דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיסוי בינלאומי - הטבות לעולה חדש ברכישת 2 דירות וכמה לתושב חוזר 

מאת    [ 02/05/2010 ]

מילים במאמר: 556   [ נצפה 3991 פעמים ]

 

הכותבים : רו"ח ועו"ד גדי אלימי ועו"ד אתי גורלי הלמן

במסגרת ההטבות הניתנות לעולה חדש, ניתנות לו גם הקלות במס רכישה. זאת לפי סעיף 12 לתקנות מיסוי מקרקעין (שבח, מכירה ורכישה)(מס רכישה), התשל"ה-1974 (להלן: "התקנות"). על פי התקנות עולה חדש יהא זכאי לשלם מס רכישה מופחת של 0.5% עד לתקרה של כ- 1.4 מיליון ש"ח. מעבר לסכום תקרה זה הוא ישלם מס רכישה בשיעור של 5%. הקלה זו תינתן לעולה בתנאי שהדירה נרכשה בתוך 7 שנים מיום עלייתו לישראל לראשונה או שנה לפני העלייה.

מס רכישה מופחת כאמור יינתן בגין רכישת "(1) דירת מגורים, או דירה המשמשת למגורים ולעסק כאחד, על מנת שתשמש למגורי העולה או למגוריו ולעסקו כאחד; (2) בית עסק, לרבות משק חקלאי, על מנת שישמש לעסק שהעולה או קרובו עובד בו; (3) קרקע פנויה בתנאים מסויימים...". יצוין כי התקנה חלה על כל זכות במקרקעין שירכוש העולה בתקופה כאמור, כלומר פעם אחת לגבי דירת מגורים ופעם אחת לגבי עסק. חשוב להדגיש גם כי התקנה אינה מתנה את קבלת ההטבה בהיות הדירה הנרכשת דירת מגורים יחידה.

לעניין דירת מגורים יחידה, קיימת התייחסות נפרדת בסעיף 9(ג1א)(2) לחוק מיסוי מקרקעין, לפיה יחיד שירכוש דירה והיא דירתו היחידה, יהא זכאי להקלה משמעותית בתשלום מס רכישה כדלקמן: עד סכום של כ- 1.1 מליון ש"ח לא ישלם מס; על חלק השווי העולה על כ- 1.1 מיליון ש"ח ועד כ- 1.5 מיליון ש"ח ישלם 3.5%; מעבר לסכום זה, ישלם 5%. הטבה זו ניתנת הן לתושב ישראל והן לתושב חוץ.

לאור האמור לעיל, תיתכן השלכה מעניינת בבואנו לבחון מצב בו העולה ירכוש דירת מגורים יחידה בישראל, עוד בהיותו תושב חוץ ולאחר עלייתו לישראל ירכוש דירה נוספת. על הדירה הראשונה שירכוש בהיותו תושב חוץ ייהנה מתשלום מס רכישה מופחת לפי המדרגות הקבועות בחוק,  קרי לפי מדרגות של 0%, 3.5% ו- 5%. לאחר מכן, בבואו לרכוש דירה נוספת, יוכל לנצל את זכאותו למס רכישה בשיעור מופחת בהתאם לתקנות. נציין כי במקרה והעולה יחליט שלא לרכוש דירה נוספת ולהסתפק בדירה הראשונה שרכש, הוא יוכל להגיש בקשה להחזר מס על הפער שנוצר בין המס ששילם כתושב חוץ, והמס שישלם כעולה חדש, זאת בכפוף לכך שיעלה לישראל תוך שנה מהיום שרכש את אותה דירה.

נזכיר, כי חיסכון במס רכישה לעולה חדש, על פי התקנות משמעותי במיוחד ברכישת מגרש לבניה או בית עסק לרבות משק חקלאי, שכן מס הרכישה הרגיל אינו מדורג והינו 5% על כל סכום הרכישה.

 

 

 

הכותבים הינם מפירמת הייעוץ : ארצי את חיבה פתרונות מיסוי בע"מ

 

WWW.ARTZI-HIBA.CO.IL

 

 

 

  שלומי לוי, עו"דמנחם בגין 7 (בית גיבור ספורט) רמת גן 52681 טל   03-6134111:פקס: 03-6133113Mail: shlomi@artzi-hiba.co.ilhttp://www.artzi-hiba.co.il      




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב