דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אבות בעל כורחם וגם גניבת זרע 

מאת    [ 14/04/2010 ]

מילים במאמר: 770   [ נצפה 4330 פעמים ]

אבות בעל כורחם וגם גניבת זרע

גברים אשר הפכו להיות אבות בניגוד לרצונם הינם אבות בעל כורחם. בשנים האחרונות חל גידול חד במספר המקרים בהם גברים הופכים להיות אבות בעל כורחם, וזאת עקב ריבוי הקשרים הזוגיים והמזדמנים אשר מתקיימים ללא קשר קבוע או נישואין. יש להקדים ולומר שלגבר אין שום סעד משפטי אשר יכול לאפשר לו לחייב את האישה לעשות הפלה פרט למקרים קיצוניים במיוחד, והסיבה לכך הינה שזכותה של האישה על גופה, גוברת על זכותו של הגבר להימנע מלהיות אב.

לאבות בעל כורחם יכול להיגרם נזק כלכלי ונזק נפשי כאחד. הגבר יאולץ להכיר באבהותו ולשלם מזונות ילדים חודשיים שלא יפחתו מ- 2000 ש"ח לחודש עבור ילד אחד. והנזק הנפשי יתבטא בחיוב לקבל על עצמו התחייבויות רגשיות וכלכליות שאין לסגת מהן, וככל שמלכתחילה היתה לגבר פחות מעורבות או רצון להביא את הילד לעולם, כך גם הפגיעה בנפשו תהיה קשה יותר. לכורח או הכפייה יש השלכות נפשיות קשות על אדם, משום שנוכחותו בעולם ועצם קיומו נשענים על הבחירה החופשית שיש לו, וגם אם נאמר שכל נורמה חברתית מצמצמת את חופש הבחירה של האדם, הרי שהיא עושה זאת בדרך כלל עד הקו בו האדם יכול להזיק לאחר.

גבר הינו אב בעל כורחו, אם יקלע לאחד או יותר מהמקרים הבאים:

     א.                אשתו של הגבר נכנסת להריון במסגרת חיי נישואין ללא תכנון מוקדם, לאחר שבני הזוג סיכמו בניהם קודם כניסתה להריון שמחכים עם הריון מכל סיבה שהיא, והאישה מכשילה את בעלה באמצעי הזהירות שעליה לנקוט לצורך העניין, נכנסת להריון, ומחליטה בניגוד לדעתו של הבעל ללדת את הילד.

     ב.                גבר יהודי אשר נשוי לאישה יהודייה, והיא נכנסת להריון מגבר יהודי אחר שהוא אינו בעלה. על פי הכלל ההלכתי מהדין העברי שקובע: "רוב הבעילות אחר הבעל", "ומחשש ממזרות", לא יוכל הבעל להוכיח באמצעות בדיקה לסיווג רקמות שהוא אינו אביו של הילד, וכך יחויב הבעל על כורחו להכיר בילד שהוא אינו שלו, ולתמוך בו כמו בכל ילד אחר שנולד לו בדרך ביולוגית.

     ג.                 אישה אשר נכנסת להריון ממפגש מיני אקראי עם הגבר, או שהגבר נהג בחוסר זהירות, בתום לב, במצב שהוא לא עמד על דעתו כתוצאה משכרות או כתוצאה מבעיה נפשית, והאישה מחליטה על דעתה בלבד להמשיך את ההיריון וללדת את הילד.

     ד.                אישה שתכנס להריון מהגבר לאחר שהיא מטעה אותו בתחבולות שונות לפני ואחרי המעשה המוגמר. התחבולות המוכרות הינן: אני נוטלת גלולות וביום פלוני שכחתי לקחת. יש לי התקן ולכן לא אוכל להיכנס להריון. נאמר לי על ידי רופאים שאני עקרה. בגיל שלי אין סיכוי להיכנס להריון, עם החבר הקודם שלי ניסינו וזה לא הצליח. אנחנו נמצאים בימים בטוחים, ואין סיכוי להרות בימים האלו. ועוד כיד הדמיון אשר מצויה במוחה של האישה.

    ה.                הגבר הוא תורם זרע שזהותו נחשפה עקב מחדל חמור של בנק הזרע בשמירה על האנונימיות שלו, והוא נתבע על ידי האם לאבהות ומזונות.   

      ו.                 אישה אשר גונבת מהגבר זרע במובן הפיזי והמשפטי המלא של המושג גניבה.

 

ולמרות הנאמר עד כה אין לשכוח שילד אשר מגיע לעולם יכול להביא לאדם שימחה, אושר ונחת בעוצמות שאין לתאר. אלא שאותה אישה אגואיסטית ו/או תחבולנית ו/או גנבת שרצתה לממש את האימהות שלה על גבו של הגבר המסוים בניגוד לרצונו, בניגוד להסכמתו, ולעיתים גם בניגוד לידיעתו, עלולה להשתמש בגבר גם בעתיד ככלי לצרכיה באצטלה שעליו לספק את צורכי הילד, אך יחד עם זאת למנוע מהגבר את הזכות והחובה להורות, להקשות עליו לקיים הסדרי ראיה עם הילד, ולמנוע ממנו את הקשר החם, הפתוח והחיוני עם הילד. לעיתים, אב בעל כורחם הינו גבר נשוי ובעל משפחה והילד נולד מחוץ לנישואין, והאישה יכולה להשתמש בילד כדי לסחות את הגבר רגשית וכלכלית. ויש להזכיר גם את המקרים בהם אימו של הילד מאיימת לספר את דבר הבגידה וקיומו של הילד שנולד מחוץ לנישואין לאשתו החוקית, לפני שהגבר עצמו מוצא את הדרך לספר זאת לאשתו.   

לציין שגם אם הגבר יוכיח שהאישה רימתה אותו בתחבולות, לא תהיה לגבר שום טענה או דרך לפתור אותו מהכרה באבהות ומתשלום המזונות משום שהילד הוא זה שתובע את האב על צרכיו לפי הדין, ואין לתביעות הללו שום קשר או מניעה מצד אופי היחסים שהיו או קיימים בין הוריו. ואף על פי כן, בתנאים מאד מסוימים, והם דורשים בחינה מדוקדקת של המקרה, ניתן לפנות בתביעה נזיקית כנגד האם.

לפיכך, בהתאם לאמור לעיל, ועל פי הכלל: "איזהו החכם הרואה את הנולד", ברור שעל הגבר להיזהר מכל מגע מיני עם אישה ללא שימוש באמצעי מניעה מצידו, משום שאין לו שום בטוחה שהאישה תעשה זאת. עליו להיזהר במיוחד מקשרים מיניים עם אישה שמתקרבת לגיל ארבעים, אם הוא נראה טוב, אם מצבו הכלכלי איתן, או אם האישה מראה סימנים של כמיהה לילד ומימוש אימהות ראשונה או אחרת.     

הכותב הינו מנכ"ל ארגון  אידאה - זכויות הגבר במשפחה  ארגון אשר מספק תמיכה וסיוע לגברים בבעיות זוגיות וגירושין, לרבות הורות, משמורת ילדים, הסדרי ראיה, מזונות אישה, מזונות ילדים, חלוקת רכוש, איזון משאבים, יחסי ממון, ידועים בציבור, אבות בעל כורחם, גניבת זרע, סרבני גט, אלימות במשפחה, פלילים במשפחה, ועוד.


 


אידאה - למען זכויות הגבר במשפחה


רח' היצירה 31, רמת-גן,     טל':  03-6132225  


מרכז מידע ארצי בשיחת חינם -  1800-270280


-  נאמנות וסודיות מלאה מובטחת -


 


אידאה - למען זכויות הגבר במשפחה


רח' היצירה 31, רמת-גן,     טל':  03-6132225  


מרכז מידע ארצי בשיחת חינם -  1800-270280


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב