דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גינה במרפסת 

מאת    [ 02/05/2010 ]

מילים במאמר: 754   [ נצפה 6183 פעמים ]

גינה במרפסת

גינה במרפסת היא ממש גינה לכל דבר. ניתן לשים במרפסת אדניות וכדים ולשתול בהם צמחים, עצים, צמחי תבלין ועוד. ניתן כמובן לבנות או לרכוש אדניות עץ גדולות במיוחד ולהפוך קטע מסוים במרפסת למקום שכולו גינה ולמלא באדמה טובה ולשתול מגוון רחב של צמחים ופרחים. ניתן גם לעצב את המקום עם פסלים קטנים ומיודים ולמקם תאורת גן ייחודית וצבעונית.
על מנת להפוך את המרפסת המעוצבת לגינה של ממש ניתן להניח דשא סינטטי על כל המרפסת או על חלק ממנה ובכך להפוך את הריצוף לדשא של ממש בדיוק כמו דירת גן חלומית.

 

השקיית גינה במרפסת

גינה במרפסת לא מחייבת מערכות השקיה מתוחכמות, הכל תלוי במה שתלתם במרפסת שלכם. אם לדוגמא הנחתם מספר אדניות עם מספר קטן של שתילים וצמחים ניתן להשקות בעזרת מזלף או בקבוק קטן, אולם אם לדוגמא שתלתם עצים והנחתם כדים ואדניות או אפילו הרכבתם אדנית גדולה ומילאתם אותה באדמה, מומלץ מאוד להכין תשתית השקיה מקצועית יותר.
ניתן לחבר לברז במרפסת קו טפטפות אחד או כמה (לפי סוגי הצמחים) או אפילו לרכוש מחשב השקיה ולחבר את המערכת למחשב אוטומטי, ככה תוכלו להשקות באופן קבוע ולחסוך במים.

מה שותלים במרפסת

ניתן לשתול כמעט כל דבר שתרצו במרפסת, הכל בהתאם לגודל המרפסת ולקונסטרוקציה עליה בנויה המרפסת, חשוב מאוד להקפיד על בדיקה של שלד הבניין ואפילו בדיקה עם האדריכל או המהנדס של הבניין על מנת לוודא שאכן המרפסת שלכם יכולה לעמוד בעומס של כדים גדולים.
גינה במרפסת יכולה להכיל עצים, צמחים שונים, צמחי תבלים, זוחלים ועוד. היתרון של מרפסת על פני גינה רגילה הוא שאין הרבה עשביה. מומלץ מאוד לרכוש אדניות וכדים אשר יתאימו באופן מושלם לגידול הצמחים שאותם תרצו לשתול. לדוגמא, עץ צריך אדנית גדולה מאוד לעומת צמחי תבלין או צמחים עונתיים הדורשים אדניות קטנות יותר.

דקורציה לגינה במרפסת

גינה במרפסת לא חייבת להיות אנמית, ניתן להוסיף לכל מרפסת שהופכת להיות גינה אביזרים דקורטיביים ומיוחדים.
דשא סינטטי - ניתן קיום להניח דשא סינטטי על ריצוף המרפסת ולהפוך את המרפסת שלכם למדשאה קטנה ונעימה. ניתן למצוא מגוון סוגי דשא סינטטי באיכויות מעולות שייתנו לכם את ההרבה כאילו יש לכם דשא אמיתי במרפסת.
תאורת גן - לא חייבים להסתפק בתאורה הרגילה שיש במרפסת ומומלץ מאוד להוסיף תאורת גן צבעונית ומיוחדת שתתן למרפסת שלכם אווירת גן מיוחדת, אינטימית וצבעונית. תאורת גן תדגיש את הצמחים ומשחקי אור/צל יתנו לכם הרגשה נפלאה.
ריהוט גן - גם במרפסת שלכם תוכלו לשבת על ריהוט גן איכותי שייתן לכם הרגשה כאילו אתם יושבים בגינה על הקרקע. תוכלו לרכוש מגוון רחב של ריהוט גן כמו ריהוט גן מעץ, ריהוט גן מפלסטיק, ריהוט גן מאלומיניום או כל ריהוט גן שתבחרו ויהיה לכם נוח.

 

הצללה של גינה במרפסת

גינה במרפסת יכולה וצריכה להיות בעלת אפשרות להצללה. לא תמיד יהיה לכם כיף לשבת במרפסת תחת החום הבלתי נסבל של השמש ולכן ישנן דרכים מצוינות כיום לפתרונות הצללה במרפסת.
שמשיה - הפתרון המהיר ביותר, הזול ביותר ולפעמים הנעים ביותר היא שמשיה. ניתן לרכוש קיום שמשיות שונות בעלות בסיס רחב וכבד וליהנות מצל מקומי בזמן שיושבים במרפסת ליד הצמחים. שמשיה יכולה לתת לכם אווירה של חוף או של פיקניק בחיק בטבע.
יריעת הצללה - ניתן לרכוש יריעות הצללה למרפסת כמעט בכל חנות כל בו לגנן ולפי מידות. יריעות הצללה מחייבות קשירה של טבעות היריעה לעמודים תומכים או לקיר הבניין וחשוב מאוד לחזק את הקשירות מידי פעם בכדי למנוע מהיריעה לעוף לכם בימים של רוחות חזקות.
פרגולות - בניית פרגולה במרפסת נהוגה בהרבה בתים כיום. אם אתם לא יודעים לבנות פרגולה איכותית בעצמכם או שאין לכם זמן להתעסק בזה, מצאו בעל מקצוע שיודע לבנות פרגולות עץ או פרגולות אלומיניום בצורה מקצועית, בקשו ממנו את רמת הצל הרצויה לכם במרפסת והוא כבר ידאג לבצע את העבודה. פרגולות במרפסת יכולות להיות דקורטיביות מאוד ולשמש אתם לצל ולתליה של צמחים מטפסים ואפילו ערסל בפינה כדי לתפוס "זולה".

גינה במרפסת, יש לי אחת

פעם היה לי חלום - דירת גן מושקעת עם מדשאה קטנה וכמה עצי הדר למיץ ופירות. למרות החלום גיליתי שאני יכול להגשים לפחות חצי ממנו דווקא במרפסת שלי בבניין. בדקתי עם המהנדס וגיליתי שאני יכול להקים גינה יפה (אומנם לא גדולה מאוד) גם במרפסת שלי ולשתול עצים, צמחי תבלים וכמובן פרחים לצבע בעיניים.
קניתי כדים גדולים, כמה אדניות וצינורות השקיה, תיאמתי עם חברת דשא סינטטי על התקנת דשא סינטטי וכמובן עם חברת פרגולות ודקים וביחד איתם הקמנו גינה לתפארת, גינה שיש בה גם דשא, גם פרגולה, גם דק קטן שעליו ניתן לשבת, יש פרחים ועצים וכמובן ריהוט גן מיוחד והכל במרפסת שלי שממנה אני משקיף על כל הבתים שלהם אין גינה כזו. לא על הקרקע ולא במרפסת - ההפסד שלהם.

כניסה לקטגוריית דשא סינטטי
כניסה לקטגוריית ריהוט גן
כניסה לקטגוריית תאורת גן

נכתב ע"י עופר הירש עבור פורטל גינון מקצועי. דשא סינטטי ריהוט גן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב