים בדרך כלל ע"י חומרי נפץ פירוטכניים. סיטואציות שונות הכוללות פיצוצים, שריפות, ירי, פציעות, אסונות טבע וכ'ו כוללות לעיתים קרובות אפקטים מיוחדים. סרטים שעושים שימוש במומחה לחומרי חבלה ואפקטים יכולים בקלות לשפר את איכות הפיצוץ, לצורך דוגמא. בצורה כזאת, ייעשה הרושם על הצופים - רושם אשר יכול לתרום להצלחת הסרט. לכן, השילוב של אפקטים מיוחדים בתוך סרטים חשוב מאד בימינו. אך שילוב של אפקטים ממוחשבים יכול לשפר עוד יותר את איכות הסרט.

אפקטים ממוחשבים ביצירת סרטים

אפקטים ממוחשבים יכולים להביא לשיפור ואף להוות תחלופה לאפקטים הפיזיים. אם הדבר אפשרי ונראה אמין, בעולם יצירת סרטים קיימת העדפה של שימוש באפקטים ממוחשבים. במיוחד בשנים האחרונות כאשר הטכנולוגיה התקדמה בצורה משמעותית. היתרון הוא כי השימוש באפקטים ממוחשבים זול יותר מאפקטים פיזיים. על מנת ליצור פיצוץ ענק יש צורך בשימוש בתחמושת רבה אשר עלותה גבוהה יותר משימוש בתוכנות מחשב לאפקטים מיוחדים. ניתן לשים לב כי כיום בתעשיית הקולנוע משתמשים בלא מעט אפקטים שלא קיימים בסרט עצמו כדי ליצור טריילרים לסרטים אשר ימשכו צופים לסרט בקולנוע. לעיתים זה אף גורם לאכזבה ולחלק בלבול.

סרטים רבים משתמשים במיניאטורה על מנת להוסיף תבניות, פסלונים או ציורים קטנים לתוך הסצנות. אפקט נוסף שכדאי להכיר הוא מורפינג. השימוש באפקט נעשה על מנת לשנות באופן הדרגתי ורציף את צורתו של אובייקט או דמות מסוימת. בעולם האפקטים ניתן למצוא עשרות מושגים לאפקטים שונים המשולבים בתוך סרטים. מדובר בענף עם בעלי מקצוע וחברות אשר מתמחות במתן שירותים המשלבים אפקטים מיוחדים לתוך סרטים. היום, אפילו פרסומות התחילו לעשות שימוש באפקטים מיוחדים.

עתיד האפקטים בתוך סרטים

היום קשה למצוא סרטים ללא אפקטים מיוחדים ברמה כלשהי. אך קיימים סרטים שהאפקטים המיוחדים בפירוש תרמו להצלחתם. מלחמת הכוכבים, המטריקס, ארמגדון, 300, התנגשות הטיטאנים רק חלק מהם מרשימת הסרטים. הטרנד החדש היום היא טכנולוגיית התלת-מימד. לאט לאט היא תיכנס עמוק יותר לתחום הפקת סרטים וכנראה שבקרוב נפסיק לראות סרטים באיכות רגילה. מצלמות משוכללות גם נכנסות לתמונה. הפיתוח של מצלמות הכוללות אפקטים אופטיים תורם גם כן לאיכות התמונה שאנחנו רואים על גבי סרטים.

אתר Torec מאפשר הורדת כתוביות בעברית לסדרות וגם עבור סרטים בחו''ל. האתר מפרסם כתוביות (תרגומים בעברית) ברמה גבוהה ללא פשרה באיכות הכתוביות. כמו כן נמצא למצור באתר טריילרים לסרטים, מידע אודות אלפי סרטים ועוד.

מקור המאמר נמצא באתר סרטים עם תרגום מובנה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב