דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עוזב אותי- אוהב אותי??...עוזב אותי - אוהב אותה !!! חלק ב' - יוצאת לפעולה! 

מאת    [ 01/05/2010 ]

מילים במאמר: 1324   [ נצפה 2233 פעמים ]

עוזב אותי- אוהב אותי??...עוזב אותי - אוהב אותה !!!  חלק ב' – יוצאת לפעולה!          

(חלק שני מתוך 3 חלקים) 

כל הזכויות שמורות  למחברת ©    2009

(אף שנקטתי בלשון נקבה דבריי מיועדים לנשים ולגברים)

 

"...אז כפי שאמרתי לך, החלטתי במודע ובמכוון שאני חייבת להכין רשימת "מטלות" לבילוי בסופי השבוע נטולי-הבנות והתפקידים המוכרים ולארגנם מראש כך שלא אשאר בגפי כלל. אמרתי ועשיתי!

פעלתי בהתאם לתרגילים שונים שאת ציידת אותי בהם באותה תקופה. כך, למשל, תרגיל הכרטיסיות של "אי המטמון שלי" הפך לגלגל ההצלה שלי וסייע לי בתקופה הראשונה לארגן פעילויות ולשהות בחברת אנשים במקום לשקוע במצב רוח מדוכדך בהיוותרי בגפי.

בתחילה זה היה מאולץ, אך עם הזמן גיליתי כי האמרה העממית:

"fake it until you make it” עובדת. הגעתי כ"תיירת מתחילה" התרה אחר עולמות חדשים. הנאות שלא הכרתי וחוויות חדשות מלאו אותי בתחושת התחדשות, עוצמה ושליטה בחיי .

לא תאמיני! מכל הפעילויות האפשריות נרשמתי דווקא לקורס "סקיפרים" – משיטי יכטות. רציתי משהו הכי שונה מכל מה שחייתי ועשיתי עד כה. נגלה לי עולם ימי בלתי מוכר לחלוטין. להפליג "מעל הרוח", "מתחת לרוח", "גאנץ'", "חלוץ","פיתה" ועוד – עולם מושגים וטרמינולוגיה בלתי מוכרת שהפכה אט אט לחלק מחיי. הכרתי אנשים מרתקים. חלקם מתלמדים וחדשים לנושא, כמוני, חלקם- יכטונרים ותיקים, ולהם סיפורים מושכי לב ומסמרי שיער על הרפתקאותיהם בימים רחוקים וסוערים. חברתי לאנשים לבילויים על היכטות ולהפלגות שנמשכו מספר ימים בתעלות הולנד או לאורך חופיה הקסומים של תורכיה.

גיליתי שעם מעט יוזמה וחשיבה מחוץ לקופסה המקובעת שלי, אני יכולה לפתח לעצמי לא רק תחומי עניין חדשים אלא שבנוסף, באמצעות העיסוקים החדשים אני מכירה חברים חדשים המתאימים לי בשלב זה של חיי וממלאים אותי בעניין ופעילויות, הכרויות חדשות נוספות ותכנים מרתקים.

שיניתי את אורחות חיי ורעננתי "נהלים". במקום הצעדות היומיות שלי לפנות בוקר בשכונת מגורי, נרשמתי למכון כושר אופנתי. וכך, תוך כדי שיפור כושרי הגופני ומיצוק חזותי, הכרתי גם מספר נשים וגברים עמם יצאתי לארוחה קלה או לכוס קפה לאחר האימונים ועם חלקם נוצר עם הזמן קשר הדוק יותר.

האדרנלין החל לפעפע מחדש בעורקי ותחושת התרגשות פמפמה חמצן נקי לראותי! בחיי! מי היה מאמין?! יש חיים אחרי הגירושין!!

עם הזמן בניתי לי עולם חברתי חדש שהתאים לשינוי הפנימי שעברתי. גיליתי כמה חשובה לי חברת נשים וכמה השיחות האינטימיות שלנו הופכות את חברותיי לחוליה הכרחית בחיי. התמיכה, ההבנה האמיתית, האמפטיה, היכולת לחלוק את עולמי הפנימי ולדבר באותה שפה, גרמו לכך שאני יודעת בוודאות כי לא אוותר על שעותיי איתן.

יזמתי והקמתי חוג של "נשים יוצרות" וכך התווספו למעגל החברתי שלי נשים מרתקות, חזקות ויצירתיות. נשים שאינן חוששות לקום ולעשות מעשה. הן לוקחות שליטה בחייהן ואינן מחכות למקרה שיזמן על דרכן הזדמנויות.

נגה, למשל, היא מוזיאולוגית ומרצה מבוקשת בתחומה. כמו כן היא יזמית המפתחת כיום שדות חדשניים ויצירתיים בתחום עיסוקה ואף שולחת ידה בכתיבת סיפורים קצרים ומרתקים. דפי, היא צלמת המתעדת אנשים, בפרט נשים בתהליכים המתרחשים בחייהם, לאורך זמן. נילי, עורכת דין במקצועה, עסוקה ונמרצת, יוצרת ויטראז'ים יפהפיים, בהתבססה על עולמות תוכן הסטורים וספרותיים. כל יצירה מלווה בסיפור רקע מדהים ומסקרן.

בקבוצה עוד מספר נשים ססגוניות השולחות ידן בתחומי יצירה מגוונים. לא ייפלא, אפוא, שמפגשינו מעשירים ומפרים ושונים כל כך ממה שידעתי עד כה באינטראקציות החברתיות שלי. גם עולמות התוכן שאני נפגשת בהם בקבוצה זו שונים מכל שהיה במפגשים החברתיים שלי בעבר. הם בודאי אינם דומים למפגשים המשפחתיים מעת נישואיי ושונים בתכלית מהמסיבות העליזות שבעלי ואני ניהלנו בעבר בגינתנו המטופחת. מתוך מפגשים אלה נוצרים גם, מטבע הדברים, קשרים קרובים יותר בין חברות מסוימות.

בשבועות האחרונים, במפתיע ומבלי שכיוונתי לכך, החל נרקם לו רומן חדש ביני לבין גבר המבוגר ממני במספר שנים. חלקנו חוויה מרתקת בהפלגה האחרונה שלנו. השיחות הממושכות בים המשיכו גם ביבשה...

מה יצמח מכך? אין לי תשובה. אולם ה"אני החדשה" שהנני כיום, אינה מחפשת יותר תשובות חד משמעיות, שהרי מה חד משמעי בחיינו? כרגע הכל נעים ונחמד. הכל פתוח וגם אם קשר זה לא יאריך ימים ולא יתפתח- אז מה? יש לי קודם כל אותי בדגם משופר ומחוזק - וזה המון! ויש לי גם כל כך הרבה אנשים משמעותיים בחיי. הדבר הכי נפלא שקרה לי הוא שאני מרושתת חברתית ומעוגנת היטב בכל רבדי חיי.

גיליתי כי החיים יכולים להיות בנויים מפרקים, פרקים ומסיפורים קצרים.

עם חברי הילדות שלי הידקתי קשרים לאחר גירושי, וכך גם עם רבים מחברי הוותיקים מתקופת נישואיי, גם עם אי-אילו מהם שבתחילת הפירוד ביני לבין בעלי חלה התרחקות בינינו עד שהתייצבה החברות בדפוס חדש.

חברים חדשים שהכרתי לאחר גירושי הפכו לעוגן משמעותי בחיי עד כדי כך שגם קבלת שבת וחגים אנו עורכים לעיתים מזומנות ביחד. לעיתים, עם הבנות, לעיתים בלעדיהן – תלוי בנסיבות. זה לא שאמי היקרה חדלה, חלילה, מלהזמיננו לשבתות ולחגים, אך העוגן המשפחתי אינו כה דומיננטי וחיוני לי כפי שהיה בראשית תקופת הגירושין. איני נסמכת עוד על מעגל קרובי ומשפחתי לבילוי החגים. בשנה הראשונה לגירושי נסעתי להורי ולאחותי בכל סופשבוע באופן אובססיבי כמעט ולאחרונה גיליתי את חדוות החג עם חבורת יכטונרים, או בהסבה קבוצתית עם חברים קרובים לשלחן חג עליז ושונה. הסתבר לי שאפשר לחגוג בהרכבים שונים, מגוונים וססגוניים ואחרים מכל מה שידעתי עד לגירושי. הרמת כוסית ה"לחיים" בהרכב המשפחתי המסורתי הפכה להרמת כוסית חברתית, שונה, אחרת, אך עשירה, רבת-תוכן ונוחה לי עד מאד.  המצב החדש זימן פתרונות חדשים.

כיום - הכל פתוח והכל אפשרי. פרק נסגר ופרק חדש נפתח. הכל תלוי בי וברצוני.

כיום, אינני נסחפת בעקבות תכתיבי עלילה שלא אני רקמתי אלא אני היא זו הגורמת לחיי להתרחש."

***

קוראות וקוראים יקרים, הדוגמא שכאן הינה אחת מרבות ומהווה מודל נפלא להבנה, הזדהות, למידה חדשה וחיקוי.

אני יודעת מניסיוני שכל כך חשוב לדעת מהן הפעולות והמהלכים שנחוצים כדי להגיע לפתרונות המיוחלים וליציאה מההתחפרות באומללות, בפגיעה ובכאב שהבגידה והנטישה גרמו.

לפיכך, בחלק שלישי יובאו המהלכים הנחוצים לך והסבר הפעולות שעלייך לנקוט בהן כדי לצאת לחיים החדשים שאחרי הבגידה והפרידה ובאמצעותם ניתן לבנות מחדש את חייך לאחר שחלום הנישואין הזה, שהיה, - התאדה...

אל חשש – יש חיים אחרי הגירושין!!!

כל הזכויות שמורות  למחברת ©    2009

------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

ד"ר דניה קידר

עו"ס קלינית

 

מומחית ליחסים, זוגיות, גירושין, העצמה, רשתות חברתיות.

 

מחברת הספר :           יש חיים אחרי הגירושין

            ספר לעזרה עצמית    לנשים, גברים, בני-משפחה וחברים                      

                    סיפורים, מידע, ייעוץ, וכלים להתמודדות

 

לכל המעונינים להתקשר עם ד"ר קידר להזמנת ספרים במחיר מוזל, הרצאות, סדנאות, ייעוץ אישי, הנחייה למטפלים -  ניתן לפנות באמצעות:

טל.: 0505364703    

מייל: daniak@zahav.net.il

אתר באינטרנט: www.daniak.com            

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ד"ר דניה קידר עו"ס קלינית מומחית ליחסים, זוגיות, גירושין, רשתות חברתיות. ניתן להזמין הרצאות, סדנאות, ייעוץ אישי ואת הספר: "יש חיים אחרי הגירושין" במחיר מוזל ישירות מהמחברת, באמצעות: בטלפון 050-5364703 מייל: daniak@zahav.net.il אתר: www.daniak.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב