דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיסוי מקרקעין 

מאת    [ 28/04/2010 ]

מילים במאמר: 382   [ נצפה 2258 פעמים ]

מיסוי מקרקעין הוא תחום משפטי סבוך. מי שמוכר או רוכש נכס ואינו בעל השכלה משפטית נתקל בדרך כלל בקשיים להבין מהן זכויותיו וחובותיו לגבי מיסוי מקרקעין. עורך דין מיסוי מקרקעין הבקיא בתחום יכול לחסוך לכם סכומים ניכרים בעת ביצוע עסקה.

כל עסקת נדל"ן כוללת סוגיות של מיסוי מקרקעין שעלולות להפוך במקרים מסוימים את העסקה ללא כדאית, אומר עו"ד אורי דניאל. לפני שחותמים על הסכם כלשהו יש לחשב את התשלומים לרשויות המס ולשם כך רצוי להיעזר בעורך דין מיסוי מקרקעין.

במסגרת הכללית של מיסוי מקרקעין נכללים מס שבח, מס מכירה, מס רכישה, היטל השבחה ומס ערך מוסף בעת ביצוע עסקת מקרקעין.

מס שבח הוא מס החל על מוכר נכס. המס מוטל על הרווח מההפרש בין מחיר הרכישה למחיר המכירה של הנכס. במקרים מסוימים הנכס לא הושבח ואף הפסיד, מסביר עו"ד אורי דניאל - מחיר המכירה נמוך ממחיר הרכישה ובמקרה כזה לא יהיה צורך בתשלום מס שבח. החוק מאפשר גם פטורים והנחות ממס שבח ובראשם פטור ממס שבח אם לא מכרת דירה בארבע השנים שקדמו לעסקה הנוכחית.

מס מכירה – מס המכירה בוטל על כל העסקאות שנעשו החל באוגוסט 2007.

מס רכישה – כמו שאפשר להבין משמו זהו מס המוטל על רוכש הנכס. כל מי שרוכש מקרקעין – מגרש, חנות, דירה, בית, מפעל וכו' חייב לפי החוק בתשלום מס רכישה. לגבי דירות מגורים המס מדורג לפי שווי הדירה הנרכשת. לגבי מקרקעין שאינם דירות מגורים המס הוא 5% משווי העסקה. עם זאת, ישנם פטורים והקלות כגון לנכים, לעולים ולמשפחות שכולות. בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם עורך דין מיסוי מקרקעין על מנת לברר את האפשרויות להקלות ולפטור ממס רכישה. 

כדי לקבל מושג כללי מציע עו"ד אורי דניאל להיעזר בסימולטר לחישוב מס הרכישה שקיים באתר משרד האוצר. אולם כל עסקת נדל"ן כוללת גם היבטים נוספים של מיסוי מקרקעין, כאמור, כגון מע"מ והיטל השבחה. לכן תמיד מומלץ לפנות לעורך דין הבקי בתחום. עורך דין בקי במיסוי מקרקעין יוכל לחסוך לכם זמן, טרחה וכסף רב.

משרד עורכי הדין אורי דניאל ושות' נוסד בשנת 1995 על ידי עו"ד אורי דניאל והוא העומד בראש המשרד המאוגד כחברה. המשרד מונה שמונה עורכי דין קבועים וממשיך לקלוט עורכי דין נוספים. אל שמונת חברי הצוות הקבועים מתווספים צוות מתמחים, צוות מנהלי ויועץ כלכלי- פיננסי. המשרד ממוקם במגדלי אביב ברמת גן בקומה ה-44 ומתפרס על פני שטח של כ- 300 מטרים רבועים.   תחומי העיסוק העיקריים של המשרד הם: ליטיגציה וייצוג בבתי המשפט, אכיפה וגבייה של חובות, משפט אזרחי-מסחרי כללי, דיני תאגידים, פירוק והבראת חברות, נדל"ן ומיסוי מקרקעין, דיני עבודה.   המשרד רואה לו כמטרה ראשונה מתן שירות אישי ומעולה על ידי צוות של עורכי דין מבריקים, מסורים ומנוסים בתחומם. דגש רב מושם על איכות השירות הבלתי אמצעי הניתן ללקוחות בד בבד עם ביצוע עבודה משפטית קפדנית.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב