דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תשוקה - תקשור קוד הקיום - דרך השפע עבורך 

מאת    [ 24/04/2010 ]

מילים במאמר: 1003   [ נצפה 2088 פעמים ]

תשוקה

שמחה ותשוקה אל מול קל דעת (תפוח) = יחסים מבוססים על רגש שמגיע מתוך טוב לב שמחה ותשוקה ולא על דעת.

דעת היא היודע, יודע בעולם הזה בא מתוך להראות כמה אנחנו יודעים ומתוך זה אנו רוצים לרכוש עוד ועוד יידע, במבחן התוצאה בעולם הזה  החומר (כסף ורכוש) הוא "הפרס" (מעמד) לכך שאנחנו יודעים.

כמה שאני יותר יודע ככה יעריכו אותי יותר ויאהבו אותי יותר. זאת אומרת שכל עולם הכוח והמעמד הוא לרכוש עוד ועוד יידע ולא הכסף והרכוש.

היודע גורם להרגיש טוב אבל זה בזיוף ולא אמתי. כדי להרגיש יודע = להרגיש טוב, אנחנו נרדוף אחרי יידע בכל מקום ומקום ואם אנחנו לא נרדוף יידע = אנחנו לא מוצלחים, לא שווים ואין סיכוי שיהיה לנו חומר שהוא הביטוי לכמה שאנחנו יודעים. מכאן אנחנו נצא למסע התפתחות, שהתפתחות היא לימודים ועוד לימודים ומתוך כך גם כשהלכנו לטיפולים נפשיים הלכנו כדי לקבל כלים מהמטפלים והמאמנים כדי להגביר את היודע, אבל בפועל שום כלי שנקבל גם בלימודים וגם מהמטפלים, לא יפתור לנו את הבעיות הרגשיות, אלא הפוך, הכלים הם כלים שאיתם אנחנו משתמשים בשכל ואם אנחנו לא מצליחים בהתפתחות, שוב הופך אותנו ללא מוצלחים וללא יודעים. זאת אומרת כשלון מתמשך. גם בטיפולים זוגיים או משפחתיים, ששם אמורה להיות אהבת אמת רגשית, אנחנו רוכשים כלים שכליים, כדי לפתור רגשות לא נינוחים.

כלים שכליים = למשל חלוקת תפקידים במשפחה, לבקש מהאחר בקשות בצורה יפה ועוד כל מיני כלים, שהם בעצם שלל עצות שאנחנו מקבלים ולמרות שהכלים הללו לא עושים לנו נינוחות רגשית אנחנו ממשיכים לעבוד איתם ולא מרפים, מפני שאם נרפה מהכלים אומר, שוב פעם נכשלתי.

בעולם תחרותי הישגי וכוחני, הגברנו את הדעת, על חשבון הרגש = כדי להיתפס יודעים, מבינים, חרוצים, חכמים וזאת כדי לרכוש מעמד, הרגנו את קל הדעת, שהוא בעצם סך הרגשות שמרכיבים את השמחה והתשוקה = חוש הומור, זורם וקליל, בדיחות הדעת (בדיחות על חשבון כל היודע) ועוד.

כדי לחזור לחיות את החיים מתוך שמחה ותשוקה, אנו חייבים לעשות את התרגילים, לרקוד, לצחוק ועוד וכל זה יהיה לטובת לעלות את השמחה והתשוקה. ברגע שנעלה את השמחה והתשוקה, אנו נתגבר על הרבה אי נינוחות רגשית ותהליך ההתפתחות יהיה הרבה יותר קל.

ההתפתחות תגיע מתוך שמחה ותשוקה לגלות את האני, האדם לא יעמוד על רגליו האחוריות באימון, הוא ישמח להגיע לאימון ולגלות את עצמו, לחשוף את עצמו מול האחר וזאת מתוך שמחה ותשוקה, שדרכה לא יהיה אכפת לנו איך רואים אותנו, מה חושבים עלינו מפני שהתשוקה לחיים הרבה יותר חזקה מהכול, ובעולם הזה אבדנו את התשוקה לחיים, לטובת התשוקה לחומר = הרבה תכנונים, הרבה מאוד לימודים, הרבה שיחות ועוד  ומתוך זה גם ההתפתחות מתוך התשוקה לחומר, כי זה ההתניה איתה אנו מגיעים להתפתחות, מתוך החומר (אם יהיה לי חומר יאהבו אותי והנתינה בעולם הזה היא נתינה של חומר = כסף ומתנות, או חומר של דעת = ספרים, עצות שבאים מתוך לימודים מחשב ועוד והרי הרצון של כולנו הוא לתת מתוך המצפון) אנו בטוחים שההתפתחות תייצר לנו יותר חומר, מפני שחומר יגרום לנו אושר.

האדם מגיע להתפתחות כדי להיות טוב לב וליצור שפע וזה הפרדוקס. כל השקר התחיל = חוסר אותנטיות בגלל שהרגנו את השמחה והתשוקה לחיים – אף אדם מתוך התשוקה והשמחה לחיים ירצה לעבוד מהבוקר עד הלילה, שהרי זה להפסיד את החיים ולא לחיות אותם.

אימון על פי קוד הקיום הוא אימון של הרגש ולא של השכל. אימון של הרגש = לראות את כל המקומות המכווצים והלא נינוחים רגשית ולבדוק איזה רגש חיובי מתוך שמחה ותשוקה נמצא מתחת לרגש שדוכא ע"י השכל.

 

אלכוהול וסמים משחררים את השליטה של השכל על הרגש = איך רואים אותי ומה חושבים עליי, צונח פלאים באחוזים למטה, והאדם משוחרר להיות מי ומה שהוא הכי קרוב לאותנטי, מפני שאותנטי הוא טוב לב ואהבה שבא מתוך תשוקה ושמחה לחיים.

במסיבות, מועדונים, פאבים, חתונות, ומפגשי חברה, אנו מגישים בדרך כלל אלכוהול אם לא יותר מזה, והתירוץ הוא "כדי שהאנשים ישתחררו". כמה פעמים אנחנו אומרים "בא לי להתפרק", או אני חייב היום לאבד את הראש ועוד משפטים שגורמים לנו לפעולה מתוך השכל, כדי לאבד את השכל לכמה שעות.

מהמקום הזה אנחנו רוצים כל כך לקנות וכל הפרסומות תופסות לנו את העניים מתוך התשוקה והשמחה לחיות ומתוך זה אנחנו מאבדים שליטה על השכל ואומרים לא פעם "מגיע לי להתפנק", מפני שלהתפנק יכול להגיע רק מתוך תשוקה ושמחה לחיים, להתפנק עד רמה כזאת שאנחנו מוכנים להיכנס למינוסים.

 

אנחנו נפתח עסקים מתוך השמחה והתשוקה לממש את החיים, אבל מנהלים אותם לא מתוך אותה שמחה ותשוקה למימוש אלא מנהלים אותם מהשכל "היודע והלמדן" ומתוך זה מפספסים את המימוש מתוך תשוקה ושמחה לחיים. מפני שאם היינו מציגים את עצמנו החוצה מתוך השמחה והתשוקה לחיים והחיים הם יחסים בין בני אדם שמבוססים על אהבה וטוב לב של

נתינה וקבלה מתוך שמחה ותשוקה, כל מה שהיינו מציגים האחרים היו "קונים" וזאת מפני שאין אדם שלא רוצה להתחבר לשמחה ולתשוקה.

האבסורד: שאנו חיים בעולם והמקום שבו אנו הכי נהנים זה כשאנחנו שיכורים, מטיילים במזרח, או במדינות אחרות, שם אף אחד לא מכיר אותנו ומתאפשר לנו להיות ולחיות אותנטיים "בלי לדפוק חשבון לאף אחד", "גם ככה לא מכירים אותי" ועוד.

פלטיאל אריה – תקשור קוד הקיום – דרך השפע עבורך.

www.paltiel.co.il

 תהליך ההתפתחות על-פי קוד הקיום מתחיל בהתעוררות ובגילוי התכונות האמיתיות והעוצמות הטבועות בך מיום לידתך, גילוי מחודש של אותה תשוקת חיים שבזכותה הכול אפשרי,תהליך התעוררות זה מאפשר לך לבנות מחדש את אבני היסוד הפיזיות, הרגשיות והרוחניות של הנפש החופשית, אבני יסוד אלו הן האהבה העצמית המשחררת את האדם מהתלות שהתפתחה בו כלפי הסובב אותו, הוא אינו זקוק יותר לריצוי על-מנת להרגיש שייך. בעזרת תרגול מעשי בחיי היום יום, האדם לומד להכיל את הרוח האין סופית שבה הכול אפשרי בתוך העולם הפיזי היום יומי. הנפש מתחילה לפעול מתוך נאמנות לחוקי החיים שלה, ומוציאה עצמה לפועל בדרך מקורית ומתחדשת– זאת היא דרך השפע האין סופית המאפשרת לאדם לחיות ולממש את כל מאווייו באופן מוחלט. זאת צורת החיים  הנעלה ביותר אותה האדם יודע מלכתחילה ולה הוא מייחל.  http://www.paltiel.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב