הוראות ניהול ספרים מחייבות קיום ניהול מערכת חשבונות (כל עסק לגופו של עניין), במרבית העסקים הפעילים במדינת ישראל.
יש נישומים הרואים בכך נטל מכביד העולה כסף רב, המחייב שמירת מסמכים מספר שנים והדורש מעקב מתמיד. לידיעת נישומים אלה חשוב להדגיש ולחדד. דרישות מס הכנסה כבודן במקומן מונח, ראוי כי הנישום יידע כי ניהול ספרים נכון; הווה אומר מערך הנהלת חשבונות מסודר, המתאים ביותר לאופי העסק, יכול לסייע רבות בשליטה על הכספים, בבדיקת רווחיות (השונה מתזרים מזומנים), בהבחנה בין סוגי הוצאות שונים והכנסות לסוגיהן, אם קיימות כאלה בעסק, ובעיקר במתן תמונה מדוייקת ככול שניתן על המצב העסקי בראש ובראשונה לבעל העסק. המסקנה: ערוך הנהלת חשבונות מתאימה ומדוייקת ככול שניתן לעסק שלך על מנת לסייע לעצמך קודם כול. אחר כך דאג לרשות המיסים
רשף שלמה - M.B.A
הנהלת חשבונות (כלכלן ויועץ מס)