דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי כלכלה ב 60,000 שקלים הם השקעה משתלמת. נקודה! 

מאת    [ 25/04/2010 ]

מילים במאמר: 491   [ נצפה 3686 פעמים ]

במסלול האקדמי של המכללה שיחות הצהריים סובבות סביב נושאים שונים ומגוונים, כמו בכל מכללה. כסטודנטים לתואר ראשון בכלכלה למדנו מהר מאוד מהו ROI וכיצד לחשב אותו, ובאופן טבעי שיחות הספסלים נסובו גם על נושאים לימודיים שונים. באחת הפעמים נזרקה בדיחה לאוויר: "מעניין מהו החזר ההשקעה על הלימודים שלנו לתואר ראשון בכלכלה" ומיד לאחריה: "בטח ה-ROI של הסטודנטים למדעי הרוח נמוך יותר".

ככלכלן חובב החלטתי לקחת את הנושא ברצינות ולבחון האם ההשקעה אכן משתלמת. התחלתי לחפש מקורות מידע שונים על תנאי ההעסקה והמשכורות של בוגרי תואר ראשון, לעומת שאר העובדים במשק. אני חייב לומר שלא טרחתי מאוד במשימה זו ולכן החלטתי ללכת בדרך החישוב הפשטנית ביותר כדלקמן: תואר ראשון נתפס כיום על ידי אנשים רבים כתואר "סטנדרטי" או "רגיל". בעצם, כל מי שהוא בעל תואר ראשון מוגדר כאדם "ממוצע". תנאי ההעסקה הטובים ביותר לאורך שנים הם תחומי המחשוב וההנדסה, ומיד אחריהם מקצועות הכלכלה והניהול, כך שתואר ראשון בכלכלה בהחלט יכול להגדיר אותך כאדם "ממוצע" עם משכורת "ממוצעת" שעומדת על 8,000 ש"ח לחודש (בערך).

השאלה היא מה היה קורה אילו לא היית בעל תואר ראשון: אז נכון, יכולת לנהל באסטה בשוק ולעשות ימבה כסף, אבל רוב הסיכויים הם שלא היית מגיע למשרה מול מחשב שממצה את יכולותיך האמיתיות. לטעמי, מעסיקים רבים, גם אלו הטוענים שלניסיון בשטח יש הכרעה רבה יותר, עדיין יעדיפו להעסיק אדם בוגר לימודי כלכלה בעל יכולות מתמטיות גבוהות שיכול באמת לתרום לעסק, ולא כל אזרח מהשורה. הם ירצו לכל הפחות מישהו "ממוצע" כמוך.

עם משכורת של 8,000 ש"ח ברוטו בעבודה משרדית שההורים שלך לא ציפו לקבל בגיל 24, תוכל להחזיר את ההשקעה בתואר הראשון בכלכלה שהסתכמה במכללה למנהל בסך 64,000 ש"ח, תוך פחות משנה אחת! השקעה לא רעה בכלל. אם תקבל "רק" 6,000 ש"ח תוכל להחזיר את השקעתך גם תוך פחות שנה - לא רע במיוחד.

אז נכון שאף אחד לא יכול להביא היום מהבית שישים אלף שקל, אבל את זה אף אחד לא ביקש מאף סטודנט. העלות השנתית מסתכמת (בערך) ב-24 אלף ש"ח שהם 2,000 שקל בחודש. אם אתה חי עם ההורים ועובד במקביל לתואר, אתה יכול לממן את זה. כולם יאמרו שזהו סכום גבוה, מופקע, שבחו"ל יותר זול וכו'. כל הטענות הללו אולי נכונות, אבל לדעתי הסטודנטים ללימודי כלכלה ייטו להסכים איתי: לא חייבים לחיות חיי פאר כשאתה סטודנט.

סטודנטים רבים בוחרים לצאת מהבית, לגור עם שותפים, לקנות רכב או אופנוע, לצאת לבלות כל יומיים ובמיוחד בימי שישי בערב ובקיצור - לדאוג טוב מאוד לחיים שלהם, שכמובן כוללים עלויות גבוהות. עם זאת, סטודנט שבוחר לגור אצל הוריו ולא לצאת מביתו חוסך אלפי שקלים בחודש. אם הוא יתאמץ מעט ויסע בתחבורה ציבורית וידאג לבלות רק פעמיים בשבוע, הוא לא יבזבז סכומים מדי ויוכל אפילו להצטיין ולקבל מילגה, מי יודע. מעבר לכך קיימים מוסדות רבים היכולים לממן את הלימודים למשך שנים רבות, והעלות החודשית מסתכמת ב-300 ש"ח לחודש, שזו לטעמי אחת ההשקעות המשתלמות ביותר כיום.

אין ספק שאם תבחרו ללכת על לימודי כלכלה במכללה למנהל, או בכל מקום אחר, תגלו מהר מאוד שההשקעה היא משתלמת.

לימודי הינו אתר לימודים מקיף המכיל מידע רב על מסלולי לימוד בישראל. באתר ניתן קבל מידע על תואר ראשון, תואר שני, מכללות, אוניברסיטאות ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב