דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להופיע בדף הראשון בתוצאות החיפוש באיביי - האם זה אפשרי? 

מאת    [ 16/04/2010 ]

מילים במאמר: 1135   [ נצפה 4613 פעמים ]

האלגוריתם החדש של eBay אשר אחראי לסדר תצוגת המוצרים בתוצאות החיפוש נקרא Best Match.

האלגוריתם אחראי להצגת המוצרים הרלוונטיים ביותר על פי סדר תצוגה בתוצאות החיפוש, אך כיצד הוא פועל? למה המוצר שלי פחות רלוונטי מאשר מוצר דומה של מוכר אחר? ולמה לעזאזל אני מופיע בעמוד 183 והמוצר של המוכר המתחרה מופיע בעמוד הראשון?

במאמר זה אציג לכם את התאוריה שלי לפיצוח האלגוריתם שמנתח אתכם כמוכרים ואת המוצרים שלכם כרלוונטים לרוכשים.              יש לציין שהיחידים שיודעים את הפורמולה המדוייקת הם אנשי הפיתוח של eBay  :)

האלגוריתם מתייחס לשילוב של מס' נתונים כגון סטטוס המוכר (פאוורסלר?), אפשרויות המשלוח (מחיר + תפוצה עולמית כן/לא), דירוג הפידבק וכמו כן ה DSR של המוכר (Detailed Seller Ratings) הכולל את דירוג תאור המוצר, דרוג התקשורת, זמן המשלוח ומחיר המשלוח (האם הוא הגיוני או לא).

כל הנתונים למעלה נותנים לכם ציון כללי מסוים שמדרג את טיבכם כמוכרים - עד כאן הכל פשוט, הכל ברור! מכאן הכל מסתבך מעט: ציון זה מתווסף לציון נוסף של המוצר הספציפי אותו אתם מוכרים והרלוונטיות שלו לחיפוש של הלקוח הפוטנציאלי תוך כדי התחשבות בביקוש ובהיצע, אך כיצד ניתן לחשב באופן מספרי את יחסי הגומלין?!?!?

חישוב ביקוש והיצע:

את הביקוש ניתן לחשב על פי כמות קליקים, מס' מכירות, טווח מחירים וכמובן כמות החיפושים של מילת מפתח רלוונטית.

את ההיצע ניתן לחשב על פי כמות מילות המפתח הרלוונטיות בכותרת המוצר.

היחס בין הביקוש וההיצע של אותה מילת מפתח נותן ערך מספרי כלשהו שמתקשר לפעילות העבר של הקונה הספציפי, לדוגמה - משתמש מסוים מחפש בשבוע האחרון נרתיקים שונים למכשיר האייפון החדש שלו (האלגוריתם "מבין" שזה המוצר הספציפי שהמשתמש מחפש) ולכן כאשר אותו משתמש יקליד בשורת החיפוש את צירוף המילים Apple iPhone על האלגוריתם לזהות את העדפת הלקוח ולהציג לו נרתיקים לאייפון ולא את המכשיר עצמו בהתאם ליחס בין הביקוש וההיצע.

אבל איזה נרתיקים בדיוק האלגוריתם יציג? את שלי או של המתחרים שלי?

זוכרים את הציון הראשון? יפה! זוכרים את היחס בין הביקוש וההיצע? יפה! כל אלה מתחברים לניקוד מילות הכותרת של המוצר שלכם כאשר לכל מילת מפתח בכותרת יש ניקוד משל עצמה בהתאם לצירוף החיפוש של הקונה! מסובך? לא כל כך - הנה ההסבר:

ניקוד מילות מפתח: 

ברגע שקונה פוטנציאלי מקליק על כותרת מסוימת של מוצר בתוצאות החיפוש - אותן מילים אשר מופיעות בכותרת מקבלות ניקוד חיובי ומסומנות כרלוונטיות בהשוואה לצירוף החיפוש של אותו משתמש - לחיפושים עתידיים.

למשל: ברגע שמשתמש מקליד בשורת החיפוש את הצירוף "Apple iPhone" - הוא מקבל תוצאות מסוימות אשר כוללות את צירוף 2 המילים הללו - ברגע שהוא מקליק על מוצר שכותרתו היא "Brand New Apple iPhone 3GS White Sealed" כל המילים המופיעות בכותרת מקבלות ניקוד חיובי עבור תוצאות חיפוש עתידיות לצירוף הראשוני Apple iPhone ועוזרות בקבלת ההחלטה של האלגוריתם לסדר תוצאות החיפוש בתצורת ה- Best Match.

כעבור תקופה - האלגוריתם מזהה חזרות בין צירוף של מילות החיפוש בשורת החיפוש לבין הקלקות של כותרות, ו... זה לא נגמר בהקלקות אלא גם בביצוע פעולות על המוצר (לדוגמה: הקלקה = 0.2 נק', 0.4 נק' = Watch, ביד = 0.6 נק').

אך יש גם צד שני למטבע! מילות מפתח אשר מקבלות ניקוד שלילי! זאת אומרת בצירוף מסוים כגון Apple iPhone אחוזי ההקלקות, בידים, ו- Watch על כותרת כגון "Used Apple iPhone Leather Case, MUST WATCH" הוא נמוך - אותן מילות מפתח מקבלות ניקוד שלילי - Used, Leather, Case, Must, Watch ולא יקבלו עדיפות בתצוגת Best Match.

 חישוב הניקוד לכותרת המוצר שלכם:

כפי שכבר הסברתי - לכל מילת מפתח בכותרת יש ציון אינדיבידואלי. כעת על מנת לחשב את ציון הכותרת שלכם והרלוונטיות שלה יש לחבר את כל הנקודות של מילות המפתח בכותרת המוצר שלכם על פי טבלת הניקוד של האלגוריתם Best Match (המספרים המוצגים בהמשך הם אקראים לחלוטין):

Apple = 1.89341 

 iPhone = 1.74290

New = 1.72309 

Brand = 1.66982

3GS = 1.66811

Sealed = 1.89341

White = 0.65398

Used = -0.14287

Case = -0.28544

Charger = -0.29001

and = -1.00342

ולכן, כאשר כותרת המוצר שלנו היא "Brand New Apple iPhone 3GS White Sealed" אנו נקבל את הציון על פי BEST MATCH באופן הבא: Brand(1.66982) + New(1.72309) + Apple(1.89341) + iPhone(1.74290) + 3GS(1.66811) + White(0.65398) + Sealed(1.89341) =

11.24472 

כאשר כותרת המוצר שלנו היא "Used Apple iPhone Case and Charger" אנו נקבל את הציון על פי Best Match באופן הבא: Used(-0.14287) + Apple(1.89341) + iPhone(1.74290) + Case(-0.28544) + and(-1.00342) + Charger(-0.29001) =

1.91457

על פי החישוב הנ"ל ניתן לראות שעבור צירוף החיפוש Apple iPhone - הניקוד גבוה יותר לכותרת הראשונה (רלוונטיות גבוהה):  Brand New Apple iPhone 3GS White Sealed שקיבלה את הציון 11.24472 ולכן תופיע בדפים מקדימים בהרבה מאשר הכותרת השניה שקיבלה את הציון 1.91457 וכל זאת על פי היסטוריית הקלקות, ווטשים ובידים מתוצאות עבר שנתנו למילות החיפוש ניקוד אינדיבידואלי.

נתונים נוספים של המכירה שמשפיעים על האלגוריתם:

ישנם נתונים נוספים שמשפיעים על החישוב הסופי של אלגוריתם Best Match כגון:

*מחיר הפתיחה.

*זמן לסיום המכירה.

*כמות תמונות.

*זמן לסיום המכירה.

*המחיר הנוכחי (לאחר בידים) בהשוואה למחיר הממוצע של המוצר.

פיצוח האלגוריתם BEST MATCH:

לסיכומו של עניין, האלגוריתם מחשב את הציון הסופי שלכם על פי הציון שלכם כמוכרים, היחס בין ביקוש והיצע, ניקוד מילות המפתח בכותרת המוצר והנתונים הנוספים של המכירה.

 

אז איך לעזאזל מגיעים לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש?!?!?!?

ההשפעה שלכם כמוכרים לגביי דירוג עמוד המכירה רלוונטית ב-2 הנושאים הבאים:

1. שירות לקוחות מצויין - רבות דובר על כך, וכעת זה חשוב מתמיד! יש לכך השפעה ישירה לחשיפה של המוצרים שלכם! תנו שירות יוצא דופן, מחירי משלוח הגיוניים, תקשורת מצויינת עם הלקוחות!!! כל זאת על מנת שדירוגכם כמוכרים (ו/או פאוורסלרים) יהיה בעל ציון גבוה

2. אופטימיזציה, אופטימיזציה, אופטימיזציה - בדיוק כמו החבר'ה שבונים אתרים ועושים אופטימיזציה למנועי החיפוש (SEO) על מנת שהאתר שלהם יופיע בעמוד הראשון/שני במנועי החיפוש - כך אתם צריכים להתייחס לכותרת שלכם!

איך עושים אופטימיזציה?

כפי שכבר קראתם, יש מילות חיפוש בעלות ניקוד חיובי ויש בעלות ניקוד שלילי - מטרתנו היא להמנע ככל הניתן מניקוד שלילי ולאמץ לליבנו (ולכותרתנו) את המילים עם הניקוד החיובי. כאן מגיע עניין מחקר השוק עם התייחסות באופן נקודתי למילות הכותרת! שימו עצמכם בנעליים של הקונה! חשבו איזה צירוף כללי הוא יקליד על מנת למצוא את המוצר שלכם. בצעו חיפוש על פי צירוף זה ובחנו את העמוד הראשון של תוצאת ה- Best Match. יש מילים שחוזרות על עצמן באופן גורף? נהדר!!! אלה ככל הנראה המילים עם הניקוד הגבוה והחיובי. כעת - לכו לעמוד האחרון של תוצאות החיפוש על פי Best Match, יש מילים שחוזרות על עצמן באופן גורף? ככל הנראה אלה המילים עם הניקוד השלילי!

הערה חשובה: eBay Policy - זכרו שמילות המפתח בכותרת שלכם חייבות להתאים למוצר גם אם תצטרכו "לשלם" עליה ניקוד שלילי. אסור בתכלית האיסור לכתוב כותרת כגון New Apple iPhone 3GS White ובעמוד המכירה למכור בעצם כבל USB לבן ומטען לאייפון מדגם 3GS.

לסיכום:

האלגוריתם מתבסס בסופו של דבר על מטרה עיקרית אחת: לייצר כמה שיותר מכירות! כך כולם יוצאים נשכרים:   הרוכשים שמוצאים בקלות את המוצרים שחשקה נפשם, המוכרים עם הדירוג הטוב והאופטימיזציה המושלמת אשר מוצריהם נמכרים בעקבות חשיפה גדולה, וכמובן - איך לא, eBay שמקשרת בצורה הטובה ביותר בין לקוח למוצר וכך מרוויחה עמלות רבות יותר בקצב מהיר יותר.

המשימה שלך כעת היא - להיות מוכר עם דירוג גבוה! לבצע אופטימיזציה למוצרים שלך על פי Best Match, וכמובן להופיע בעמודים הראשונים של תוצאות החיפוש ו... למכור, למכור, למכור!!!

המון בהצלחה!!!

גיל לקטוש

 

גיל לקטוש,  מדריך הסחורות של הפאוורסלרס הישראלים לשנת 2010 הסודות של הפאוורסלרס הישראלים נחשפים במדריך מיוחד לשנת 2010!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב