דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תיקון יורד בשוק המניות 

מאת    [ 17/04/2010 ]

מילים במאמר: 875   [ נצפה 2139 פעמים ]

האם ניתוח טכני עובד? הדעות חלוקות. הרי השווקים אקראיים לחלוטין, ראינו זאת ביום שישי בהודעה של הרשות ניירות ערך לגבי גולדמן זאקס. מצד שני אני יודע שהניתוח טכני עובד בשבילי!

הרי בסקירה הקודמת פרסמתי נימוקים מלאים מדוע השוק יתקשה ברמה של 1200 – 1210 נקודות ב- S&P 500 ומדוע כדאי להתחיל למכור ברגע ההגעה לשיא ואפילו פתחתי בשורטים. אז הניתוח טכני עובד? בשבילי כן, בשביל אחרים לא. הרעיון בניתוח טכני הוא לחזות שינויים בשוק המניות ולא משנה הסיבה (!) מדוע השוק עולה או יורד. הרעיון הוא דיי פשוט, המדד מגיע לנקודה גבוהה – שיא. כל סיבה ואפילו המזערית ביותר מובילה לירידות מחירים. הסוחרים ממתינים לסיבה שתגרום להם למכור. ברגע פרסום הודעה שהיא שלילית לשוק המניות, אז השוק יורד כי כולם מוכרים ואז נוצר השיא החדש. ככה זה עובד...

 

ניתוח מאקרו כלכלה

נתוני המאקרו הרבים שפורסמו בשבוע האחרון היו חיוביים לכלכלה ולשווקים. נתוני האינפלציה מצויינים, נתוני צריכה מצויינים, נתוני נדל"ן מצויינים, רק נתון תביעות לדמי אבטלה קצת קילקל את החגיגה בנתוני המאקרו אבל הנתונים בסה"כ מצויינים.

בשבוע הבא יפורסמו מעט נתונים כאשר המרכז בנתונים היא האינפלציה ליצרן ונתוני נדל"ן נוספים.

 

ניתוח שוק המניות

שוק המניות עלה בשבוע האחרון במהירות לעבר רמות התנגדות. העליות בשוק היו מסיבות חיוביות ובלתי צפויות – דוח מצויין של אינטל. נתוני המאקרו דחפו את המדדים לשיאים חדשים ודוח של אינטל הקפיץ את הנאסד"ק ואת מדד השבבים לשיאים חדשים. המגמה בשוק המניות  הופרה ביום שישי כאשר יצאה הודעה של הרשות ניירות ערך האמריקאית שבית ההשקעות גולדמן זאקס מואשם במכירת נ"ע מגובים אג"ח תוך העלמת נתונים. מיד אחרי ההודעה המניה נפלה מעל 10% וגררה את סקטור הפיננסים יחד איתה. ההודעה של הרשות הייתה בדיוק בזמן כאשר הפקיעה מתחילה ללחוץ על הכותבים. בנוסף המדדים הגיעו להתנגדויות טכניות והחל תהליך מימוש רווחים.

בסקירה הקודמת ציינתי את בורסה ארה"ב כמנוע של שוקי ההון העולמי. ביום שישי המנוע כבה בבורסה בארה"ב ובורסה אחרת תצטרך להוביל את המדדים בעולם. במידה ולא תהיה בורסה שתיקח את ההובלה, יש צפי לתיקון יותר עמוק במגמה המינורית. מאידך, כל המדדים לא יוצא מן הכלל עדיין שומרים על המגמה המינורית העולה. רק שבירה של המגמה המינורית תכניס את שוק המניות לירידות יותר רציניות כאשר הסוחרים מממשים רווחים ופותחים בשורטים.  ראה נספח

 

ניתוח שוק האג"ח

שוק האג"ח נהנה מהירידות בשוק המניות ומחירי האג"ח הממשלתי עלו ביום שישי.

מחיר הא"ח עדיין מוגדר כמדשדש בתחום רחב של 5%. ניתן לעבוד בתחום הדשדוש, קניה בתמיכה ומכירה בהתנגדות. כרגע המחיר דיי באמצע תחום הדשדוש.

 

ניתוח שוק החוזים עתידיים והמט"ח

בשוק החוזים העתידיים המגמה שלילית. חוזה נאסד"ק 100 לחודש יוני נטראלי.

הפקיעה בשוק האופציות הייתה בתחילת המסחר רגועה וההודעה שינתה את כללי המשחק. בדרך כלל השוק עולה ומזמין פראיירים שנכנסים תוך כדי המגמה העולה ואז "פתאום" מתחיל התיקון וקורם לפאניקה אמל קונים האחרונים. הפעם לא היה צורך, ההודעה הפילה את המדדים ואופציות קול יצאו מתוך הכסף ונמחקו ללא ערך כצפוי ובהתאם לתחזית מהסקירה הקודמת.

תחום עבודה לחודש הקרוב לפי שוק האופציות הוא 1225 ועד 1150 נקודות ב- SPX.

 

היורו, המטבע המעניין של השנה, התהפך שוב במגמה העולה המינורית ומאותת על קניה ב- 1.35 יורו/דולר. היורו העולה מסוגל לגרום למדדי אירופה לעלות ולקחת את ההובלה מארה"ב.

 

הנפט ממשיך לדשדש בתחום רחב ומאותת על חולשה. הזהב רגיש לנתוני המאקרו וממשיך בדשדוש הארוך בין 1115$ ל- 1107$.

 

סיכום

השוק האמריקאי מגלה חולשה מול סיבה משמעותית של ה- SEC. המדדים באר"ב מסוגלים להמשיך לאבד גובה ורק בורסה אחרת אולי תציל את המצב השברירי בשווקים.

שבירה של המגמה המינורית משמעותה תיקון רציני יותר במדדים, סיום מגמה עולה, מימוש רווחים ופתיחה של שורטים.

ניתן להתגונן ע"י אג"ח ממשלתי ואופציות מכר מחוץ לכסף.

יש להתכונן לתיקון יורד בשוק המניות של כמה אחוזים לעבר קווי מגמה במגמה המשנית

!Trade Safe - תוכנית אימון אישית להכשרת סוחרים בניירות ערך. מטרת התוכנית היא להפוך תוך זמן קצר לסוחר האולטימטיבי - לסוחר הטוב ביותר. בתוכנית האימון משלבים סגנונות מסחר כגון SWING ו- DAY על מניות, אופציות וחוזים עתידיים כאשר המטרה הסופית היא ליצור הכנסה נוספת או עיקרית ממסחר בניירות ערך. לפרטים נוספים: 2199742 - 054 בברכה אייל כרמי מאות הצטרפו, הצטרף/י בחינם ללא פרסומות לקבלת מידע מקצועי על שוק ההון העולמי: לינק:  http://marketingpro.howmlmwork.net/onlinemarketing/tradesafe/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב