דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסכם ממון - הוראות לגבי תינוק אשר טרם נולד 

מאת    [ 11/04/2010 ]

מילים במאמר: 433   [ נצפה 2809 פעמים ]

במידה והנכם מעוניינים לאשר הסכם ממון הכולל בתוכו הוראות בדבר עניינים אשר קשורים בתינוק אשר טרם הגיח אל אוויר העולם, דעו כי, המגמה לגבי אישור של הסכם ממון הכולל בתוכו הוראות מעין אלו, הנה לא לאשר הסכמי ממון כאלו.   היינו, המגמה של בתי המשפט לענייני משפחה ובתי הדין הרבניים שלא לאשר הסכם ממון הכולל בתוכו הוראות בקשר לעניינים הקשורים בתינוק אשר טרם נולד, נעוצה בעיקרון של טובת הילד.   לפיכך, מאחר ולא ניתן לדעת מה הם צרכיו של ילד אשר טרם הגיע אל אוויר העולם, בתי המשפט לענייני משפחה ובתי הדין הרבניים יתקשו מאוד לאשר הסכמי ממון כאלו.

מכל אלו אנו למדים כי, את כל העניינים כגון משמורת, מזונות, הסדרי ראיה, חינוך הילד וכד', לא ניתן להסדיר בדרך של חתימה על הסכם ממון, עוד בטרם נולד הילד.

העיקרון של טובת הילד, המנחה את בתי משפט לענייני משפחה ובתי הדין הרבניים, בבואם ליתן החלטה כזו או אחרת הקשורה בילדים המשותפים של בני זוג, טומן בחובו, בדיקה מעמיקה של צורכי הילד.

לפיכך, כיצד ניתן לצפות מבתי המשפט ובתי הדין לאשר הסכם ממון אשר כולל בתוכו הוראות בדבר ילד אשר טרם נולד? שכן, לא ניתן לקבוע מהם צרכיהם של ילדים אשר טרם נולדו ועל כן, לא ניתן לצפות מבתי המשפט ובתי הדין לקבוע מסמרות בגורלו של קטין אשר טרם הגיע לעולם ואשר יכול וההחלטות שניתנו בענייניו יסבו לו נזק כזה או אחר ולו רק בשל העובדה שצרכיו האמיתיים לא נבחנו לגופם.

יחד עם זאת, מצד שני, יהיו מצבים מסוימים בהם הסכם ממון הכולל בתוכו הסדרים עתידיים בדבר ענייניהם של ילדים אשר טרם הגיחו אל אוויר העולם, יקבל תוקף משפטי. אותו הסכם ממון יאושר, לאחר שהצדדים יצהירו כי הם מודעים לאפשרות לפיה ניתן יהיה לפתוח בעתיד את אותו הסכם ממון ולו רק בשל העובדה לפיה ילדים אינם כפופים להוראות והסדרים שקבעו הוריהם בדרך של חתימה על הסכם ממון.

היינו, הסכם ממון הכולל בתוכו הוראות בדבר ענייני ילדים אשר טרם הגיחו אל אוויר העולם, יאושר במצב דברים מסוים, אולם לא לפני שהצדדים הבינו כי כל מה שקשור לילדים הוא אף פעם לא סוף פסוק וכי תמיד ניתן בשלב כזה או אחר להגיש תביעות כאלה או אחרות אשר מבקשות את שינוין של אותן הוראות באותו הסכם ממון.

כמו כן, יצוין כי, לעיתים אף בטרם אישורו של אותו הסכם ממון, יידרשו מהצדדים ערבויות כאלה או אחרות.

עורכת הדין שלומית סטרוגנו, מתמחה ומתמקצעת בתחום דיני המשפחה על כל רבדיו לרבות תחום גירושין, ירושות וצוואות. עוה"ד סטרוגנו הינה בעלת תואר ראשון L.L.B במשפטים, סיימה את התמחותה בבית משפט לענייני משפחה בחיפה וכן סיימה השתלמות בנושא דיני משפחה ודיני ירושה במכון להשתלמות של לשכת עורכי הדין.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב