דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוסים שקריים, תפקידים מלאכותיים וציפיות מוגזמות הן הבסיס לבעיות הזוגיות 

מאת    [ 02/05/2010 ]

מילים במאמר: 894   [ נצפה 2650 פעמים ]

מיתוסים שקריים, תפקידים מלאכותיים וציפיות מוגזמות הן הבסיס לבעיות הזוגיות / מאת יואב ברנזון

 

 

מיתוסים שקריים

 

מגיל ינקות החברה שוטפת את המוח לאנשים ויוצרת אצלם אמונה חזקה במיתוסים זוגיים. למשל, שיש זוגיות מושלמת שהיא הכי יפה והכי מדהימה ואין בה בעיות, וכל מה שצריך זה רק למצוא את "האחד" או "האחת" כדי "לחיות באושר ועושר" כל החיים.

 

אלה שממשיכים להאמין במיתוסים הללו נותרים בדרך כלל לבד כל עוד הם אינם מוצאים את האחד או האחת המושלמים, בעוד שאלה שמבינים שמדובר רק במיתוסים ושהמציאות היא שונה מאוד מאותם אידיאלים - מוצאים זוגיות, עובדים לשפר אותה ונהנים מפירותיה. כשאנשים נכנסים למערכות יחסים זוגיות עם מיתוסים צרובים שכאלה בראשם והמציאות טופחת להם בפנים כי הם מגלים שבני הזוג שלהם אינם מתאימים וחופפים להם בדיוק בכל דבר ובכל עניין - הם זועמים, הם כועסים, הם מרגישים מרומים - וכתוצאה מכך הם רבים, כדי להגן על אותם מיתוסים שקריים שבהם הם עדיים מאמינים.

 

 

 

תפקידים מלאכותיים

 

החברה שוטפת לאנשים את המוח גם בעניין התפקידים השונים המצופים מנשים וגברים. מצופה מאישה שתהיה רכה, שברירית ותלותית ואילו מהמגבר מצופה שיהיה חזק, ג'נטלמן, לארג' ומגונן.

  

אבל אין קשר בין מה שמצופה לבין המציאות. במציאות, ישנן נשים רבות שהן מאוד חזקות והן אינן שבריריות בכלל אלא דווקא דומיננטיות. במציאות, ישנם גברים רבים שהם קמצנים, מפוחדים וסגורים, והם אינם לארג'ים וחזקים בכלל אלא דווקא תלותיים. הניסיון להכניס בכוח את הגברים והנשים הללו לתפקידים המגדריים יוצר התנהגות מזוייפת ומאולצת שאינה מחזיקה מעמד זמן רב כי היא מלאכותית והיא אינה משקפת את האופי והטבע האמיתיים של אותם אנשים. כשבני זוג אינם מצליחים להתאים את עצמם ל"מודל" הנשי או ל"מודל" הגברי - הם מואשמים בכישלון, באי סיפוק הסחורה, בבריחה מאחריות ובהפרת ההסכם הזוגי, בעוד שלמעשה הם פשוט מה שהם.

 

 

 

ציפיות מוגזמות - תשתנו עבורי

 

הפנטזיות והשאיפות האינסופיות הללו מזינים גם ציפיות לא ריאליות ובלתי אפשריות אצל אנשים. למשל, הציפייה שבני הזוג ישתנו עבורנו עבורנו ויהפכו ברבות הימים להיות בדיוק מה שאנחנו מצפים מהם, גם אם אנחנו בעצמנו איננו מסוגלים להשתנות בשבילם ולהיות בדיוק כל מה שהם חולמים שנהיה. או המחשבה שהאושר שלנו תלוי בבני זוגנו ותפקידם להפוך אותנו לשמחים, ולפתור עבורנו את כל התסכולים והבעיות שלנו, לפצות אותנו על כל החסכים והסבל שעברנו בחיינו ולהיות שם בשבילנו תמיד תמיד.

 

המחשבה שמישהו ישתנה עבורנו ויעצב את עצמו מחדש רק כדי שלנו יהיה נוח בחיים - היא מחשבה כוזבת. אנשים רבים מאמינים שעם קצת לחץ, טרור, איומים, ריבים, קביעת עובדות בשטח, התשה, פעולות חד-צדדיות או חינוך - ניתן לשנות אנשים כדי שיתאימו בדיוק למה שאנחנו רוצים שיהיו ויספקו לנו בדיוק את מה שאנחנו אוהבים. אבל במציאות זה ממש לא עובד ככה. במציאות, רק אנחנו יכולים לגרום לעצמנו להיות מאושרים, ואף אחד אחר אינו מסוגל לעשות את התפקיד הזה במקומנו.

 

  

 

אנשים לא משתנים עבור אחרים אלא עבור עצמם

 

אנשים לא משתנים עבור אחרים אלא עבור עצמם. אנשים משתנים אם זה מאוד כדאי להם להשתנות ואם הם עצמם מאוד מעוניינים בכך, אחרת הם פשוט נותרים מה שהם כי כך הכי טבעי והכי נוח להם.

 

ישנם זוגות שרבים אחד עם השני שוב ושוב בניסיון לשנות אחד את השני בכוח. כל אחד מהם מאמין שברגע מסויים הצד השני "יישבר" ואז יעלה בידו להשיג את "הניצחון" ולקבל את מבוקשו. אבל בפועל, אף אחד לא נשבר באמת, המאבקים נמשכים שנים ואם אחד מבני הזוג "ניצח" בנקודות הרי שכעבור זמן מה או שהצד השני "חוזר לסורו" ושב להתנהגות הרגילה שלו או שהזוגיות עצמה נשברת ומתפרקת, כך שלאורך זמן אין באמת ניצחונות חד-צדדיים בתוך זוגיות.

 

   

וטיפ לסיום: אל תאמינו בכל מה שהלעיטו אותכם בילדות. נסו להתבונן במציאות בצורה מפוכחת ואמיתית ועל בסיסה לבנות זוגיות אמיתית ולא זוגיות סטריאוטיפית, מתסכלת ומאולצת הבנויה על ציפיות מוגזמות ופנטזיות בלתי אפשריות. בסופו של דבר, זוגיות אמיתית מבוססת על שני אנשים עצמאיים שמתוך בחירה החליטו לחלוק חיים משותפים בכבוד ובהגינות תוך עבודה, השקעה, ויתורים, למידה וקבלה הדדית של השוני ביניהם.

 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין, מגשר, מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב