דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על משמורת הילדים המשותפים 

מאת    [ 11/04/2010 ]

מילים במאמר: 481   [ נצפה 2073 פעמים ]

כאשר בני זוג מחליטים לפנות להליך של גירושין, אחד העניינים אשר בגינו יהיה עליהם להתדיין ביניהם, הנו נושא משמורת הילדים המשותפים.

בהתאם לחוק האפוטרופסות, במצב דברים בו בני זוג החליטו לפנות להליך של גירושין או פרידה, קיימת בפניהם האפשרות לקבוע בדרך של הסכמה, למי תהיה נתונה משמורת הילדים המשותפים.

על מנת שלהסכמה בענייני משמורת יהיה תוקף משפטי מחייב, יהיה על בני הזוג לאשר את אותו הסכם גירושין הכולל בתוכו הוראות בדבר משמורת הילדים במשותפים, בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני.

בטרם בתי המשפט לענייני משפחה או בתי הדין הרבניים יאשרו הסכם גירושין הכולל בתוכו הוראות בדבר משמורת הילדים המשותפים, יבחן הוא, האם הוראות אלו באמת משקפות את טובת הילד, שכן, טובת הילד הנו העיקרון המנחה את בתי המשפט ובתי הדין.

כמו כן, חוק האפוטרופסות אף מכיל בתוכו הוראות לפיהן יוצא אפוא כי, עד גיל 6, משמורת של ילד נתונה לאם. הוראה זו, למעשה, משקפת את חזקת הגיל הרך, לפיו, על ילד לשהות במחיצת אימו עד גיל 6, על מנת שהתפתחותו תהיה תקינה.

כמו כן, במידה ואמא נמצאת כלא כשירה לגדל את ילדיה, או אז, חלקת הגיל הרך מתבטלת ואב יכול לקבל את הילדים המשותפים למשמורתו (אפילו משמורת בלעדית).

כמו כן, במצב דברים בו שני ההורים נלחמים ביניהם בבתי המשפט לענייני משפחה ובבתי הדין הרבניים על משמורת הילדים המשותפים, ובתי המשפט ובתי הדין מתקשים להחליט למי תהא נתונה משמורת הילדים, הם שולחים את ההורים לבדיקה אשר נקראת בדיקת מסוגלות הורית.

בנוסף, חשוב לציין, כי בתביעת משמורת, בה מתקשים בתי המשפט להחליט למי תהא נתונה המשמורת, מתחשבים בתי המשפט אף ברצון הילדים, אך לרב לא לפני שהם הגיעו לגיל 13.

יודגש כי, כשם שניתן לפתוח בבתי המשפט הוראות בהסכמי גירושין, או הוראות בפסקי דין שנתנו בדבר מזונות הילדים, כך גם ניתן לפתוח הוראות בענייני משמורת הילדים המשותפים.

שכן, טובת הילדים היא מעל לכל, ועל כן, במקום בו יש מקום לפתוח נושא כזה או אחר, לרבות מזונות, משמורת, הסדרי ראייה וחינוך, הקשור בטובתם של הילדים, ניתן יהיה לעשות כן, באמצעות הגשת תביעה מתאימה לבתי המשפט.

***המידע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, ואינו מהווה המלצה לנקיטת אי אילו הליכים או לאי נקיטתם של אי אילו הליכים. הסתמכות על האמור במאמר זה הנה על אחריות הקורא בלבד וכפועל יוצא, האחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור במאמר זה, תחול על הקורא בלבד.

עורכת הדין שלומית סטרוגנו, מתמחה ומתמקצעת בתחום דיני המשפחה על כל רבדיו לרבות תחום גירושין, ירושות וצוואות. עוה"ד סטרוגנו הינה בעלת תואר ראשון L.L.B במשפטים, סיימה את התמחותה בבית משפט לענייני משפחה בחיפה וכן סיימה השתלמות בנושא דיני משפחה ודיני ירושה במכון להשתלמות של לשכת עורכי הדין.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב