דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרפיה של 10 דקות שוות ערך לשנת לילה רגועה 

מאת    [ 28/04/2010 ]

מילים במאמר: 868   [ נצפה 4014 פעמים ]

כשמתרגלים הרפיה באופן הנכון ובעיקר כשמתרגלים קבוע, הופך הכלי הפשוט והאפקטיבי הזה לדבר הכי טוב שאתם יכולים לעשות עבור עצמכם במיוחד בימים טרופים ומלאי משימות ומתח.

תרגול הרפיה נכונה הינו אחד הדברים שחשוב במיוחד ללמד גם את ילדיכם.  ילד רגוע יותר ישן טוב יותר, פחות עצבני, אוכל מאוזן, מרגיש טוב, בריא יותר, מרוכז יותר, והכי חשוב שמח יותר.

לילד עייף ומתוח ייתכנו הפרעות אכילה, השמנה, קושי להתרכז ולבצע משימות מורכבות, קושי חריג בקבלת החלטות, עצבנות ואף אלימות, כמובן שבתחום הלימודים אין זה פשוט להתמודד עם המשימות בהצלחה כאשר מתמודדים עם קשיי הירדמות ועייפות מצטברת.

לעיתים המתח הוא הגורם לעייפות יתר והעייפות מובילה בקלות למתח ועצבנות – מעגל זדוני שחובה לעצור.  ילדים המתקשים להירדם ימצאו בהרפיה שנעשית במשך היום ולפני השינה כלי נהדר לפתרון הבעיה.

הרפיה ניתן לתרגל בכל גיל ובכל מצב וכשמתרגלים קבוע – כמעט בכל מקום.

הרפיה הינה חלק בלתי נפרד מתרגול של יוגה ושיטות נוספות.  היא בהחלט עומדת גם בזכות עצמה ואין הכרח לשלבה עם דברים אחרים.

אז איך עושים את זה?  ישנן שיטות ודרכים רבות.  כאן אסקור את השיטה הבסיסית והקלה ביותר, ואוסיף תרגיל דמיון מודרך שמסתמך על השפעתם החיובית של צבעים על דמיוננו.

הרפיה בסיסית: לשכב או לשבת בנוחות, עיניים עצומות.  להתחיל לנשום נשימות איטיות ועמוקות – שאיפה מהאף ונשיפה מהפה.  בעת השאיפה פנימה לשחרר החוצה את שרירי הבטן, לנפחה באוויר ובעת הנשיפה החוצה לכווץ באיטיות את שרירי הבטן ולנשוף עד הסוף.  תחילה מכווצים ומרפים את שרירי הגוף לפי הסדר – מכפות הרגליים ועד לראש.  לכווץ את השרירים בכל פעם באזור אחר (כפות רגליים, כפות ידיים, כתפיים וכו')  למשך מספר שניות ולשחרר (פעולה זו משחררת קשיון ומתח מיותר מהשרירים) ואז עוברים למצב של הרפיה – עם כל נשימה פנימה מרפים יותר ויותר את אזורי הגוף על פי התכווננות בכל פעם על אזור אחר – מוודאים שהאזור רגוע, אין שרירים מתוחים וגם כשחושבים שהרפינו, לשחרר עוד קצת..

בשלב הזה לעיתים נרדמים וזה נהדר.. אם לא נרדמתם ניתן לתרגל הרפיה בשילוב דמיון מודרך אשר בו נעשה שימוש בצבעים (המותאמים לשבעת מרכזי האנרגיה בגוף) ובכך ניצור איזון ושלווה ברמת הגוף כמו גם ברמת הנפש.  התרגיל הזה מצוין לתרגול עם ילדיכם הפרטיים או במסגרת עבודתכם (ניתן לתרגלו גם בישיבה)  התאימו את ההוראות וההסברים לגיל הילד ולצעירים במיוחד אל תאריכו במילים פשוט תנו הוראות בסיסיות וקלות להבנה – דמיונם המפותח יעשה את העבודה ללא כל קושי.

בעיניים עצומות מתמקדים בצבע האדום – מכוונים את הצבע לכיוון כפות הרגליים שלנו, לחיזוק המרכז האנרגטי הראשון, הבסיס שלנו והאחראי לחיבור שלנו לעולם החומר והמעשה.  ממלאים את הרגליים באדום וממשיכים למרכז הבא ולצבע הכתום.

המרכז הבא הוא מרכז המיניות והיצירה, לילדים אפשר להסביר שמדובר על הבטן התחתונה ועל היצירתיות שלהם, זו שעוזרת להם להמציא ולספר סיפורים, לצייר ציורים, להמציא המצאות ולפתור בעיות.

למלא בכתום את האזור הזה ולעבור לצבע הבא – צהוב.

בצבע הצהוב נמלא את חלל הבטן וכך נשפר את העיכול שלנו – ברמה הפיזית, לשיפור מערכת העיכול וברמה הרוחנית, להצליח "לעכל" את מה שאנו חווים ביתר קלות וללא התנגדות וקשיים.

הצבע הבא הינו הצבע הירוק והמקום הוא הלב, החזה והזרועות – שמייצגות את המעבר מהחשיבה והתכנון לעשייה – ממלאים את החלל בירוק – צבע זה מסמל ריפוי, השלמה ואיזון.  דמיינו את הירוק מתפשט בתוך הריאות, החזה, הזרועות, ממלא את הלב, מרחיב אותו וממלא אותו באנרגיה חיובית שתעזור לנו להרגיש יותר אהבה כלפי עצמנו וכלפי הסביבה, אפשר לציין שככל ששולחים יותר אהבה לסביבתנו, לאנשים, לחיות ולטבע כך האהבה שזורמת אלינו גדלה, מעגל אינסופי שלא נגמר לעולם. 

גם העשייה שלנו מתחזקת והאמונה ביכולותינו.

וכעת נעבור לצבע הכחול ונתמקד באזור הגרון – אזור הביטוי, התקשורת שלנו עם הסביבה, כיצד אנו משמיעים את קולנו ועומדים על מה שמגיע לנו, נזרים כחול מרפא ומחזק לאזור הזה ונגביר את יכולת התקשורת שלנו.

הצבע הבא הינו סגול עמוק והוא מתקשר עם אזור העין השלישית שמייצגת את האינטואיציה שלנו שעוזרת לנו להגיע להחלטות בעזרת חוש רגשי ולסמוך על הקול הפנימי שלנו.  סגול ממלא את המצח, מתמקד באמצע בין הגבות ותורם גם לרגיעה ולמנוחה ממחשבות.  נסיים בצבע זהב בכתר המקיף את הקודקוד – מעצים ומחזק.

עם הזמן ניתן יהיה לתרגל את ההרפיה בזמן שיא של מספר דקות מעטות, ללא כל מאמץ ונסיון להזכר בשלבים, זה יהיה טבעי וקל ולא ידרוש התכווננות מיוחדת.  תוכלו להפוך זאת לחלק בלתי נפרד מחייכם ועד מהרה לא תבינו כיצד יכולתם בלי...

לילה טוב!..

 

 

 

 

 

סיבל זוארץ - פרחי יוגה - הדרכת יוגה לילדים http://www.yogali.co.il


במיוחד לגננות - סדנאות יוגה ייחודיות לגננות - לימוד תוך כדי חוויה - אצלך בגן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב