דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם יש להיוועץ ביועץ ממקצועי טרם ההחלטה על בית אבות או דיור-מוגן ליקירכם? 

מאת    [ 07/02/2007 ]

מילים במאמר: 432   [ נצפה 2453 פעמים ]

האם יש להיוועץ ביועץ ממקצועי טרם ההחלטה על בית אבות או דיור-מוגן ליקירכם?

שיקולים רבים ישנם לפני קבלת ההחלטה על בית האבות דיור-מוגן המתאים. מרבית המשפחות אינם מודעות אליהן ובמרבית המקרים הן בבחינת "שאינו יודע לשאול".

היועץ מבקר באופן קבוע בעשרות בתי אבות ומוסדות לדיור מוגן. ביקורים אלו מאפשרים לו לרכוש היכרות מעמיקה עם מגוון המוסדות הקיימים בארץ, ולבחור את הטובים והמתאימים ביותר עבור הקשיש ומשפחתו. מרבית המשפחות אינן מסוגלות לסייר במוסדות כה רבים, ולפיכך אין בידן יכולת השוואה טובה.

היועץ מודע להיבטים רבים הנסתרים מהאדם הממוצע, היועץ המקצועי הינו בעל השכלה אקדמית וניסיון רב בתחום, ולכן הוא מודע להיבטים רבים, אותם יש לשקול בעת בחירת מוסד. למרבית המשפחות אין ידע וניסיון מסוג זה, ולכן חסר
להן מידע רב, החיוני לצורך בחירה נכונה.

כמו כן, ליועץ המקצועי יש מגוון מקורות מידע לגבי איכותו של המוסד: הוא מקבל משוב מדיירים ומלקוחות אחרים ויש לו קשר רציף עם גורמים ברשויות הרווחה, בקהילה ועוד. מקורות מידע אלו מאפשרים לו לקבל תמונה רב ממדית לגבי המוסד המתאים ביותר עבורכם. מרבית המשפחות נאלצות להסתמך על המלצות בודדות של חברים ומכרים, שאינם תמיד ערים לתמונה המלאה.

בנוסף, ליועץ המקצועי יש ניסיון רב וקשרים ענפים בכל הרמות הבירוקרטיות הקשורות לטיפול בקשיש. במציאות הישראלית של ימינו, לניסיון זה חשיבות רבה בהאצת תהליכים מול הרשויות, לצורך קבלת הטיפול הטוב ביותר עבור הקשיש. למרבית המשפחות אין ניסיון בתחום ואין להן קשרים ברשויות השונות, ולכן הטיפול בהן הוא לעתים איטי ולוקה בחסר.

וחשוב לא פחות, מכיוון שהיועץ המקצועי קשור למוסדות רבים, יש למנהלי בתי האבות אינטרס לבוא לקראת דרישותיו, מאחר והוא נתפס על ידי המוסדות השונים כגורם חיצוני, בכך הוא מסייע גם בהורדת עלויות משמעותית לטובת הקשיש ומשפחתו.

יש להבין שלמרות שכותב המאמר הינו בעצמו יועץ לגיל הזהב, ולכאורה הינו נגוע בדבר, הדבר אינו משנה את הרלוונטיות של הדברים.
משפחה שעברה את התהליך בליוויו של היועץ המקצועי חסכה מעצמה ומיקירה הרבה עוגמת נפש, כסף וטרטורים מיותרים. בנוסף, משפחה שביררה כראוי על היועץ המקצועי אליו היא פנתה יכולה להיות רגועה ולא לחוש את רגשות האשמה המתלווים לכל התהליך מאחר והיא באמת עשתה את כל הדרוש על הצד הטוב ביותר.

פעמים רבות הרצון הטבעי להיות עצמאי ו"חכם" מבלי להיוועץ באנשי מקצוע גורם לנזקים רבים ובלתי הפיכים שלפעמים יכולים להסתיים בתוצאות הרות אסון לקשיש ומשפחתו.

עלויות:
הייעוץ המקצועי הינו בדרך כלל ללא תשלום לקשיש או לבא מטעמו. את שכרו היועץ מקבל ע"י הסדר כולל עם כל בתי האבות בארץ בצורה כזאת שאין לו מול עיניו אלא את השיקול הענייני.
עם זאת, ישנה חשיבות רבה לבחירת יועץ אמין שלא יערב שיקולים זרים בבחירת בית האבות. בכל מקרה, אין היועץ מהווה נציג מכירות של בית אבות מסוים.

ב ב ר כ ה
דוד דנחי-יועץ לגיל הזהב
052-2544307

דנחי דוד, מנכ"ל חברת "יד לקשיש"

לאור ניסיוני הרב, הנני משמש כיום כיועץ ומכוון לגיל השלישי.

הנני בעל השכלה אקדמית בתחום וברשותי תעודת הסמכה לניהול בתי אבות

כמו כן, הנני עובד משרד ראש הממשלה לשעבר למשך למעלה מ-30 שנה, במהלכן שרתתי בארץ ובחו"ל בתפקידי ניהול, פיקוד, תיאום בין משרדי ממשלה שונים.

דיור-מוגן





מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב