דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לפלובדיב בבולגריה קשר הדוק לעם היהודי 

מאת    [ 16/04/2010 ]

מילים במאמר: 446   [ נצפה 3979 פעמים ]

ההיסטוריה של העם הבולגרי מזכירה לעיתים את ההיסטוריה של העם היהודי, בדומה אלינו, גם הבולגרים היו עם שנכבש פעמים רבות ונאבק לעצמאות. בדיוק כשם שישראל מקשרת בין אפריקה לאסיה, כך גם בולגריה מקשרת בין יוון ותורכיה לשאר מדינות אירופה. מאפיין גיאוגרפי זה הפך אותה לנכס מבוקש על ידי גורמים רבים, ביניהן הקיסרות הרומאית והאימפריה העותומאנית.

יהודים רבים ראו בבולגריה ובפלובדיב מקום מפלט מן המאורות שליוו את ההיסטוריה של אירופה לאורך המאה ה-20. בתחילת המאה ה-20, לאחר מלחמות הבלקן ומלחמת העולם הראשונה, מצאו יהודים רבים מקלט בפלובדיב בחסות האוכלוסייה המקומית, אשר עודדה אותם להגיע לעיר ואף סייעה להם בהגירתם. יהודים רבים התנדבו לצבא בולגריה ואף השתתפו במלחמותיה. הבולגרים, בדומה ליהודים,  התאפיינו באופי חם וחשיבה ליברלית, אשר עודדה את המשך קיום המסורת היהודית, לצד האוכלוסייה הנוצרית המקומית.

במרץ 1943, כאשר אירופה הייתה שרויה ברובה תחת הכיבוש הנאצי, נכבשה גם בולגריה כשצבאות הרייך השלישי נכנסו לבירה, סופיה, והחלו באופן מיידי לפעול כנגד האוכלוסייה היהודית באזור. הגרמנים הצליחו להעביר את "החוק להגנת האומה", צו התואם את חוקי נירנברג, על ידי הסכמתו של מלך בולגריה, בוריס השלישי. הבולגרים החלו מיד לפעול לריכוז היהודים ולשליחתם למחנות כפייה ומשם להשמדה. היהודים בפלובדיב שמעו על הנעשה לאחיהם בשאר אירופה וידעו שאם יגורשו, דינם יהיה מוות. ראשי הקהילה היהודית פנו לעזרת הכנסייה הבולגרית ואלו נענו לקריאתם מיידית.  משפחתו של רוברט צ'יקרוב, אשר הייתה אחת מהמשפחות המיועדות לגירוש ולהשמדה בפלובדיב, מספרת כי מה שאירע לאחר הבשורה על הגירוש היה נס שנוצר על ידי אוכלוסייה שלא הסכימה לשלוח את אזרחיה היהודים כצאן לטבח. משפחת צ'יקרוב מספרת כי בכירי הממשל הבולגרי וראש הכנסייה האורתודוקסית של פלובדיב, המטרופוליט קיריל,  התעמתו פיזית עם השוטרים שבאו לאסוף את היהודים ולהעלותם על המשאיות לקראת הגירוש ואף קראו לשאר התושבים להצטרף אליהם במאבקם ולפעול בהתאם לצו מצפונם, בניגוד לחוקי המלך. האזרחים הבולגרים יצאו בהמוניהם ויצרו שרשרת אנושית אשר מנעה את מעבר המשאיות שנשאו את היהודים וכך למעשה נמנע גירושם של יהודי פלובדיב להשמדה. מאוחר יותר הוציא המלך צו ביטול כנגד צו הגירוש הקודם ואף הוקמו מחנות עבודה עבור יהודי בולגריה. מטרת פעולה זו הייתה להראות לגרמנים כי הם נכס חשוב מדי עבור הבולגרים בכדי לשלוח אותם למחנות ההשמדה.

מסירותם של האזרחים הנוצרים בבולגריה כלפי היהודים מתקיימת עד היום, כאשר תיירים ומשקיעים שבאים לפלובדיב מישראל מתקבלים בחום ובשמחה. ישראלים רבים רואים בבולגריה אין ספור הזדמנויות עסקיות, חברת HGS GROUP לדוגמא, אשר מתמחה ביזמות ובהשקעות נדל"ן בפלובדיב, מציינת את היחס הנהדר של האזרחים והממשל כלפי היהודים ובטוחה כי שיתוף פעולה בין שני העמים יהיה פורה ומהנה לעוד שנים רבות.

ישנה סברה הגורסת כי יופייה של העיר פלובדיב משקף למעשה את אופיים הייחודי של האזרחים הבולגרים הגרים בה. לכל עיר ולכל מדינה יש את סיפורי ההיסטוריה שלה, אך מעטים הם הסיפורים המשלבים, בכזו הרמוניה מופלאה, תרבות, אהבת אדם, ליברליות ומסירות כאחד.

ברברה פז יזמות ו השקעות נדל"ן בבולגריה.


בעלת ניסיון של 15 שנים בתחום יזמות ושיווק נדל"ן בבולגריה, ארה"ב, קפריסין (צפון ודרום) ולונדון. בעבר שימשה כיועצת  לענייני תמ"א 38 ופינוי בינוי, כיהנה כחברת מועצת עיריית ראשון לציון וכחברה בועדות תכנון ובנייה והייתה יו"ר ועדת מבקר העירייה, גוף השומר על ניהול תקין בעירייה.  


כיום, בעלת חברת HGS GROUP ISRAEL סניף השיווק של HGS GROUP, בולגריה.  


אני מאמין של ברברה:  לעבוד קשה, בכיף ובעיקר ביושר, תמיד בדגש על דאגה למשקיע.  


אתר אינטרנט: www.hgsgroup.co.il כתובת מייל: href="mailto:barbara@hgsgroup.co.ilbarbara@hgsgroup.co.il">">barbara@hgsgroup.co.il  


טלפון: 074-7027024




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב