דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שוק המניות מתאגרף קשוח 

מאת    [ 24/04/2010 ]

מילים במאמר: 734   [ נצפה 2387 פעמים ]

כולנו אוהבים את הסיפורים של אדם בודד בעולם שנולד ללא אמצעים ומצליח לבד לחולל מהפכה בחייו. בשנות ה- 70 התסריט של סילבסטר סטאלון אשר ביים ושיחק בסרט כרוקי הביא לו את האוסקר היחיד בקריירה ולמרבה הפלא, בתחילת הקריירה. הסיפור של רוקי מציג אדם ללא הרבה ברירות בחיים, הדרך היחידה שלו היא להתאגרף באלוף העולם ולהרוויח כסף לאוכל ולמגורים.

הדמות של רוקי קרובה מאוד לליבו של כל אדם הנמצא בחוסר ברירה ועם הגב לקיר. החיבור לדמות היה חזק בגלל היכולת של רוקי לחטוף אגרופים ולהמשיך עוד קצת, עוד סיבוב עד לניצחון.

היכולת של כולם נמדד בתקופה הקשה שממנה צריך לצאת מחוזקים וחזקים. כאשר אני מביט בשינויים שחלו בשוק המניות האמריקאי ביום חמישי ושישי אני אומר לעצמי, שוק המניות האמריקאי כמו מתאגרף שחוטף מכות וכל פעם קם על הרגלים בדרך לניצחון. אין ספק שהכסף של כולנו צריך להיות שם.

 

ניתוח מאקרו כלכלה

נתוני המאקרו מהשבוע החולף מספרים כי שוק הנדל"ן קורץ למשקיעים ומתחיל להתאושש באיטיות.

מכירות בתים יד שניה וחדשים נמכרו בחודש מרץ מעל הצפוי והמגמה אמורה לצבור תאוצה במהלך הקיץ.נתוני אינפלציה ליצרן היו כצפוי ועם עליה קלה ולא משהו חריג.

בשבוע הבא מתחיל הלחץ. ב- 27 לחודש יפורסם מדד אמון הצרכנים עם צפי להתאוששות.

ב- 28 לחודש תעודכן הריבית והצפי הוא ללא שינוי בריבית. ב- 30 לחודש מגיע הנתון החשוב ביותר, נתון צמיחה לרבעון הראשון של שנת 2010. שוק המניות מצפה לצמיחה של 3.2% ואילו התחזית הסטטיסטית היא 1.8%. הנתון יקבע את הכיוון לשוק המניות לשבועות הקרובים, נתון מעל הצפי, המדדים ימשיכו לעלות. נתון שלילי או בהתאם לציפיות יכול להוריד את שוק המניות.

צפי לשבוע תנודתי.

 

ניתוח שוק המניות

שוק המניות היה שלילי לאורך השבוע ועד ליום חמישי בתחילת המסחר. ביום חמישי הירידות התחדשו עם פרסום הגרעון של יוון.המדדים ירדו בתחילת המסחר מעל אחוז ותיקנו כל הדרך למעלה וסגרו כמעט חצי אחוז למעלה. יש שמועות שהאמריקאים ידעו או לחצו על יוון להסכים לקבלת הכספים מהאיחוד ומ- IMF והמדדים התהפכו.

ביום חמישי המגמה המינורית העולה הסתיימה והתקבל איתות לפתוח בשורט ולהקטין חשיפה לשוק המניות. השורטים נפתחו במהירות והעצימו את הירידות. ההיפוך מגמה הכניס את השורטים ללחץ אשר סגרו טריידים ודחפו את שוק המניות לשיאים חדשים. ביום שישי המדדים עלו ועברו את השיא הקודם. בסקירה הקודמת ציינתי שיש צפי לתיקון יורד והתיקון היורד התחיל אך נכשל.

הפריצה ביום שישי מאותת כי המומנטום העולה מתחדש ויש להצטייד במניות חדשות לקראת תנועה עולה לקראת שיאים גבוהים יותר.

הסקטורים המעניינים הם: בנקים, נדל"ן, טכנולוגיה ובעיקר שבבים. סקטורים בעייתים: מתכות ואנרגיה. מדד ה- S&P 500 עבר רמת התנגדות ב- 1212 נקודות ונסגר ב- 1217 נקודות ומאשר את הפריצה. היעד למדד הוא 1300 נקודות ותחנה בדרך ב- 1250 נקודות.

ראה נספח

 

ניתוח שוק האג"ח

שוק האג"ח הממשלתי עלה במהלך השבוע לתחום העליון בדשדוש.בנקודה זו ניתן לפתוח בשורט על האג"ח הממשלתי ע"י תעודות סל וחוזים עתידיים וכמובן אופציות.

התשואה הקצרה ידידותית לשוק המניות והצפי הוא שהריבית תשאר ללא שינוי גם החודש.

 

ניתוח שוק החוזים עתידיים

שוק החוזים עדיין שלילי. סטיית התקן חזרה לרדת עם העליות בשוק המניות ועומדת על 9.5%.

סטית התקן הגלומה עדיין גבוה ומצביעה על הסיכון הקיים בשוק המניות.

כותבי הקולים צופים שוק חיובי למרות הירידות בסוף השבוע והצפי הוא להמשך עליות. התנגדות אצל כותבי הקולים היא ב- 1250 נקודות.

ניתוח שוק המט"ח והסחורות

המטבעות האירופאיים נחלשו במהלך השבוע בגלל הגרעון של יוון ונבלמו ביום חמישי בעקבות וול סטריט. היורו מדשדש על רמת תמיכה חשובה ומצביע על קניה אגרסיבית.

הדולר עלה השבוע אך עדיין מדשדש באזור השיא מאז פברואר 2010.

מחירי הסחורות הצמודים ליורו והפוכים לדולר מדשדשים בעצבנות והמחיר הנפט חוזר לאט לשיא ב- 86$. הזהב ממשיך לרכז עניין ומאותת על קניה.

 

סיכום

השווקים כולם, פרט למחיר הנפט והזהב אשר עדיין בתחום הדשדוש,  מאותתים על המשך עליות. הירידות שהתחילו ונבלמו באותו היום (חמישי) גרמו לסוחרים קצת לחוסר אמון. הכיוון הנכון הוא הכיוון העולה ויש להתגבר על הפסדים ולהמשיך הלאה.

נתון המאקרו מסוגל להעצים את העליות ולקלקל אותן בצורה קיצונית. ניתן להתגונן ע"י אופציות PUT ביום ריביעי וכמובן שצריך לקנות ביום שלישי לפני סגירת המסחר בארה"ב.

 

בברכה.

אייל כרמי

MR Trade Safe

http://eyalcarmi.com/blog/

!Trade Safe - תוכנית אימון אישית להכשרת סוחרים בניירות ערך. מטרת התוכנית היא להפוך תוך זמן קצר לסוחר האולטימטיבי - לסוחר הטוב ביותר. בתוכנית האימון משלבים סגנונות מסחר כגון SWING ו- DAY על מניות, אופציות וחוזים עתידיים כאשר המטרה הסופית היא ליצור הכנסה נוספת או עיקרית ממסחר בניירות ערך. לפרטים נוספים: 2199742 - 054 בברכה אייל כרמי מאות הצטרפו, הצטרף/י בחינם ללא פרסומות לקבלת מידע מקצועי על שוק ההון העולמי: לינק:  http://marketingpro.howmlmwork.net/onlinemarketing/tradesafe/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב