דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מים 

מאת    [ 31/01/2007 ]

מילים במאמר: 625   [ נצפה 8243 פעמים ]

כמו בכל קיץ, בעיית המים עולה גם הפעם וביתר שאת בגלל החורף העני בגשמים ובגלל מפלס הכינרת היורד והולך. וישנן ברקע הגזרות של איסור ההשקיה לגינות, לחקלאות....
חשבתי לנסות ולהראות כמה דברים שאפשר לעשות בכדי לנסות ולחסוך במים, לא מתוך איסור אלא מתוך שינוי חשיבה קטן.
אבל קודם כל, למה המים כ"כ חשובים לנו?
מי ששם לב ודאי ראה שישנו קשר ברור בין האדם הקטן וכדור הארץ הגדול- אחוז המים זהה. המים מהווים כ- 2/3 מגופנו ומגוף כדור הארץ. זה ה-מ-ו-ן!
המים חיוניים לכל תהליכי החיים, ללא מים המוות מגיע לכל מקום במהרה (תוך מספר מועט של ימים). אם תשימו לב, תראו שיש התאמה בין תפקידי המים בגוף לבין תפקידיהם מחוץ לנו. הם עוזרים לנקות חומרי פסולת, מווסתים טמפרטורה, מובילים חומרי מזון ממקום למקום, ממיסים חומרים, מעשירים במינרלים, מקלים על תנועה ועוד.
אמנם המים הם בסיסיים כ"כ לקיומנו, אך לכולם כבר ידוע היום שהמים הפשוטים ביותר, מי הברז, אינם תמיד בריאים כ"כ. הם עלולים להכיל בקטריות וחיידקים שונים, פטריות, שאריות של חומרי הדברה וריסוס. בעבר, מחלות רבות היו מועברות דרך המים, אך כשניסו למנוע זאת ע"י טיפול במים בכלור וחומרים אחרים יצרו מים המזיקים לא פחות. היום, ישנם כבר הרבה אנשים שמודעים לאיכות המים ופנו לשימוש במסננים מסוגים שונים- חשוב להקפיד לתחזק את הפילטרים הללו, אחרת הם יהפכו למושבת חיידקים גרועה יותר ממה שיש במים.
בכדי לנדף את הכלור שישנו במים, לא מספיק להרתיח (כי הכלור לא מתנדף בהרתחה). מה שאפשר לעשות הוא לשים את המים בכלי פתוח במקרר לכ-10 שעות, או לחלופין לקחת טבלית ויטמין C ולשים במקרר לכ- ½ שעה ו... זהו זה, המים חופשיים מכלור. אצלנו בבית יש תמיד תחלופה של מים במקרר ובחוץ.
כמובן ששימוש במים מינרלים מסוגים שונים הוא פתרון טוב, אבל האם אתם משתמשים במים הללו גם לבישול, או רק כשאתם שותים כוס מים? תחשבו על זה...
ניתן לעשות שימוש חוזר בחלק גדול מהמים. בעבר הזכרתי את חומרי הניקוי הטבעיים, המאפשרים השקיה עם המים. כל זה נכון לגבי גינות ירק ותבלינים. מה לגבי גינות נוי? עצים? ורדים? דשא? להשקיית אלו אפשר להשתמש גם במים עם חומרי ניקוי רגילים, כמו המים של מכונת הכביסה, למשל, זו כמות מאד גדולה של מים, או במים מכיור המטבח.
נכון, צריך קצת לחשוב ולתכנן, להוציא צינור או שניים לגינה, אולי לשנות קצת את הצנרת. אבל כמו שאמרתי, דרוש שינוי קטן בחשיבה ולטווח הארוך השינויים האלה רק ישתלמו, כי גם אם מנסים להסתכל על חצי הכוס המלאה, אנחנו ממילא לא מדינה ששופעת מים.
דבר נוסף המתקשר להשקיה הוא זמן ההשקיה- מתי משקים?
כדאי ורצוי להשקות בשעות הערב, או לחלופין, בשעות הבוקר המוקדמות (הממש מוקדמות, כשהשמש היא רק מקור אור ולא חום). למה? ככל שחם יותר מתאדים יותר מים וכך הולכים הרבה מים לאיבוד. אם דואגים להשקות בשעות קרירות יותר, האדמה והצמחים יכולים לנצל את המים ביתר קלות, לצמחים אין בעיה לפתוח את הפיוניות שלהם (המקבילה לנקבוביות אצלנו) ולקלוט מים וכך יש גם שעות רבות יותר למים לחלחל באדמה, ללא הפרעת החום הכבד, בכדי לעשות את עבודתם בצורה יעילה. כשאני רואה מדשאות המקבלות השקיה מסיבית בצוהרי היום, בשיא החום, אני מרגישה שיש צורך לחנך אנשים ורשויות לגבי השימוש הנכון במים במדינה שלנו.
ומה עם כל המים שהולכים לאיבוד כששוטפים ירקות ופירות, כששוטפים ידיים, כששוטפים את הפסטה אחרי הבישול וכו'? נסו לשים כלי גדול בכיור שיקלוט את אותם המים שאינם מכילים סבון וחומרי ניקוי. עם המים הללו אפשר להשקות את הצמחים והעציצים הקרובים לבית (או ללכת קצת יותר רחוק לגינה), אפשר גם לתת אותם לחיות הבית לשתייה, אין בהם שום פסול.
כמובן שישנם רעיונות רבים, העיקר שהמים, או המחסור בהם, ייכנסו למודעות שלנו. ואם כבר מודעות, ישנו הנושא של כוח החיות והריפוי של המים, האנרגיה הטעונה הקיימת במים המצויים בתנועה (במיוחד מדובר על תנועה ספירלית), להבדיל ממים העומדים (במאגרים, במכלים, בצנרת וכו'- אלו הם רוב המים שבשימוש).
אבל זה כבר נושא גדול מאד בפני עצמו!
לרוויה,
ורד לב- מטפלת בתזונה
לייעוץ תזונתי ולבישולים 6372906-04 / 527755-058
ורד לב היא נטורופתית N.D., מדריכת הנקה ואם ל-2.
עוסקת ביעוצים פרטניים בתחומי הנטורופתיה, תזונה והנקה. מקבלת מטופלים בקליניקה בכרכור ועורכת ביקורי בית לפי הצורך.
כמו כן נותנת הרצאות וסדנאות בתחומי הנטורופתיה, תזונה, הנקה, ריפוי ובריאות (הכנה להנקה, תזונה לנשים בהריון, תזונת מניקות, המעבר למוצקים, תזונה בהתאם לעונות השנה, איך לאכול נכון, מפגשי בישול בריא ועוד).
מנהלת פורומים בנושאים אלו: "נטורופתיה למשפחה" http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ForumsII.asp?ForumID=13687 "הורים וילדים" http://www.beok.co.il/SelectedForum.aspx?ForumID=41 וכותבת מאמרים רבים בנושאים אלו.
ליצירת קשר: 052-8527755 veredudu@013.net.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב