דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניית אתר מסחר אלקטרוני חנות וירטואלית - הכנה מקדימה 

מאת    [ 17/04/2010 ]

מילים במאמר: 464   [ נצפה 2574 פעמים ]

בניית אתר מסחר אלקטרוני - הכנה מקדימה

שוקלים לבנות אתר מסחרי / חנות מקוונת? למכור מוצרים באינטרנט? תחום הסחר האלקטרוני אכן מצליח באינטרנט. אולם הכינו מעט שעורי בית. כך תוודאו שתקימו אתר מסחר אלקטרוני מצליח, ושחלילה לא תכנסו למהלך שבסופו תפסידו יותר משתרוויחו...

הכנה. תחילה הכינו מסמך אפיון, ובו הגדרת מסגרת תקציבית, קהל-היעד, תחום המוצרים, מטרות, וכד'. זהו מסמך חשוב מאוד הן עבור החברה שתבנה את אתרכם וכמובן עבורכם. כך גם יהיה לכם בסיס להצגת הצרכים מול החברה הבונה את האתר. אתר מסחר אלקטרוני נועד למכור את מוצריכם באינטרנט, ולכן אפיון האתר חוסך במקרים רבים כסף מיותר לכם ושעות עבודה מיותרות לחברה הבונה את האתר. הרי מן הסתם לא הייתם בונים בית ללא אדריכל ותכנית מסודרת. נכון? אתר אינטרנט אינו שונה מבחינה זו, והוא עתיד להיות חלון הראווה של עסקכם באינטרנט.

בידקו מה נעשה ברשת - יש לכם מתחרים??
בידקו באינטרנט מה המצב בתחום המסחרי שלכם. כיום רבים מוכרים ברשת, ולכן בדקו מה המצב באינטרנט של אתרים בתחומכם, המוכרים מוצרים שגם אתם מתכוונים למכור באינטרנט. האם הענף שלכם "רווי" באינטרנט? קל לבדוק זאת: למשל, אם בכוונתכם למכור שעוני רולקס, חפשו בגוגל כמה אפשרויות וצירופים רלוונטיים כגון "שעוני רולקס", "שעוני יוקרה" וכד'. שימו לב למספר התוצאות ועברו היטב על התוצאות עד עמוד 5. כך תלמדו: כמה מתחרים יש לכם באינטרנט, מה הפוטנציאל המיידי של אתרכם להצליח בגוגל, האם פיתוח האתר יספיק או שתצטרכו להשקיע גם בהליכי SEO כלומר בקידום האתר בהמשך.

תוצאת הבדיקה תלמד אתכם לפחות את הבסיס: האם אתם נכנסים למהלך קצר יחסית ובעלות סבירה, או שאתם לקראת מהלך ארוך יותר ויקר יותר. לא להיבהל מן התוצאות, אף אם הן אינן לטובתכם. במקרים רבים גם כניסה לתחום "צפוף" ומרובה-תחרות באינטרנט יכול להיות כלכלי בהחלט, תלוי בנישה שלכם, במתח הרווחים בו אתם פועלים ועוד.

כי חשוב לדעת: אם אתרכם יהיה בין היחידים בתחום המסחר שלכם, תוכלו להצליח בגוגל גם ללא הוצאות מיוחדות לפרסום וקידום אתרכם בגוגל ובאינטרנט (SEO, אופטימיזציה ועוד). אולם אם אתם מתכוונים למכור ליין מוצרים הקיימים בעשרות אתרים אחרים, המוכרים אותם והתחרות בתחום קשה - קחו בחשבון שזו תהיה תחרות קשה. במקרה זה יהיה עליכם בעתיד הקרוב להשקיע גם בקידום האתר ופרסומו באינטרנט ובגוגל, באתרי השוואת מחירים כדוגמת "זאפ" ובכלל - בביצוע הליכי אופטימיזציה SEO ועוד.

אם זה המקרה, מומלץ לתכנן כבר בשלבי ההתחלה הן את הלו"ז הכולל והן את ההוצאות הצפויות - לבניית האתר, ליצירת המוצרים, וכמובן לקידום האתר בשנתו הראשונה. כי מעובדה אחת לא תוכלו להתעלם: גם אם אתרכם יהיה הנאה והמתקדם ביותר בתחומכם - אם לא יודעים שהוא קיים ואם אי-אפשר למצוא אותו בגוגל - הוא פשוט ייעלם במרחבי הרשת.

סיכום
טוב שהחלטתם להצטרף לזירת הסחר באינטרנט ולנהל חנות מקוונת. לאחר שהכנתם אפיון אתר, הגדרתם מטרות ויעדים, תכננתם את הלו"ז הצפוי וכמובן את המסגרת התקציבית המשוערכת לבניית וקידום האתר - תוכלו לשבת שוב עם עצמכם ולברר את כדאיות בניית האתר וניהולו השוטף. אם חציתם רף ראשוני זה, והחלטתם שיהיה לכם כלכלי להצטרף לזירת המסחר המקוון, הינכם מוזמנים לקרוא את הטיפים הבאים בנושא בניית אתר מסחרי.

שאלות? אני לרשותכם.
יניב גולדמן, מנהל שיווק
011 לעסקים - פתרונות אינטרנט מסחר אלקטרוני קידום ומיתוג לעסקים.
077-500-7443  |  yaniv@011.co.il  |  www.011.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב