דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תנו ל BOS לעשות את העבודה עבורכם 

מאת    [ 20/04/2010 ]

מילים במאמר: 1357   [ נצפה 2620 פעמים ]

תנו ל BOS לעשות את העבודה עבורכם.

חברת צ'יף ידועה בעיקר בשל שפמו המפואר של אלדד גלקר, מייסד החברה, האיש והאגדה, ובזכות יכולתה המוכחת להציל מידע חיוני מדיסקים שקרסו.  את שרות הצלת הנתונים של צ'יפ זכיתי להכיר (בפעם הראשונה והאחרונה) לפני כ 15 שנה כאשר הדיסק של שרת הנובל שלי נבל לו.   הצלת הנתונים עברה בהצלחה (יחסית לאפשרות של אובדן הדיסק והנתונים שעליו), הייתה מהירה (יחסית לאפשרות של אובדן הדיסק והנתונים שעליו) ולא נורא יקרה (שוב, יחסית לאפשרות של אובדן הדיסק והנתונים שעליו).  

בדרך כלל מדובר באירוע מעצב.  לאחר לילה טרוף שינה וטלפונים בהולים בתפוצת נאט"ו (ואשתו), יידור בעל הדיסק נדרים, ישקול שינוי קריירה, ויישבע באימו שעל המעשה הנמהר של הפקרת כל הביצים בסל אחד הוא לא חוזר.  מרגע זה ואילך עצם נגישותו של המידע השמור בקרבי המערכת אינו נראה לנו יותר כמובן מאליו.

החל מרגע זה ההתייחסות לעלויות פתרונות הגיבוי והייתריות (redundancy) למיניהם עוברת מהפך ומתחילה להבחן כנגד האלטרנטיבה של אובדן נתונים, השבתת מערכות, השבתת פעילות חיונית של החברה, ומשך הזמן הדרוש לחזרה לפעילות.  

 

למרות ניגוד האינטרסים, לכאורה, צ'יף עושה מאמצים רבים בכדי לסייע לנו להימנע מהצורך להציל נתונים מדיסקים (ומהתקני DiskOnKey) שקרסו וזאת באמצעות מערכת גיבוי ייחודית, BOS, שפיתחה במהלך השנים בהסתמך על ניסיונה ומעורבותה במאמצי שיחזור נתונים במערכות שונות.  מערכת ה BOS מספקת פתרון לכל רכיבי המערכת - תחנות קצה, שרתים, וסנכרון בין אתרים מרוחקים.  זוהי מערכת המשלבת SnapShots עם ניהול גרסאות חכם ו"רזה".  מדובר כאן בגישה השונה ממערכות הגיבוי הקלאסיות, ועל כך, כ"עד מומחה", ברצוני לספר לכם כאן.  שימו לב, מדובר כאן בניסיוני האישי ולא בסיפורים שספקים למיניהם נוטים לזרוק באוויר.   

אז מה בעצם הרעיון כאן?


    • ככל תוכנת גיבוי אחרת התוכנה מעתיקה את הנתונים שנבחרו ממקור הגיבוי ליעד הגיבוי.  ניתן לבחור אילו קבצים ישתתפו בגיבוי עד לרמת הקובץ הבודד.  ניתן גם "לפלטר" אילו סוגי קבצים יגובו ואילו לא.  בסבב הראשון יועתקו כל הנתונים שסומנו.  החל מהסבב השני ולעולמי עד (או עד שיוחלט ליישר קו) יועתקו אך ורק קבצים חדשים וקבצים בהם חלו שינויים מאז הסבב הקודם.
  • במידה והשינוי יכלול קבצים שנגרעו (שנמחקו) במקור, אותם הקבצים לא ימחקו מיעד הגיבוי אלא רק יסומנו כמחוקים ויועברו לספרייה נפרדת בה ימתינו, "עד אחרית הימים", למקרה שהמוחק יתחרט.
  • כיעד הגיבוי יוכל לשמש התקן זיכרון נייד, דיסק קשיח או דיסק וירטואלי (Storage) אך לא טייפ ו/או ספריית גיבוי.  ניתן לגבות מחשב בודד לדיסק מקומי, להתקן נייד או דרך הרשת לשרת ייעודי.
  • הרצת הגיבוי נעשית באופן אוטומטי ופוטרת את המשתמש מלדאוג להפעלתו באופן ידני.  ניתן לתזמן את מחזורי הריצה של הסבבים לכל מחשב ומחשב באופן עצמאי, וניתן אף ליצור מחזורי גיבוי שונים לסוגי קבצים שונים באותו המחשב.  כלל האצבע אצלי היה להריץ סבבי גיבוי במחזורים של אחת לשעה.  בכדי להימנע מעומס רב ברשת בכל שעה עגולה, דאגתי לפזר את ריצות הגיבוי של המחשבים השונים למועדים נפרדים על פני השעה.
  • במהלך הריצה התוכנה יודעת לדלג על קבצים פתוחים מבלי להיתקע ויודעת לגבות אותם במועד מאוחר יותר לאחר שנסגרו.  פטנט מיוחד מאפשר לתוכנה לגבות את קובצי *.pst גם כאשר הם פתוחים.  זוהי תכונה חשובה ביותר מאחר ואלו קבצים הנוטים להישאר פתוחים במהלך כל יום העבודה.
  • התוכנה מספקת פתרונות גיבוי גם לשרתים מסוגים שונים ולמערכות הפעלה שונות בהתאם לטכנולוגיה ולאופי העבודה הייחודיים לשרתים אלו. 

 

 אז במה זה בכל זאת שונה מתוכנות גיבוי אחרות?


    • בשונה מרוב תוכנות הגיבוי הקלאסיות (ובדומה ל SnapShots), התוצר הסופי של ה BOS הוא שחזור, ולא גיבוי.  הקבצים שהיישום שומר ביעד הגיבוי זמינים לקריאה ולשימוש מיידי וידידותי (ע"י כל מי שיש לו הרשאה לכך) ללא צורך בתהליך השחזור של היישום.  למעשה זו הרבה יותר מערכת להמשכיות עסקית מאשר מערכת גיבוי.
  • בדומה ל SnapShots התוכנה מאפשרת גישה מיידית לקבצים שנמחקו על ידי המשתמש.  בניגוד ל SnapShots המוגבלים באורך החיים שלהם בשל מחסור כרוני בנפחי אחסון, זמינות הגישה לקובץ מחוק ב BOS תהיה ארוכה הרבה יותר.  כמו כן מאחר והתוכנה דואגת לציין את קבצים המחוקים באופן מיוחד קל לנו הרבה יותר לאתר קובץ שאנחנו יודעים עליו שהוא "מחוק".
  • גיבוי Outlook.  בשונה מגיבויים אחרים ואפילו מ SnapShots, הבוס "מפרק" את קובץ ה *.pst למרכיבים בודדים כקובצי  *.msg (כל הודעת דואר, איש קשר, משימה, וכד' הוא קובץ *.msg). באופן זה גם נחסך מקום אחסון יקר (כמות השינויים נמדדת כעת ב MB ולא ב GB) וגם מתקצר משך הגיבוי.  כמו כן הדבר מאפשר שחזור ברמה של פריט בודד (למשל פריט דואר שנמחק בטעות) מבלי שנצטרך לשחזר את כל הקובץ.  כפועל יוצא מכך ניתן למעשה לשחזר את כל תוכן קובץ ה *.pst גם אם הוא הושחת.  בשל היכולת "לפרק" את קובץ ה *.pst אנו יכולים לקבוע מראש אילו סוגי קבצים מצורפים לא יכללו בגיבוי. מאחר וחלק נכבד מגודלו של קובץ ה *.pst נוצר בשל קטעי וידאו משעשעים שנשלחו אלינו, נוכל לבחור שלא לגבות סוג קבצים אלו ולחסוך בנפח הגיבוי.
  • בדומה לגיבוי ה Outlook, ניתן לגבות גם את תוכן שרת ה Exchange (בנוסף לגיבויו באופן קונבנציונאלי כמובן) לשחזור ולשימוש מיידי מבלי שנצטרך להמתין עד להשלמת שחזור השרת.
  • גיבוי הלוגים במחזוריות גבוהה במסדי נתונים יאפשר לנו לבצע שחזור מהיר במערכות עיקריות אלו. זאת כמובן בנוסף לגיבוי הסטנדרטי.
  • הפתרון של ה BOS הוא מקיר לקיר:  מגיבוי מקומי סלקטיבי למחשב בודד דרך גיבוי מחשבים ותחנות עבודה לשרת יעודי ברשת, המשך במתן פתרון גיבוי (סטנדרטי) לשרתים כגון שרתי קבצים, מסדי נתונים, דואר, FTP ולמערכות הפעלה שונות (בנוסף לפתרון הייחודי לשחזור מהיר של תוכן שרתים אלו), וכלה בסנכרון לשרת מרוחק המעניק שכבת הגנה נוספת למידע וכן משמש כרכיב מרכזי בתוכנית המשכיות עסקית/התאוששות מאסון.  מדובר בפתרון יעיל מאד, ידידותי, מהיר להטמעה ומהיר עוד יותר לשחזור, וכן, הוא פחות יקר משמעותית מרוב פתרונות הגיבוי האחרים.  ניתן להשתמש ב BOS הן כפתרון ראשי לכלל המערכת והן כפתרון משלים בלבד עבור אותם הרכיבים שאינם מטופלים בידי מערכות הגיבוי האחרות.

 

עד כמה זה מסובך להפעלה?

התקנת ה BOS אינה מסובכת או מורכבת מהתקנת פתרון גיבוי או המשכיות עסקית אחר.

שחזור נתונים מה BOS מהיר, פשוט וידידותי בהרבה מפתרונות הגיבוי הסטנדרטיים (למעט SnapShots). 

פשטותו וידידותיו של שחזור הנתונים במערכת מאפשר לנו להעביר את הבעלות על תהליך השחזור לבעלי הקבצים עצמם ובכך לחסוך זמן ועצבים לכל המעורבים בעניין.

מידע נוסף:

כלי נוסף שנכלל במערכת:

Disk Duplicator - שכפול דיסק קשיח ללא תלות במערכת ההפעלה, באופן פרמוטו, או בשגיאות שעליו.

כלים נוספים שמוצעים על ידי צ'יף ושמבוססים על ה BOS הם Axave, מארז דיסק חיצוני עם חיבור USB עליו מותקן ה BOS והמיועד לשמש כפתרון למחשב בודד או משרדים קטנים, ו Axafe שהוא שרת BOS המותקן בתוך כספת חסינת אש.

הבהרה: בפוסט קודם שלי ,"לחזור אחורה בזמן" בו תיארתי את מערכת ה Radix Reload ציינתי שלמרות יתרונותיה אותם תיארתי בהרחבה, אין ראוי להתייחס למערכת זו כאל גיבוי.  מיכאל שוהם מחברת Radix חזר אלי וציין שכיום המערכת יודעת לבצע גיבוי מתוזמן או ידני לכוננים חיצוניים (USB, רשת וכד') באופן אינקרמנטאלי, דיפרנציאלי או מלא.  כלומר,  לדבריו מדובר בפתרון גיבוי מלא.  לידיעתכם.

******************ולסיום משהו קצת שונה  -  פינה קבועה******************************

מחידושי מחייה השפה העברית בעת החדשה (ותזכרו היכן נתקלתם בהם לראשונה)

והפעם - מילים מילים מילים...

נייר לטש, זקן בן יומיים, חספוס מלח (גס)...                 מילים גסות

אש, להבה, שמש, גיהינום, שרב, חמסין...                   מילים חמות                     

כרית נוצות, ספוג, ביצה (רכה)...                              מילים רכות                      

ריצפת בטון, יהלום, ביצה (קשה)...                           מילים קשות                     

דבש, סוכר, בקלווה, תופינים, פטיפורים, רקיקים...        מילים מתוקות                   

זחוג, טבסקו, צ'ילי, חזרת, וסאבי...                          מילים חריפות                   

וואקום, לא כלום, חלל...                                        מילים ריקות                     

תוף, כדור, ראש של אדם טיפש...                             מילים חלולות/מילים נבובות

גורד שחקים, עמוד חשמל, אנטנה, אולסי פרי...             מילים גבוהות                   

פליטים, מיעוטים, מבוקשים ע"י השב"כ ו/או המוסד...      מילים נרדפות                   

פמוטים, צ'ולנט, חמשוש, שירים ושערים...                   מילים של שבת                 

קץ, סוף, אחרית, תם ונשלם, אברי גלעד ועירית לינור...   מילים אחרונות

זיפזיף, דיונה, מדבר, ביצות...                                 מילים כמו חול (ואין מה לאכול) 

מים, קפה, כתמי שמן, אש, מספריים...                       מילים שהנייר אינו סובל

מניאק, אשמאי זקן, סוטה...                                     מילים שמנסות לגעת          

פתגמי היום

מאיגרא רמה לקיש קיש קריה - כשדיון אקדמאי מתדרדר לצעקות (לדוברי הארמית שבינינו)

אין לרתום את הביצה לפני התרנגולת - אז מה קדם למה? הסוס לעגלה או להיפך?

ממשנתו של "עד מומחה"  Better SAVE than Sorry!

 

"עד מומחה"
עומר חרמוני
Omer Hermoni
www.hermoni.biz
 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב