דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיגון בחיי היום יום - האמצעים הכי פשוטים 

מאת    [ 26/04/2010 ]

מילים במאמר: 847   [ נצפה 1675 פעמים ]

מיגון בחיי היום יום - האמצעים הכי פשוטים

כולנו יודעים שצריך להיזהר בכביש, לנעול את דלת הכניסה לבית ולשמור חפצי ערך בכספת.

אך האמת היא שגם אם כולנו מודעים לכך, רובנו מתעצלים לבצע מספר פעולות פשוטות שיכולות לעזור בשמירה על הביטחון האישי שלנו מדי יום ביומו. יש מגוון מכשירים מתוחכמים להגנה ולשמירה על ביטחוננו. אנו דווקא מעוניינים לדבר על האמצעים הפשוטים ביותר שאנחנו לא עושים בהם שימוש מושכל: האינטרקום והמפתח.

 

האינטרקום

מכשיר פשוט, שכולנו מכירים אך לא עושים בו שימוש נכון. מרגע שבו מנעולן התקין בפתח חדר המדרגות שלנו אינטרקום אנחנו נוטים לשכוח מקיומו ולזלזל בחשיבות השימוש בו ובתועלות שהוא יכול להביא לנו. כדי לדעת איך להשתמש בו נכון, חשוב להבין מה החשיבות של התקנת אינטרקום בפתח הבניין.
האינטרקום מותקן כדי לאפשר לנו לזהות את האדם הניצב בפתח הבית או הבניין ולהחליט האם אנו מכירים ומעוניינים לתת לו להיכנס -  או שאנו רוצים להשאיר אותו בחוץ. לא חסרים מקרים שבהם פורץ או תוקף נכנס לבניין בצורה הפשוטה ביותר שיש: אחד הדיירים הכניס אותו אחרי שצלצל באינטרקום. פורצים רבים משתמשים בשיטה זו כדי להיכנס לבניין. מסיבה זו, חשוב להשתמש בכמה כללי בטיחות פשוטים:

·     אל תהססו לבקש להזדהות- אם אתם שומעים התחמקות או טון דיבור מוזר, פשוט אל תכניסו את האדם לביתכם.

·     אל תפלו בפח – לעתים כשתבקשו להזדהות והצד השני יענה ב:"זה אני", אל תתביישו לשאול מי זה "אני". גם אם אתם יודעים שחבר אמור לקפוץ לבקר.

·     אל תמסרו מידע- לעתים האדם מעברו השני של האינטרקום יכול לשאול אתכם שאלות לגבי יתר הדיירים בבניין. שאלות כמו: "באיזו דירה גרה יוכבד גת?" יכולה להישמע תמימה (בכל זאת, ייתכן והאדם נקב בשם דיירת אמיתית בבניין), אך אין לדעת לשם מה זקוק האדם למידע הזה.

·     אל תכניסו כל אחד – הקוד לאינטרקום הוא אישי, כיוון שאנו לא רוצים שזרים ייכנסו לבניין. למרות זאת, רובנו לא יטרקו דלת בפני אדם זר שבדיוק נכנס איתנו לבניין. גם אם אתם רק מנסים להיות מנומסים, אל תתפתו להכניס אנשים שאין להם את הקוד או שאינכם מזהים אותם כדיירים בבניין. זו שיטה מוכרת ונפוצה לפריצות ולתקיפות בבתים משותפים.

המפתח

בלהט ההתקדמות הטכנולוגית בתחום האבטחה והמיגון האישי, נראה ששכחנו את האמצעי הפשוט והנפוץ ביותר המשמש לביטחון- המפתח.

ההיסטוריה של השימוש במפתחות ובמנעולים היא ארוכת שנים. כיום, ניתן להגיד בבטחה שרובנו לא עושים שימוש מושכל באמצעי זה לשמירה על ביטחוננו. כמה פעמים החבאנו מפתח מתחת לשטיח הכניסה לבית, או בארון החשמל מתוך מחשבה שאף פורץ לא יחשוב לחפש שם.

יש כמה כללים שיכולים למצות את היתרונות הגלומים במפתח הקטן שכל אחד מאיתנו נושא עמו:

·     הפורץ הוא לא טיפש – בתוך העציץ, מתחת לשטיח הכניסה, בארון החשמל. כל כך הרבה "מחבואים" לא מתוחכמים יכולים לעלות לנו בפריצה. הפורצים מכירים אותם ולא יהססו לפשפש בארון החשמל ולהיכנס בדרך הכי פשוטה אליכם הביתה. מה עושים? פשוט לא משאירים מפתח מחוץ לבית.

·     לשכפל בלי אבחנה – אנו משכפלים את המפתחות לדירתנו לכל מכר ובן משפחה. הם כמובן לא חושבים בכלל על לפרוץ לדירה. אבל מה קורה כאשר לאחד מכל אותם המכרים הולך לאיבוד המפתח ומגיע לזר גמור? אנו מסתכנים בפריצה. מה שניתן לעשות זה פשוט לשכפל לכמה מכרים ספורים שאתם סומכים עליהם שישמרו היטב על המפתח.

·     פשוט לנעול – זו נשמעת כמו העצה הבנאלית ביותר, אך למעשה רובנו שוכחים את החשיבות שבנעילת הדלת גם אם אנחנו בבית. לא משנה אם אתם חיים בלב תל אביב או באזור כפרי מרוחק- סכנה תמיד אורבת מעבר לדלת. נעילה פשוטה של הדלת יכולה למנוע כניסה של אורח בלתי רצוי. לא תאמינו כמה פריצות ותקיפות התרחשו באמצעות פתיחת ידית הדלת, ללא מאמץ מצד הפורץ.
רוצים להכיר שיטות קצת יותר מתוחכמות למיגון? מאמר מעניין על מנעולים ביומטריים .

      

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב