דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סרט תדמית- מי צריך את זה? 

מאת    [ 15/04/2010 ]

מילים במאמר: 859   [ נצפה 3996 פעמים ]

מהו סרט תדמית?

 

סרט תדמית הנו סרט וידאו קצר (2-3 דקות), אשר מתאר בצורה ויזואלית את פעילות העסק. נהוג לקרוא לסרט תדמית "כרטיס ביקור ויזואלי של העסק". הסרט מתאר בדקות ספורות את התחום שבו העסק פועל, מה העסק מפיק (מוצר, שירות, וכד), ומה הייחוד שלו ביחס לתחרות (בידול שיווקי).

ברור שאתר אינטרנט טוב, אמור לספק את אותו מידע בדיוק, באמצעות מלל רב הפרוס על פני מספר עמודים, ובליווי תמונות. כלקוח פוטנציאלי, שהגיע סוף סוף לאתר של העסק (שזה סיפור בפני עצמו), ייקח לי כשעה לעבור על כל האתר, לברור מתוך כל המלל והתמונות את הדברים החשובים עבורי, ולקבל החלטה אם ליצור קשר עם הספק. שעה היא נצח במונחי אינטרנט. לקוחות פוטנציאלים מוכנים "להשקיע" דקות ספורות באתר, ואם בזמן זה לא השתכנעתי (ואפילו רושם ראשוני), סבירות גבוהה שאמשיך לאתר הבא שבגוגל. למטרה זו בדיוק נועד סרט התדמית. בתוך דקות ספורות להעביר מסרים עיקריים, לבנות אמון ולגרום ללקוח פוטנציאלי ליצור קשר. סרט תדמית טוב, גם מועבר בצורה ויראלית בין משתמשי האינטרנט, ובכך מגדיל גם את החשיפה של האתר ללקוחות פוטנציאלים.

 

אז מי צריך את זה?

 

בעצם, כל גוף שמפיק משהו (כמוצר, שרות), ומעוניין לחשוף אותו לציבור רחב ככול האפשר, יכול להפיק מסרט תדמית את המיטב. גוף מפיק יכול להיות אדם בודד (צייר, פסל, מעצב פנים) ועד חברת ענק. אבל, אין "סרט תדמית" שמתאים לכל ספק. להפך, לכל ספק נדרש להפיק את סרט התדמית משלו. מאפיינים מסוימים יכולים לחזור על עצמם בקטגוריות שונות, אבל ללא הפן שמשקף את הייחוד של העסק הספציפי- החשיפה לא תהה משמעותית.

 

איך מתאימים את סרט התדמית לעסק?

 

ננסה לחלק את הספקים השונים לקבוצות, ולהציג את הצרכים העיקריים של כל קבוצה:

 

-          סרטי תדמית לחברות ענק- מעל 1,000 עובדים, מייצרת מגוון מוצרים ולתחומים שונים (לדוגמא: חברת מזון, חברת תרופות)

חברות ענק צריכות מגוון של סרטי תדמית, אך בעיקר סרט כללי שמתאר את תחום הפעילות של החברה, סקירה קצרה של כל מוצר, והבידול של החברה ביחס לתחרות. הסרט הכללי ישמש כסרט פתיחה באתר החברה, וכן להקרנה בכנסי לקוחות, ותערוכות בינלאומיות. מטרת הסרט להראות: חדשנות, עוצמה, ורב גוניות. בהנחה שאותו סרט משמש גם להקרנה בתערוכות, הוא צריך להיות מושך בהרף עין, על מנת "לתפוש" את תשומת הלב של העוברים ושבים. במקרה כזה הסרט יכלול אפקטים רבים, הדמיות תלת מימד ואנימציה, והרבה "רעש וצלצולים"

בנוסף, חברות ענק צריכות סרטי תדמית לכל מוצר בנפרד, שבהם ניתנת חשיפה מרבית לאותו מוצר ספציפי, והייחוד שלו בשוק.

 

-          סרטי תדמית לחברות הייטק- 50-1,000 עובדים, מייצרות מספר מצומצם של מוצרים, בדרך כלל בתחום פעילות מסוים (לדוגמא: ספקי ציוד שידור לחברות תקשורת)

חברות הייטק הנם הצרכן הגדול ביותר של סרטי תדמית, וגם מחלוצי ההפקה של סרטים מסוג זה. תחום ההיטק בולט בחדשנות שלו, ובדרך כלל התחרות בין החברות לא מבוססת על הבדלי מחיר (מה שמאפיין בדרך כלל תחרות בין חברות ענק, כגון: חברות מזון). חברות הייטק פונות לקהל מאוד מסוים (משקיעים פוטנציאלים, או לקוחות באותו מגזר). לאותו קהל יעד, מטרת סרט התדמית היא להציג את התכונות העיקריות של המוצר, איזה בעיה המוצר בא לפתור, ובעיקר מה מייחד אותו בשוק ומה התרומה החדשנית שלו.

במקרים שבהם סרט התדמית נועד גם להקרנה בתערוכות וכנסים בינלאומיים, הסרט יכלול מרכיבים מושכי עין, שוב עבור עוברים ושבים.

 

-          סרטי תדמית לחברות בינוניות – 100-500 עובדים, מייצרים מספר מצומצם של מוצרים, בדרך כלל לתחום מסוים (לדוגמא: יצרני מכונות לליטוש יהלומים)

חברות בינוניות בדרך כלל מתמחות במוצר מסוים, או מספר מצומצם של מוצרים, כשכולם נועדו לספק פתרון בתחום מסוים. סרט התדמית במקרה זה, ישים דגש על "תיאור הבעיה" והפתרון שהמוצר (או קו המוצרים) בא לפתור, ומדוע החברה הנדונה עושה את זה הכי טוב. עיקר ההשקעה בסרט תדמית זה, הוא החיפוש של מה שמבדל חברה זו (או מוצר זה) ממגוון גדול של מוצרים זהים או דומים שכבר קיימים בשוק.

 

-          סרטי תדמית לעסקים קטנים- 1-20 עובדים, מייצר מוצר בודד, או מספק שרות, לתחום מסוים (לדוגמא: מעצב פנים, צייר, תמיכה טכנית לרשתות תקשורת)

סרטי תדמית לעסקים קטנים הנם המורכבים ביותר להפקה. מחד, קיימים האילוצים הכספיים של העסק, אשר מצפה לתוצאות מרביות אבל בעלות מינימלית. מאידך, מספר העסקים הקטנים הוא הגדול ביותר בשוק, כאשר מכל מוצר או שרות שהעסק מספק- קיימים עשרות, אם לא מאות, ספקים אחרים עם מוצרים כמעט זהים. אכן אתגר. עבור קבוצה זו נדרש לחשוב אחרת. ההמלצה שלי היא במקרה זה לשים דגש על האנשים שמאחורי העשייה, להציג את תפישת עולמם, ואת שיקוליהם בהצגת הפתרון מתוצרתם. מכיוון שעסקים עושים בין אנשים, אני מאמין שבמידה והלקוח הפוטנציאלי "יתחבר" רגשית לספק, הדרך מכאן ועד ליצירת קשר פיזי וסגירת עסקה הנה קצרה.

בתפישה זו, גם מושג בידול ביחס לכל שאר הספקים בשוק, וגם ניתן להפיק סרט שכזה בעלות סבירה, גם עבור עסק קטן.

 

 

לסיכום

מומלץ לכל עסק להפיק לעצמו סרט תדמית, בכדי להגדיל את החשיפה לציבור לקוחות פוטנציאלי, ולהציג את הבידול בינו לבין המתחרים. חשוב מאוד בהפקת סרט התדמית, להבין את הצרכים של העסק, וקהל היעד שלו, ולהתאים את סרט התדמית  לגודל העסק.

 

 

עוזי יהב, מייסד יהב הפקות וידאו, שימש בעברו כסמנכ"ל שיווק  בחברות היי-טק מהמובילות במשק. את הידע הרב שצבר בתחום השיווק, שילב עוזי יהב עם הכשרתו המקצועית בתחום הקולנוע והטלוויזיה.  על יסודות ייחודיים אלו, הקים את  יהב הפקות וידאו, ששמה לה למטרה להציע פתרונות וכלים יצירתיים להעברת מסרים. יום בשבוע משמש עוזי יהב מנחה לקולנוע של קבוצות נוער בסיכון מטעם ראיה, בית ספר לתקשורת מקדמת




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב