דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחזור נייר 

מאת    [ 13/04/2010 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 3850 פעמים ]

בזמן בו משאבי עולמנו הכחול הולכים ומתדלדלים גוברת החשיבות למחזר חומרים מתכלים ככל האפשר וזאת כדי לחסוך ולשמור על המשאבים הקיימים וגן כדי לצמצם את השפעת מזבלות ענק על הסביבה שלנו.

נייר הוא אחד החומרים הנפוצים ביותר בשימוש בכדור הארץ כחומר כתיבה, ואריזה ונמצא בכל תחום בחיינו. כמו כן, תהליך מחזור נייר נחשב לזול וקל לביצוע טכנולוגית באופן יחסי

מסיבות אלה והאמת מחוסר ברירה והרגשה גורפת שזה הדבר הנכון לעשות הפך מחזור של נייר הוא לאחת הדרכים הנפוצות ביותר במדינות מתוקנות לצמצום ההשפעות ההרסניות של תרבות הצריכה המודרנית. אחד הצעדים הגדולים בעשור האחרון להשיג מטרה זאת הוא התפתחותו של האינטרנט. האינטרנט הוא אחד הכלים אשר הובילו לחסכון משמעותי בניירת. אחרי הכל אנחנו חיים כיום בעולם דיגיטלי והדואר של פעם הפך לדואר האלקטרוני של היום. חברות רבות וויתרו על דואר ופליירים ככלי פרסומי ומשתמשים באינטרנט ובאתר שלהם כפלטפורמה פרסומית. אט אט אנו הופכים לעולם דיגיטלי!


איך ממחזרים נייר בתעשייה ?
בתהליך של מחזור נייר מנצלים פסולת נייר קיימית כלומר נייר משומש או לרוב חדש אשר נזרק לפח אותו מעבירים תהליך מחזור בכדי להפכו לנייר שמיש. לרוב משתמשים בנייר כמו שאריות נייר שנותרו לאחר חיתוך נייר בתהליכים תעשייתים שונים כמו השימוש של חברות רבות כחומר אריזה למוצריהן כמו גם נפוץ מחזור של נייר בו לא נעשה שימוש ממשי כמו לדוגמא נייר בו עושים שימוש בכדי לרפד ולבדד מוצרים. לבסוף מנסים למחזר נייר משומש
כלומר נייר אשר נעשה בו שימוש על ידי הלקוח הסופי דהיינו אנחנו ונוצל למטרות מגוונות כמו נייר כתיבה, עיתונים, ספרים, חומרי הדפסה, מכתבים, שלטי נייר וכו'.

עץ הוא המקור הראשי לנייר בעולם וכ90 אחוז מכלל הנייר בעולם מתחיל דרכו כעץ וכפי שכולנו יודעים עצים הם למעשה מפעל לייצור חמצן נקי שכולנו צריכים כדי להתקיים.

מיון נייר
מחזור נייר מתחיל עם מיון הנייר לפי סוגיו השונים והמצב שלו. ראשית יש להפריד את הנייר מחומרים אחרים כמו שקיות, ברזך פלסטיק וכו'. במקרים בהם אין דרך להפריד את הנייר משאר החומרים משתמשים בתערובת זאת כולל הנייר לשריפה וכך למעשה ליצירת אנרגיה. במקרים בהם הנייר מעורבב עם שאריות אוכל ניתן להפוך אותו לקומפוסט.

כל מפעל למחזור נייר מקטלג נייר לפי דרגת האיכות שלו לפני המחזור ואחריו, את הנייר המשומש יהפכו לעיסה. את המיקס הזה מנקים שוב ומכבסים את הנייר בכדי לנקות אותו מצבע.

לתהליך של הפרדת הצבעים מהנייר קוראים Deinking בעברית "הסרת דיו". לסיום  שמים את הנייר במעין מערבל גדול בכדי להפטר מריכוזי סיבים בכדי ליצור תערובת נייר באיכות גבוהה ככל האפשר.

בשלב האחרון מערבבים את העיסה המוגמרת עם סיבים של עץ כדי שהנייר המוגמר יהיה גמיש מספיק וברמה מספקת לכתיבה. את התערובת הזאת מוהלים במים ומרססים על מסוע שטוח בו משטחים את הנייר.

אמנם לא כחדש אך הנייר הממוחזר הוא נייר ברמה גבוהה ומספקת ל99.9% מכלל השימושים הנפוצים בנייר ולכן תהליך זה חוסך המון המון נייר. אם אתם בעלי עסק או משרד אני ממליץ כי תזמינו לכם פחים כחולים למחזור נייר ותקחו חלק בהבטחת העתיד לילדינו. זה עשוי להשמע דרמטי אבל זה ממש לא והפך כורח המציאות.

מקווה שמצאתם מאמר זה מעניין

www.sagive.co.il - שגיב SEO קידום אתרים מקצועי ומנוסה עם חברת שגיב SEO שירות פרסום ברשת האינטרנט הישראלית והעולמית עם עדכון הלקוח על מצב הקידום ודוחות מסודרים. עושים את ההבדל ומביאים אותך אל קהל הגולשים קידום אתרים ששוה תנועה וחשיפה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב