דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לבנות מצוינות עסקית במגזר התעשייה והבנייה באמצעות תוכניות ארגונומיה? 

מאת    [ 27/04/2010 ]

מילים במאמר: 606   [ נצפה 2363 פעמים ]

בדיספלינת ניהול הבטיחות נדרשים, לא פעם, מנהלי בטיחות, ממוני בטיחות, גיהותנים, ויועצים, במתן הסברים לכדאיות פעולות כאלו או אחרות, הטומנות בחובן עלויות ומשאבים יקרים בהם דרוש מבחן הכדאיות של המעסיק ליישום והשקעה.

 

מעטים הנושאים בהם חוברים יחד מטרות עסקיות טהורות כגון מקסום תשומות, קידום הבטיחות והגהות לעובד ואפילו ההתפתחות המקצועית של העוסקים בעניין כגון מנהל / ממונה הבטיחות הארגוני, לעניין אחד שהתוצאה המובהקת שלו הינה הפחתת גורמי סיכון בד בבד עם הגדלת הפריון מעבודה.

 

תהליכי התערבות ארגונומית במגזר התעשייה והבנייה מתועדים מחקרית באופן ספוראדי כבר בשנות השבעים, רבים מן הפתרונות ו"ההמצאות" נולדו במגזר זה כתוצאה מצרכים אופרטיביים של גורמי הביצוע ובין יתר היתרונות עלו שיפורים ארגונומיים לעובד.

 

בשנות האלפיים נעשה ניסיון מסיבי להתערבות ארגונומית בעבודות תעשייה ובנייה במיקוד על עבודות שאינן מבוצעות בעמדות עבודה קבועות ובתחנות שבהן ניתן להעריך ארגונומית את גורמי הסיכון ובה בעת ליישם פתרונות ארגונומיים הנדסיים ארוכי טווח. העיקרון המנחה ביישום התערבויות הינו שיפור ברווחת העובד, המתקה או ביטול לחלוטין של גורמי סיכון ארגונומיים בד בבד עם תועלת כלכלית מובהקת למבצע המתבטאת בתפוקה מוגברת ותשומה נמוכה יותר מבעבר (כגון זמן וכ"א אדם נדרש).

 

ניצנים של ניסיונות יושמו יחדיו עם קבלנים גם בישראל במסגרת פעילותם עבור תאגיד מתעשיית המוליכים למחצה והראו תוצאות חיוביות ביותר.

 

נצפו שיפורים והתערבות ארגונומית אשר עלו מן השטח על ידי עובדי קבלן לאחר המודעות לנושא הוטמעה בהם. היוזמות נתפסו על ידי מעסיקם כיצרניות ומוכוונות רווח לחברה בד בבד עם תוצרי רווחה לעובד אשר חוללו מנגנון של מוטיבציה משפרת. פעילות זאת נמצאת כמחזקת ערכים תרבותיים אשר הארגון מנסה לתחזקם ללא הרף בדרכים ניהוליות מגוונות.

 

באמצעות תוכניות מתקדמות להתערבות ארגונומית בפעילות האנושית של המפעל ואתר הבנייה ניתן למדוד רווח כלכלי יחד עם שיפור משמעותי בגורמי הסיכון אשר עובדים חשופים להם. מעבר לכך, ההשפעות של יישום תוכניות אלו הינן חוצות ארגון ומהוות שינוי תרבותי בשוק העבודה.

 

הכנס מאורגן על ידי חברת ארטרא וניתן להירשם אליו דרך אתר הכנס:

 www.ortra.com/ocsafety

 

 

המוסד לבטיחות ולגיהות הינו תאגיד ציבורי המוביל את נושא הבטיחות והבריאות בעבודה בישראל, ומשמש כתובת מרכזית למידע, הדרכה וייעוץ בנושאים הקשורים לתחומים אלה. תפקידיו של המוסד לבטיחות ולגהות הן לנהל פעולות הסברה והדרכה במקומות עבודה  באמצעות מחוזותיו הפרושים בכל רחבי  הארץ; לערוך ולפרסם מחקרים וסקרי סיכונים במקומות עבודה; לסייע לבחירת נאמני בטיחות ולהקמתן של ועדות בטיחות במקומות עבודה, להדריכם ולעודדם בפעולתם; לייעץ ולקדם פעולות לסילוק מפגעי בטיחות ומפגעים בריאותיים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב