דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה בין פנג שואי וחמשת החושים 

מאת    [ 02/05/2010 ]

מילים במאמר: 870   [ נצפה 2587 פעמים ]

ל"ג בעומר בפתח ועימו המדורות, האש והעשן. האוויר הופך לכבד וקשה לנשימה וריח העשן ניכר בכל פינה. (יצא לי חרוז...) ובעוד אנו חווים את ל"ג בעומר ומרגישים בחושינו את השינוי המגיע בעקבות המדורות, זה הזמן להסביר על איכות וריכוז הצ'י הזורם בכל מקום והשפעתו על טיב חיינו. הצ'י הזורם בכל מקום – מקבל את תכונותיו בהתאם למקום בו הוא נמצא. במידה ואותו מקום ישפיע על הצ'י לחיוב- אזי אותו צ'י יהיה חיובי ,ריכוזו ואיכותו יהיו מרביים וכמובן שנזכה לחיים טובים איכותיים ומלאים. במידה ונפגמת איכותו של הצ'י – חיינו יפגמו גם הם במידה מסוימת.

כמובן שיש כאן מקום לציין, כבר בתחילת דבריי, כי לאנרגיית האדם יש חשיבות רבה. ישנם אנשים רגישים יותר ומושפעים יותר אנרגטית. אלו הם אנשים אינטואיטיביים, כאלו שהאנרגיות " נוגעות" בהם. אנשים אלו יושפעו ביתר קלות מזרימת הצ'י במקום בו הם נמצאים ולכן, אנשים כאלו, חשוב שישימו דגש רב למקום בו הם נמצאים ולאנרגיה בו. אנשים אחרים, חומריים יותר, פחות אינטואיטיביים ורגישים- הם אנשים שהצ'י ישפיע עליהם פחות לחיוב או לשלילה ולכן זרימת האנרגיה במקום בו הם שוהים תהיה זניחה יותר ומשמעותית פחות. מה, אם כן, גורם לאנרגיה לצ'י להיות  איכותי ומה פוגם בו?

 נסקור את האנרגיה ע"י חמשת החושים.

חוש הריח: כמונו, גם הצ'י, מושפע מחוש הריח. אם קיים במסלול זרימת האנרגיה ריח שאיננו נעים, ריח הגורם לנו להתרחק מן המקום, ריח שגורם לנו סלידה ואף מצוקה, אפילו אויר שקשה לנו לנשימה- כל אלו גורמים לצ'י לאבד מאיכותו. צ'י שעובר במקום בו הריח איננו חיובי – מקבל מיד איכות שלילית ועימה ממשיך לנוע. אם האוויר דחוס באותו מקום – גם כמותו של הצ'י נפגמת ומכאן שמגיע אלינו צ'י שאיננו מבורך, איננו איכותי, הגורם גם לתחומים בחיינו להיות קשים, לא זורמים ולעיתים – גם תקועים. אם ניתן את דוגמת ל"ג בעומר- האוויר הופך כבד והריח השרוף העולה מן המדורות גורם לאזורים רבים לאוויר כבד ודחוס הקשה לנשימה. אנשים מסוימים יופרעו מאוד מעובדה זו ואחרים- לא ייחסו לה מאום. כמובן שדוגמא זו של מדורות ל"ג בעומר- הינה נקודתית רק לצורך ההסבר. ההפרעה האנרגטית מגיעה רק במצבים חוזרים ונשנים של תופעות אלו. כלומר- עשן ל"ג בעומר כמעט ולא משפיע אנרגטית משום שמדובר בתופעה חד שנתית. כאשר המצב חוזר על עצמו שוב ושוב בחיי היום-יום שלנו- או אז עלול להשפיע המצב גם אנרגטית עלינו. למשל, חיים בסביבת מגורים הקרובה מאוד לאזור תעשיה פעיל, או מגורים באזור ארובות עשן מזהמות. למשל, מגורים בסביבת מסעדות פעילות מאוד, או בסביבת אזור מוסכים וכדומה.

חוש הראייה- גם מראה משפיע מאוד על איכותו של הצ'י . אסתטיקה ושלמות גורמים לצ'י להיות איכותי וחיובי ובכך להשפיע לחיוב על בני האדם המושפעים ממנו. בידקו מה הצ'י "פוגש" בדרכו כאשר מגיע לסביבתם. האם יש זוהמה ולכלוך בדרך? האם אגירה ומצבור חפצים שונים ומשונים? האם ישנן אדניות ועציצי פרחים טריים וצבעוניים בדרך? אולי צמחים , אך חלקם נבולים וחלקם יבשים? האם מדרכה שבורה וסדוקה או שביל מטופח ומתוחזק? כל אלו משפיעים על הצ'י בדרכו אל בתינו. האם קיים ליד ביתכם אתר פסולת? גם הוא משפיע... האם קיימת גינה מטופחת וססגונית? גם היא משפיעה. חישבו על עצמכם- מה אתם אוהבים לראות וכיצד התייחסותכם לסביבתכם? הצ'י מושפע מן הסביבה ומה ש"אוסף" איתו בדרך מגיע אלינו ומשפיע...

 חוש השמיעה- הצ'י הנע המגיע אל בתינו מבחוץ "שומע" קולות שונים בדרכו אל הבית. איכות הקולות גם היא משפיעה עליו. האם ישנם "קולות" צורמים המגיעים מהסביבה הקרובה מאוד לביתכם? האם קיים אתר בנייה סמוך לביתכם? אתר בנייה הינו מקור רעשים מסוגים שונים רובם ככולם צורמים לאוזן ואינם נעימים לשמיעה. קולות ורעשים מסוג זה פוגמים בצ'י המגיע אל הבית. אם הרעשים מגיעים מכיוון מסוים- נסו עד כמה שניתן להימנע משימוש באזור הרעש בשעות בהן מופיע. נסו לפתוח את הפתחים(החלונות) לאותו איזור כמה שפחות. עדיפות לפתיחת החלונות הזמן שאיננו שוהים בבית או נמצאים באזור זה.הדבר משפיע במיוחד ברעשים כבדים כמו אתר בנייה או מוסכים למיניהם. קולות כמו חצר בית ספר או גני ילדים הינם קולות חיוביים הגורמים לצ'י לנוע ומשפיעים לחיוב.כביש סואן – תלוי עד כמה סואן ועד כמה קרוב לבית וכמה באמת משפיע. אם נשמע נגינת פסנתר או כינור מביתנו- נדע שהצ'י שמגיע לבית "נצבע" בצבעים חיוביים ומגיע איכותי לאותו אזור אנרגטי בבית. לעומת זאת, נגינת תופים חוזרת ונשנית הקרובה מאוד לבית(שכן מאותו הבניין או בניין ממול) – יכול להיות שהצ'י שיגיע יהיה מעט אגרסיבי ותקיף, מה שישפיע כמובן על המתגוררים בבית. נסו להקשיב שוב לקולות ולרעשים המגיעים אל ביתכם, כיצד אתם מושפעים מהם?

חוש המישוש – בדרככם הביתה יש לעיתים חפצים או צמחים שעלולים להיתקל בהם. אין כאן הכוונה ממש לחוש המישוש, אך כל דבר המפריע לנו בדרך בה אנו הולכים בסביבה הקרובה מאוד לבית- מפריע גם לזרימה התקינה והנינוחה של הצ'י. אם קיימים שיחים בשביל הגישה לבית הפולשים לשביל ואנחנו מוצאים את עצמנו מנסים לפלס את דרכינו מביניהם, או אז נדע כי הצ'י המגיע אל בתינו מנסה לפלס את דרכו ומגיע עייף ומותש אלינו הביתה. איכותו נפגמת וחבל. אם קיימים חפצים בדרך שהונחו ללא שימוש – פנו אותם. אם קיימים שיחים או צמחים בעלי עלים דוקרניים – גם הם פוגמים בצ'י. לא פעם נתקלתי בבית בו פינו חפצים שנמצאו בדרך, גזמו שיחים שפלשו לשביל ועלים דוקרניים מן הדרך וגילו כי החיים שלנו לפתע זרמו ביתר קלות ופחות מכשולים היו בדרכם. תרתי משמע.

 חשוב לציין כי הפנג שואי הינה שיטה המורכבת מרבדים רבים. לכל בית יש מפה אנרגטית מיוחדת וייחודית לו. בייעוץ פנג שואי נלקחים בחשבון גורמים רבים ואלו המסוקרים כאן הינם חלקיים בלבד.

 מה לגבי חוש הטעם אתם שואלים? ובכן, אין לו כאן תפקיד במאמרינו זה...

 

גלית רוטשילד- יש מצב לשינוי
מטפלת אלטרנטיבית:
דמיון מודרך
EFT-טיפול לשחרור מצבים רגשיים
פנג שואי
href="mailto:rot.galit@gmail.comrot.galit@gmail.com">">rot.galit@gmail.com
http://www.rotgalit.co.il
0528062404


אתר: www.rotgalit.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב