חישת תרגיל- כיצד לעבוד עם תרגילי תנועה ברמה גבוהה
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

חישת תרגיל- כיצד לעבוד עם תרגילי תנועה ברמה גבוהה 

מאת    [ 21/04/2010 ]
מילים במאמר: 490   [ נצפה 2199 פעמים ]

 
 

חישת תרגיל

 
מושג זה בא לתאר את הפוטנציאל שלי לעבודה עם תרגיל. ניתן לעבוד עם הכתוב מטה לאורך תקופה ארוכה והוא יכול לעזור לך לעבוד בצורה עמוקה, יסודית ומלהיבה עם כל תרגיל. הבסיס באמנות הלמידה הוא לדעת שתמיד יש לאן להתקדם, להשתפר ולהתפתח, חישת תרגילים תעזור לנו להגיע לשם.
בתקופות שונות תוכל לעבוד עם חישת התרגיל ברמות שונות לגמרי.


1. ראייה של השלבים הבאים: מצליח לראות את איך נראה ביצוע ברמות גבוהות יותר. מתבונן, חוקר ואם יש צורך שואל את עצמי, תלמידים אחרים ואת המדריך כיצד להגיע לשם. כשהדרך ידועה אני פשוט חותר אל המטרה עד שמגיע אליה.

2. עבודה עם דגשים: לאחר היכרות ראשונית עם התרגיל אני גם מצליח לעבוד איתו תוך כדי שימוש בדגשים אשר מעצימים את תהליך הלמידה. למשל: עבודה מתוך שקט, לנסות לבצע את המיטב שלי, בדגש על בריאות, קבלת היכולת הנוכחית שלי, אהבה...

3. עבודה אישית ועם פרטנרים: אני מסוגל לעבוד על התרגיל לבד. (לפעמים יותר קשה בתוך תרגילי זוגות).
אני מצליח לעבוד גם עם אדם נוסף או עם כמה. מצליח לקדם אותם וברמה אחרת גם את עצמי וגם אנשים אחרים.

4. מצליח לראות את המטרות שלו: מבין כיצד התרגיל מתקשר לחומר הלימוד ואלו מטרות הוא יכול לקדם.

5. מצליח לקשר אותו לשלושת האמנויות: ברמה גבוהה של היכרות עם התרגיל אני מצליח לראות אותו כתרגיל המקדם את אמנות היכולת, הבריאות והלחימה.

6. מצליח ליהנות להסתקרן ולהרגיש את הגוף: שלוש עקרונות שאם אני מצליח לעבוד איתם, יש לי סיכוי מעולה לבצע תרגול משמעותי ומקדם.

7. כל הזמן עולות בי שאלות לגבי התרגיל ואני מנסה לענות עליהן: אני עובר תהליך בעזרת ועם התרגיל, אשר מעלה ככל שעובר הזמן שאלות חדשות. במקרים רבים, יש לי את היכולת לענות עליהן, בדרך כלל כדי גם לקבל דעות נוספות מתלמידים אחרים.

8. אני מכיר כמה גרסאות של ביצוע התרגיל: לרב התרגילים יש כמה אופני ביצוע שאנו לומדים.

9. מצליח ללמד ולקדם תלמיד אחר: מכיר את החוקים והעקרונות הבסיסיים החשובים של התרגיל. אני מסוגל לקדם תלמיד או תלמידים אחרים ואת עצמי.

10. מצליח לתרגל אותו בזמנים שונים: יכול להתקדם בתרגיל תוך עבודה של כמה שניות, כמה עשרות שניות, דקות אחדות ומספר בלתי מוגבל של דקות.

11. יכול לתרגל אותו לבד או מחוץ לשיעור: במידה ויש לי זמן פנוי אני יכול גם לקדם את עצמי ללא עזרה של אדם אחר.

12. מצליח לראות איך התרגיל קשור לדברים מחוץ לשיעור (החיים הרגילים המופלאים שלי).

13. מצליח לעבוד ולהתקדם גם בתנאים מאתגרים: מצליח לתרגל כשיש רעשים שונים, כעוברים לידי אנשים, בעבודה עם תלמיד ברמה נמוכה בהרבה משלי, כשאני או הגוף שלי תשושים, כשהגעתי לתרגול טרוד,  תנאי מזג אוויר כמו חום, קור...

14. הרגשת הידע שנצבר: אני מצליח להרגיש את מסת התרגול שכבר עברתי  והפנמתי עם התרגיל. ככל שיעבור הזמן נרגיש יותר בנוח עם התרגיל והוא יתפוס יותר נוכחות ונינוחות במערכת שלנו.

15. מצליח לקשר אותו למשפחה או משפחות של תרגילים אחרים: כל תרגיל יכול להשתייך לכמה משפחות שונות של תרגילים: עבודה עם החושים, תרגילי תנועה, מדיטציה, תרגילי חישת הגוף, נשימה, הרפיה...כך אני יכול ליצור לעצמי רשימות תרגילים ממשפחות שאף אני יכול ליצור.

 

אסף קמחי. מורה לצ'י קונג , קונג פו ואומנות היכולת. מקים בית הספר צ'י קונג פו המקיים שיעורים בתל אביב. http://www.chikung.co.il/index.php

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב