דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


39 אחוז מסך התאונות המתרחשות בעבודה הן פגיעות על רקע ארגונומי, ולא רק בקרב העוסקים בעבודה פיזית 

מאת    [ 02/05/2010 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 2896 פעמים ]

נושא הארגונומיה, שהיה עד לא מזמן בשולי סדרי העדיפויות של אנשי הבטיחות, תופס כיום יותר ויותר את תשומת לבם של אנשי הבטיחות במקומות עבודה. יהושפט עם שלם, מנהל בטיחות בחברת 'קוקה קולה ישראל', אומר: "39% מסך התאונות המתרחשות בעבודה הן פגיעות על רקע ארגונומי, ולא רק בקרב העוסקים בעבודה פיזית".

 

עם שלם אמר את הדברים לקראת הכנס הארצי ה- 14 לבטיחות, לגיהות ולבריאות בעבודה, בו הוא גם ירצה. הכנס, שייערך על ידי המוסד לבטיחות ולגיהות, יתקיים ביום ג', 11 במאי 2010, במרכז הירידים והקונגרסים בתל-אביב. הכנס מאורגן על ידי חברת ארטרא וניתן להירשם אליו דרך אתר הכנס:  www.ortra.com/ocsafety

 

עם שלם מוסיף כי המציאות שבה כמות תאונות העבודה על רקע ארגונומי היא משמעותית מספרית ויוצרת הכבדה כלכלית על הארגון, מחייבת את הממונה לשנס מותניים ולטפל באופן יסודי ומקיף במפגעים ובסיכונים הארגונומיים, באותה עוצמה בה מטופלים העניינים השוטפים. בעיות שונות כגון מודעות נמוכה לנושא, מאגרי מידע לא זמינים, חוסר היכרות מספקת עם כלי הערכה ארגונומים להערכת סיכונים, או אי זמינות בגלל ריבוי מפגעים וסיכונים בטיחותיים, מקשים על הממונה לטפל בתחום זה באופן יעיל. הפגיעות הארגונומיות מתבטאות בהפסדים כלכלים ישירים ועקיפים למעביד הנובעים בין היתר מהיעדרויות, החלפת עובדים, הוצאות רפואיות, חקירת התאונות, הכשרת עובדים חדשים, ועוד.

 

בעיה נוספת העומדת בפני הממונה היא היכולת להעריך את הנזק הכלכלי הישיר והעקיף הנגרם מפגיעות אלו בקרב עובדים שנפגעו, ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר בעובד הסובל מבעיה במערכת שריר-שלד, אבל לא נעדר מהעבודה, שכן אז הקושי להעריך את ההפסדים גדול אף יותר.

 

עם שלם מציין כי בחברת 'קוקה קולה ישראל' מתבצעים מזה זמן רב פעולות יצירתיות להתמודד אם בעיות אלו בצורת צוותי עבודה בחתך מפעלי, בשילוב יועצים חיצוניים, המעורבים בכל שלבי תכנון, פיתוח ויישום של מערכות ותהליכים הדורשים התערבות ארגונומית. כמו כן, הושקה ב'קוקה קולה ישראל' מערכת מידע והדרכה פנים מפעלית הפתוחה לכל דורש, סקרים ארגונומים מבוצעים באופן שוטף ומיושמות תוכניות ייחודיות לחברה כמו טיפולי פיזיותרפיה קבועים שניתנים לכל עובדי החברה העוסקים בעבודות שינוע וטלטול משאות.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב