דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מועצת קדימה: על מהות ודברים אחרים 

מאת    [ 30/04/2010 ]

מילים במאמר: 598   [ נצפה 2187 פעמים ]

מועצת קדימה: על מהות ודברים אחרים  /  נמרוד נוי

30/4/2010

נכחתי אמש בישיבת המועצה של קדימה שהוקדשה כולה לעיסוק ב'עינייני מהות' כפי שכיוון  זאת יו"ר המועצה חיים רמון. ככך, נפתחה המועצה בהרצאת אורח של פרופסור דן בן דוד ממכון אדווה ואיש קדימה על הבעיות החברתיות שלנו. כך עשו גם רבים מן הדוברים, ואת הסיפור הזה נעלה ציפי ליבני בדבריה כשהיא תוקפת כמובן מכל צד את ביבי נתניהו שככה וככה וככה, והכל בעינייני מהות כמובן.

כל דבר זה עניין להגדרות וכך גם משמעותם של דברים שנקראים מהות. אחד יטען שמהות זה זה והשני שזה דבר אחר. על כל פנים מאוד חשוב לנו שנדע בכל תקופה ובכל הקשר מתאים להגדיר לעצמנו מהי המהות האמיתית שלנו. כאן מבחן האמת שלנו. נשכיל לעשות כן  - נזכה גם לראות תוצאות ממשיות בשטח.   

עיסוק בשאלות חברה וכלכלה הם אכן דברים חשובים ביותר וכך גם העיסוק בשאלות השלום והבטחון ואיש לא יגיד שזה לא כך. אני יכול לגלות לכם כאן סוד גדול והוא שכמעט כולם  במדינה הזאת היו רוצים לעשות רק טוב, ושכל הדברים הנפלאים והנשגבים שאנו מדברים עליהם יתגשמו. כמו כן אפשר לומר, כי חוץ משוליים קטנים, ניתן כיום להבחין בקרבנו בהסכמה לאומית רחבה במרבית העיניינים הלאומיים שלנו. במילים אחרות אפשר לומר שעל הבלטה הקטנה הזאת נמצא כבר מזמן הרוב הציוני הלאומי שלנו, וברמה העקרונית לא קיימים חילוקי דעות משמעותיים בין הקבוצות השונות.

אם כך הם פני הדברים אז אולי המהות של חיינו נמצאת בכלל במקום אחר. אם רובנו מסכימים בגדול על הדברים אז מה בכלל הבעיה, ומדוע אנו משקיעים כלכך הרבה אנרגיות בטחינת מים ובויכוחי סרק. אני בא לטעון כאן, כי מהות חיינו ממוקדת כיום בדרכי התנהלותינו. זו זירת חיינו העיקריים כיום, וזהו שם המשחק של תקופתנו. במשך שנים ארוכות הורגלנו לדבר על ערכים, אידאולוגיה וכוונות טובות והיזנחנו את הצורך האקוטי שלנו להתייחס למימד האיך בחיינו. התעלמנו ממערכות חיינו והשלכנו לחצר האחורית הזנוחה שלנו את המערכת הפוליטית והמערכת השלטונית. חשבנו שהדברים יסתדרו מעליהם ואין צורך לתת את הדעת עליהם. כאן הכשל הגדול של דורנו וכאן גם המהות האמיתית של תקופתנו.

מן הראוי גם לשוב ולהזכיר לכולנו שאיכות הדמוקרטיה שלנו נמדדת מעל לכל על פי איכות התוצאות המתקבלות. ואם אחרי כל כך הרבה התכוונות ורצון טוב של כולנו, התוצאות המתקבלות אינן טובות ואף גרועות ביותר, סימן שהמפתח להצלחתנו נמצא באופני התנהלותינו. בתרבות הארגונית שלנו. במערכות חיינו. אם נקדיש כולנו יתר תשומת לב לשיפור מערכות חיינו רב הסיכוי שנצליח להגשים את מרבית חלומותינו. לפחות בכל הנוגע למה שאנו עושים ולא בתנאים הנכפים עלינו על ידי המציאות החיצונית ואינם תלויים בנו.

על כל הדברים האלו אני חוזר ושונה בכל מאמריי ועבודותיי שהתפרסמו ברחבי המפלגה וגם באתרי אינטרנט ארציים. נתנהל נכון נדע גם להתמודד עם כל אתגר ולתת תשובות לשאלות ערכיות ותרבותיות המעסיקות אותנו. הגיע העת להפסיק לרומם את עצמנו בשרוכי הנעלים של כאילו ערכים וכאילו אידאולוגיות, ולהפשיל - בשכל טוב ובתבונה ובעיקר עם הרבה מקצוענות ותעוזת הרוח - את השרוולים ולהתחיל לעבוד.

במצב בו במפלגת קדימה אין כל תהליכים של הגות ועיון, מה יותר טבעי מאשר לרומם את רוחנו בדיוני סרק כאלה של כאילו דברים טובים. עלינו בקדימה לעסוק בשאלות האמת שלה ובמכלול מרכיביה האסטרטגיים, שעיקרם שאלת זהותה של המפלגה ושאלת דרכי התנהלותה, וזאת על רקע ובהקשר לצורך הדחוף שלנו לספק תשובות הולמות ל'חולשת המערכת הפוליטית בישראל'. זו המהות האמיתית שלנו. אני מבקש בהזדמנות זו את חבריי במפלגה, הקוראים את דבריי, לדרוש שנושא מהותי מסוג זה יעלה לדיון רציני ומובנה במעוצת המפלגה. אנו נמצאים בפרשת דרכים: להמשיך ולהיות כסילים וטיפשים או להתחיל ולעבוד באופן מקצועי ומושכל. עלינו לסגור בדחיפות את הפער העצום שנפער בין הצלחותינו בכל מערכות חיינו אשר אינן ציבוריות, לבין המרחב הציבורי-פוליטי המוזנח והנטוש והמדמם את עצמנו לדעת.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב