דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם תעשיית הצריבות מסכנת את בתי הקולנוע? 

מאת    [ 11/04/2010 ]

מילים במאמר: 511   [ נצפה 3450 פעמים ]



בתי קולנוע ברחבי הארץ משקיעים כסף רב בהבאת סרטים חדשים לארץ ושיווקם לקהל הרחב, בתקווה שיבוא לצפות בהם. מנגד משגשגת לה התעשייה הפיראטית של הדיסקים הצרובים וההורדות באינטרנט, אשר מאפשרת לנו לצפות בסרט שאנו רוצים מהמחשב הביתי, במקום לכתת רגלינו ולחפש סרטים על מסכי הענק ברחבי הארץ.

אז האם בתי קולנוע נפגעים בעידן הצריבות?

כאן המקום לשאול את השאלה- האם תעשיית הצריבות וההורדות מסכנת את בתי הקולנוע בארץ ובעולם, או שאולי היא פשוט תעשייה שמתפתחת לידם? אין ספק כי בתי הקולנוע יחוו נזק כזה או אחר ברגע שנגזלת מהם בלעדיות על הקרנת סרט מסוים. בימים עברו, עוד לפני עידן הטלוויזיה בכל בית, הקולנוע היה דבר ייחודי וללא מתחרים.

מאז זרמו כבר הרבה מים בירדן ומזה שנים יש לכל אחד מאיתנו את האפשרות לראות טלוויזיה בביתו הפרטי. בלי הילד שיצעק לך באוזן, או הגברת שתפיל עליך פופקורן, בחדר שלך וגם באיכות לא רעה בכלל, שכמעט ולא פוגעת בחוויה הקולנועית.

בתי קולנוע מול מזייפים- קרב עתיק יומין

התחרות בין בתי קולנוע והמדיום הביתי, על כל גווניה, החלה באותו יום בו הטלוויזיה הפכה נגישה לאזרח הפשוט. חשבו על כך- האם הדיסקים וההורדות הם האיום הראשון שצלחה תעשיית הקולנוע? כמובן שלא.

קלטות הוידאו שנולדו בשנות התשעים איימו על התעשייה באותה צורה. פתאום יכולנו לבחור אם לראות את הסרט בבית הקולנוע, או לראות אותו בכיף בבית. נכון, נתח מסוים מהרווחים של תעשיית הקולנוע נפגע עקב כך, אך זהו רק נתח ואין בו כדי פגיעה קטלנית לבתי הקולנוע בארץ ובעולם.

בתי קולנוע- חוויה אחרת

החוויה שאותה מציעים בתי קולנוע היא אחרת ומיוחדת ביותר. עדיין אין לנו את האפשרות לחקות אותה בכל בית בצורה מושלמת משום שהיא יקרה. לא משנה מה יטענו המתנגדים לאולמות הקולנוע- לצפות בסרט על מסך גדול בחושך, עם דלי פופקורן על הברכיים, זו חוויה שאין לה תחליף אמיתי.

טכנולוגיה מתקדמת שהולידה מהפכה

תעשיית הדיסקים הצרובים וההורדות באינטרנט אם כן, היא פשוט גלגול של תעשיית הקלטות הפיראטיות. עם השנים התפתחה הטכנולוגיה ונעשה בה שימוש בכדי להגדיל את כמות העותקים שניתן לשכפל ולהוזיל את מחירם, מה שיצר מהפכה של ממש.

בתי הקולנוע לא נותרו בצד

התעשייה של בתי קולנוע בארץ ובעולם לא ישבה על שמריה כשהמהפכה הזו התרחשה. כיום בתי הקולנוע משתמשים בטכנולוגיה בכדי להפוך את חוויות הקולנוע לאטרקטיבית יותר עבור הצופה המתלבט ולשמור עליה חסרת תחליף.

כך למשל, ניתן כיום להזמין כרטיסי קולנוע באינטרנט. כשנזמין כרטיסי קולנוע בצורה זו גם נחסוך את התור המייגע וגם נוכל לבחור בדיוק איפה נשב. אם אין מקום טוב- לא הולכים. אם יש, עושים זאת בקלות ובלי לחכות בתור.

תלת המימד משתלט עם המרקע

בנוסף לכך, תעשיית הסרטים מציעה לנו חוויות שלא ניתן כיום לחוות במקום אחר מלבד בבתי הקולנוע: סרטים מסוימים יוצאים בטכנולוגיה חדשנית של תלת מימד ומספקים לצופה חוויה מופלאה שטרם הכיר וכנראה לא יוכל להשיג בביתו.

אין ספק שתעשיית הצריבות וההורדות החינמיות פוגעת בצורה מסוימת בכל הנוגע אל בתי הקולנוע, אך יש לזכור שהתחרות על לב הצופה אינה חדשה לתעשייה הזו. בסופו של דבר, יש הבדל רב בין צפייה בבית או יציאה אל בתי קולנוע שצופיים להישאר איתנו לנצח.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב