דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האלה שבתוכך: זיהוי סגנון הנשיות ו-או הגבריות שלך - חלק ב' 

מאת    [ 25/04/2010 ]

מילים במאמר: 1830   [ נצפה 2873 פעמים ]

מי אני? לאיזה טיפוס אישיותי אני משתייכ/ת? מהם התחומים בחיי שבהם אני רוצה לעשות שינוי? מהם הכוחות העומדים לזכותי? מהם החולשות והכוחות המעכבים אותי? איך אחרים מתייחסים אלי? מדוע הם מתייחסים אלי כך? מהם המרכיבים האישיותיים שלי? מהי השפעת המרכיבים הללו על היכולת שלי לעשות שינוי, להתמודד עם שינויים, להשתנות?איזה מערכת יחסים אני יוצרת? מיהם בני או בנות הזוג שמתאימים לי? 

בחלק זה של המאמר נבדוק את המאפיינים של כל טיפוס נשיות, וכיצד אישה מכל טיפוס יכולה לקדם את התפתחותה האישית ולגדול.
 

טיפוס נשיות - ארטמיס האלה

* משפט מפתח:
"אני יכולה לדאוג לעצמי".

* האנרגיה שלה מוקדשת ל:
הישגים, מטרות, אתגרים, שלמות, מאבקים על צדק, פעילות ציבורית בענייני נשים או נושאים חברתיים.

* מה שגורם לה למתח:
חוסר שלמות, צורך שליטה גבוה, פרפקציוניזם, רצון לנצח בכל מחיר, בוגדנות וחוסר נאמנות, עוולות חברתיות, דיכוי נשים, גברים מאצ'ואיסטיים, חוסר יכולת לנוח ולהירגע, כישלון, עלבונות, חוסר צדק.

* איך להסתדר עם אישה ארטמיס?
לדבר איתה בצורה עניינית. לגייס אותה למטרות צודקות. לתת לה להיות המנהיגה. לעמוד בהבטחות. לגלות יושרה ונאמנות כלפיה. לאתגר אותה מבחינה אינטלקטואלית.
 
* איך אישה ארטמיס יכולה לקדם את התפתחותה האישית ולגדול ?
כדי להתפתח אל מעבר לארטמיס, האשה צריכה לפתח את הפוטנציאל המודע לה פחות, המקבל והמכוון ליחסים בין אישיים. עליה לאפשר פגיעות אצל עצמה, ללמוד לאהוב עמוקות ולדאוג לאדם אחר. דבר זה יכול להתרחש במסגרת מערכות יחסים, בד"כ עם גבר שאוהב אותה, ושהוא עבורה כמו נשמה תאומה (כמו אפולו) או עם אישה חברה טובה או עם ילד משלה. אמצע החיים בחייה של אישה ארטמיס, יכול גם להוביל לתקופה של התבוננות עצמית, כשהיא פונה פנימה ומושפעת יותר מאלת הירח מאשר מאלת הציד. פנטזיות וחלומות הקשורים לתקופת הבלות יכולים לעורר אישה ארטמיס-מוחצנת למסע פנימי. אישה?ארטמיס צריכה להכיר בכך שיש יותר מדרך אחת נכונה ויש יותר מאמת אחת. עליה לקבל "חוסר שלמות" בעצמה ובאחרים, לתרגל סליחה לאחרים על חולשות אנושיות. עליה להרשות לעצמה זמן פנוי להנאה ולהתרגעות, לגלות גמישות וסובלנות כשדברים לא מתבצעים בדרך שנראית לה נכונה ולרכך כללים נוקשים.
 

טיפוס נשיות - אתנה האלה

* משפט מפתח
"רגשות צריך לשים בצד ולפעול לפי ההיגיון".

* האנרגיות שלה מוקדשות ל:
כל הדברים שצריכים להתבצע - משימות, מטרות והישגים. השגת כוח ושליטה. תכנון וביצוע תוכניות במהירות וביעילות. הפיתרונות ההגיוניים והטובים ביותר. השגת הכרה וקרדיט בכוחה. מה שגורם לה למתח. חיטוט ברגשות ובקשות לתמיכה רגשית. חוסר אתגרים אינטלקטואליים. כישלון בעמידה במשימות ויעדים. ריחוק ממקורות כוח. תלות רגשית של ילדים או מבוגרים בה. רעיונות בדבר שוויון לנשים. תביעות לתמיכה בנשים חלשות. חוסר הכרה או פרגון לכוחה והצלחתה.
 
* איך להסתדר עם אישה-אתנה?
לא להעיק עליה עם נושאים רגשיים. לתת לה להוביל, לארגן, לסדר לתכנן ולבצע תוכניות אסטרטגיות. לדאוג שתרגיש מוערכת וחשובה, להגיד לה כמה גאים בה ובהישגיה. להעריך את העזרה המעשית שהיא נותנת.

* איך אישה-אתנה יכולה לקדם את התפתחותה האישית ולגדול?
הבעיות של אתנה נובעות מכך שהיא עוטה "מגן ושריון פסיכולוגיים". אישה שחיה כמו אתנה חיה בראש ופועלת לפי כוונותיה. היא מנהלת קיום חד צדדי - היא חיה למען עבודתה. אף שהיא נהנית מחברת אחרים, היא חסרה את עוצמות המשיכה הארוטית, הקרבה, התשוקה או האקסטזה. הזדהות מלאה עם אתנה ההגיונית, מנתקת אישה מהטווח המלא של הרגשות האנושיים ועוצמתם. משום שהיא חיה בראשה, אישה אתנה מחמיצה את החוויה של התחברות לגופה. היא יודעת רק מעט על החושניות ועל גבולות היכולת שגופה יכול להגיע אליה. כדי לגדול מעבר לאתנה, על האישה לפתח היבטים אחרים בעצמה. היא תוכל לעשות כן בהדרגה אם תכיר בכך שאתנה מגבילה אותה. כשאנשים מדברים על רגשות ועל התנסויות שחשובות להם מאוד אך אינם מוכרים לה, עליה להתאמץ ולהבין על מה הם מדברים. עליה להכיר בכך שתביעותיה להוכחות וספקנותה מרחיקים מעליה אנשים ומרחיקים אותה מהפוטנציאל שלה לעומק רוחני או רגשי. דרך נוספת עבור אישה-אתנה לגדול היא דרך האומנויות. אישה אתנה שנשאבת לעבודה ומרגישה צורך באיזון, תגלה שכל האומנויות מאפשרות לה להגיע לאיזון פנימי כנגד המיקוד החיצוני שלה בעולם. האלה אתנה לא הייתה ילדה מעולם. כבר מגיל צעיר היא ידעה הכול. לכן יהיה עליה לגלות בעצמה את הילדה שמעולם לא הייתה, ילדה שיכולה להתלהב ממשהו חדש. כדי לגלות מחדש את הילדה האבודה שבתוכה עליה לשחק, לצחוק, לבכות ולהניח שיחבקו אותה. במיתולוגיה הייתה אתנה בת ללא אם. תכופות אין לה כל קשר עם ארכיטיפ האם - קשר שעליה לחוש בעצמה כדי לחוות את הלידה ואת האמהות באופן עמוק ויצרי. סקרנותה האינטלקטואלית יכולה להוביל אותה דרך ההיסטוריה והפסיכולוגיה לרעיונות פמיניסטיים. ברגע שאישה אתנה משנה את אורח החשיבה שלה, גם יחסיה לאנשים יכולים להשתנות.
 

תבנית נשית - הרה

* משפט מפתח:
זוגיות היא המפתח לאושר

* האנרגיות שלה מוקדשות ל:
מציאת בן זוג,דאגה לצרכי אחרים. הזנה וטיפוח של בן הזוג,שמירה על הקיים.
 
* מה שגורם לה למתח
בעיות בזוגיות, קינאה, חשדנות

* איך להסתדר עם הרה?
לתת לה הרבה מחמאות - הן מאוד משמעותיות עבורה. לעזור לה ללמוד להעריך את עצמה ללא קשר לאנשים אחרים.
 
* איך אישה - הרה יכולה לקדם את התפתחותה האישית ולגדול?
ההכרה בהשפעתה של הרה ובהבנת חולשותיה הן הצעד הראשון להתפתחות מעבר לה. נשים רבות יכולות להתבונן במערכות יחסים קודמות שלהן ובמבט לאחור להבין כי הן השתוקקו יותר מדי להינשא. אם היא עומדת בפני מערכת זוגית חדשה טוב תעשה אם תשאל את עצמה: מה אופיו של הגבר? באיזו מידה הוא בוגר רגשית? באיזו מידה הוא מוכן להתיישב - עד כמה חשובה לו הנאמנות? מה היא באמת חשה כלפיו כאדם?
אם אישה-הרה הגבילה את עצמה עד כה רק לנישואים, היא עלולה להגביל את התפתחותה ואת יכולתה להסתגל אם מוות או גירושים יסיימו תפקיד זה. היא יכולה להפוך מודעת למגבלות שהיא שמה על עצמה, ולהבין שהיא הזניחה היבטים אחרים בחייה.
הנישואים יכולים גם להפוך לחוויה של גדילה. אישה-הרה שאינה בטוחה בעצמה חשופה יותר לקנאה. הגירוי הקטן ביותר מעורר אותה לחשדנות וכעס וזה יכול להוביל להתדרדרות הנישואים. אישה-הרה כועסת יכולה לתעל את כעסה לעבודה יצרנית. היא יכולה להפוך לאמנית. היא יכולה לעבוד בחומר, לשרוף את מה שהיא יוצרת בתנור ועל ידי כך להשתנות בעצמה. או שהיא יכולה לתעל את עוצמותיה הרגשיים לציור או לכתיבה. לאישה-הרה יש גם יכולת למחזור עצמי. זה נטוע במיתולוגיה של הרה כעזיבת קשר שמאמלל אותה והתחלה מחדש. הפעם היא יכולה לבחור בתבונה. הדחף שלה להיות רעיה יכול לבוא על סיפוקו בדרך חיובית. המחזור יכול גם להתגלם כחוויה פנימית של יחזור.
 

תבנית נשית - דמטר

* משפט מפתח:
"ילדים הם שמחה"

* האנרגיה שלה מוקדשת ל:
הזנה וטיפוח של האחרים - במיוחד ילדים. נתינה ונדיבות כלפי האחר.

* מה שגורם לה למתח
הקושי לסרב לבקשות עזרה, עומס יתר כתוצאה מלקיחת אחריות יתר, דיכאון כשהילדים עוזבים את הבית או כשלא צריכים אותה יותר.

* איך להסתדר איתה?
תדאגי שהיא תדע שהיא חשובה לך ושאינך יכולה בלעדיה. תעניקי לה תשומת לב מלאה. תגידי לה שאת מעריכה אותה ותהיי ספציפית.

* דמטר במיתולוגיה
דמטר, אלת הדגן, היא שהעניקה את הקציר ואת השפע. חלק משמה - מטר, משמעו כנראה אם. סגדו לה כאם הדגן וכאמה של פרספונה. הסיפור של דמטר ופרספונה מתרכז בתגובתה של דמטר לחטיפת פרספונה על ידי האדס, אל השאול. היא לא נחה ולא שקטה עד שמצאה את פרספונה.
 
* ארכיטיפ דמטר
דמטר היא הארכיטיפ האמהי. היא מייצגת את הדחף האימהי המתגשם באמצעות הריון או על ידי הזנה גופנית, פסיכולוגית או רוחנית של האחרים. עוצמתו של ארכיטיפ זה יכול להכתיב את מהלך חייה של אישה, ויכולה להיות לו השפעה רבה על אנשים אחרים בחייה. הוא יכול להביא אותה לדיכאון אם הצורך שלה להזין נדחה או נמנע.
לטובת ילדיהן הן נאבקות להשיג את מה שהיה נחוץ לילדיהן. הדוגמא: אימהות של כיכר מאי בארגנטינה, שילדיהן נחטפו ושהמשיכו למחות נגד המשטר הרודני, גם כשהייתה בכך סכנה או להבדיל האמהות בשחור שנאבקו על יציאת ילדיהן מלבנון. עקשנות, סבלנות והתמדה הן תכונותיה של דמטר.

* כיצד יכולה דמטר לגדול ולהתפתח מבחינה נפשית?
לעיתים קרובות עולה נקודת התורפה כשהן צריכות להתבונן ברגשותיהן השליליים ובהתנהגותן השלילית כלפי אחרים. מאחר שרגשות ופעולות אלה הם הזקוקים ביותר לשינוי, גדילתה של אישה-דמטר מתעכבת עד שהיא רואה את התמונה כולה. כוונותיהן הטובות של נשים-דמטר יחד עם הצורך לראות את עצמן כאימהות טובות-חוסמות את נכונותן לקבל את התובנות הללו. נשים אלה מתנהגות לרוב בצורה הגנתית. הן נוקטות ביקורת נגדית בצירוף הצהרות הנוגעות לכוונתן הטובה (רק ניסיתי לעזור), או רשימה הכוללת את הפעולות הרבות, החיוביות והנדיבות שהן עושות. היא מכחישה את האפשרות שהיא כלואה בהתנהגות פאסיבית-אגרסיבית ושאולי היא מפעילה שליטה רבה מידי או מטפחת תלות. אם היא מוכנה לבחון את הנושאים הללו, היא אולי תאפשר לעצמה בהדרגה להכיר בתכונות השליליות של דמטר שהיא מגלמת ולהיות מודעת אליהן. ההכרה בתכונות אלו היא המכשול הגדול ביותר. שינוי ההתנהגות היא המשימה הקלה. אישה?דמטר צריכה להשתמש בדמטר למען עצמה, במקום שתענה מיד לאחרים. היא צריכה למקד בעצמה את אותה דאגה ואכפתיות שהיא כה נכונה לתת לאחרים. אישה דמטר צריכה לפנות לעצמה מתוך מודעות מרחב לעצמה - לצאת עם בעלה ללא הילדים, לפנות זמן לפעילות שהיא עושה לבד כגון: מדיטציה, ציור, ניגון ועוד, אחרת תעלה את הסבירות ללקות בדיכאון הקן הריק כשלא יזדקקו לה יותר.
 
 
תבנית נשית - אפרודיטה

* משפט מפתח
"אהבה היא הדבר הנפלא ביותר בעולם הזה".

* האנרגיה שלה מוקדשת ל:
נהנתנות, אהבה, יצירתיות, התאהבות, טיפוח עצמי, אסתטיקה

* מה שגורם לה למתח
אהבות נכזבות. פרשנות לא נכונה של התנהגותה - אנשים שנפגעים ממנה. חזרה על אותן טעויות מתוך ניסיון להימנע מכאב. החובה להתמיד ולהשלים משימה עד הסוף. מגבלות מציאותיות כמו כסף. הצורך לחשוב ואח"כ לבצע.

* איך להסתדר איתה?
לספק לה את החופש שהיא זקוקה לו. לא לדכא אותה עם צרות וקיטורים. לאפשר לה ליהנות מהחיים.
 
* ארכיטיפ אפרודיטה
ארכיטיפ אפרודיטה שולט בהנאתה של האישה מאהבה ומיופי, ממין ומחושניות.
כל אישה שמתאהבת במישהו שאף הוא מתאהב בה מהווה באותו הרגע את התגלמותו של ארכיטיפ אפרודיטה. היא משתנה באופן זמני והופכת מאישה רגילה לאלת האהבה. היא חשה את עצמה מושכת וחושנית. כשאפרודיטה קיימת כארכיטיפ העיקרי באישיותה של אישה היא מתאהבת תכופות ובקלות. יש לה את זה - משמע- סקס אפיל. יש לה מגנטיות אישית שמושכת את האנשים קרוב יותר לשדה ארוטי טעון שמעלה את המודעות המינית. המתח עולה, ושני האנשים חשים את עצמם מושכים ומלאי חיים כשהם נמשכים זה אל זה.
 כשהחושניות של נשים מושפלת - הנשים המגלמות את אפרודיטה המאהבת נחשבות למפתות או פרוצות. נשים אפרודיטה מסתכנות לפעמים בחרם או בנידוי.

כששני אנשים מתאהבים, כל אחד רואה את האחר באור מיוחד ומעצים. יש קסם באוויר ומתעורר מצב של התפעלות או הימשכות. נוצר חשמל ארוטי. ברגע שנשים צעירות רבות חשות בכוחה של אפרודיטה הן מוצאות עצמן נמשכות לאינטימיות מינית. הדרך השנייה שבה הארכיטיפ מתבטא הוא במערכת יחסים.

* כיצד יכולה אפרודיטה לגדול ולהתפתח?
מודעות לדפוס אפרודיטה חשוב. הוא יכול לעזור לאישה-אפרודיטה בכך "שמתת האלה" היא להתאהב בקלות, לחוות את המשיכה הארוטית ולהיות בעלות דחף מיני עז שאין לנשים רבות אחרות. ידע כזה עוזר לשחרר נשים-אפרודיטה מאשמה על אופיין וזהותן. עם זאת, עליהן להיות מודעות לכך שעליהן לעזור לעצמן - לגלות ארכיטיפים חבויים אחרים באישיותן ולהעצים את השפעתם. אם תפתח אישה אפרודיטה את כישוריה או תרחיב את השכלתה סביר להניח שארטמיס או אתנה יגדלו בחשיבותם. כשאישה אפרודיטה מודעת לדפוס שלה ומחליטה לשנות אותו כך שהיא או האחרים שהיא אוהבת לא יפגעו, קורה שינוי גדול. ברגע שהיא מסוגלת לארגן את סדר העדיפויות שלה ולפעול על פיו היא מצליחה לקבל החלטות ולעצב את התוצאות מחדש.

 

שמחה לוין, כותבת המאמר היא יועצת אסטרטגית, ומנכ"לית מכון כישורים-קישורים להתפתחות אישית, העצמה, אימון ומנהיגות. 

שמחה לוין, כותבת המאמר היא יועצת אסטרטגית, ומנכ"לית מכון כישורים-קישורים להתפתחות אישית, העצמה, אימון ומנהיגות.



דוא"ל: info@kishurim-center.com


אתר: www.kishurim-center.com 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב