דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בריסטה בעולם המודרני 

מאת    [ 11/04/2010 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 4391 פעמים ]

מכונת אספרסו איכותית היא לא סתם עוד מכונה

מכונת אספרסו אמיתית היא דבר מורכב שיש להכיר לעומק. מכונת אספרסו ביתית היא דבר שכל אחד מאיתנו יוכל לערוך איתו הכרות קצרה ולהפיק ממנו קפה טעים. אך בשביל לתפעל מכונות אספרסו מקצועיות ולהוציא מהן את המיטב, צריך איש מקצוע.

בריסטה- האדם שיודע באמת להפעיל מכונות אספרסו

שמו של איש המקצוע הזה הוא בריסטה. השם בריסטה מגיע מאיטליה ופירושו מוזג. הבריסטה בשביל הקפה הוא כמו הסומלייה בשביל היין. זהו המומחה להכנת כלל משקאות הקפה על כל גוניהם. הוא מכיר את מכונת האספרסו מא' ועד ת' והוא אחראי על אחסון הקפה בתנאים האופטימאליים, טחינתו והכנתו בצורה הטובה ביותר.

מהיכן הגיע המקצוע?

המקום הראשון בעולם בו נתגלה הקפה הוא אמנם אתיופיה, אך מי שפיתחו ראשונים מכונת אספרסו בראשית המאה ה-20 ולאחר מכן עשו מן האספרסו אומנות הם כמובן האיטלקים. מובן מאליו שהם גם אלו ששכללו והביאו אותו אל המעמד שבו הוא נמצא כיום, תוך קביעת כללים ותקנים מחמירים להכנתו.

הבריסטה הוא כאמור מקצוע שנולד בארץ המגף, אך בעידן המודרני בו יותר ויותר אנשים יודעים להעריך קפה איכותי, ניתן למצוא בריסטה בכל מקום בעולם שמתיימר להגיש ללקוחותיו קפה איכותי באמת.

לתפעל מכונת אספרסו- מה זה בעצם אומר?

תפעול מכונת אספרסו דורש מיומנות גובהה ומקצועיות רבה. יש לדעת לכוון את לחץ המים לרמה הנכונה ולטחון את הקפה בצורה מדויקת. יש חשיבות גבוהה גם לטמפרטורת המים, להקצפת החלב, לאחזקת המכונה וניקיונה השוטף. על כל המרכיבים להיות מדויקים בכדי לייצר קפה ברמה מקצועית באמת.

בריסטה אמיתי יידע לתפעל מגוון רב של מכונות אספרסו, מקצועיות ולא מקצועיות. כמו כן הוא ישלוט בהכנתם של כל משקאות הקפה לסוגיהם: המשקאות החמים, הקרים והאלכוהוליים, כגון אספרסו, לאטה, מקיאטו מוקה, אמריקאנו, אייס קפה, אייריש קופי ועוד.

חשיבותו של הציוד המשלים למכונת אספרסו

הציוד שמשלים מכונת אספרסו הוא ציוד לא פחות חשוב וכל בריסטה שמכבד את עצמו יחזיק סט כלים שכזה. הסט יכלול כלים ומכשירים כגון מקינטה, קנקני הקצפה, פילטרים, כוסות מדידה, כוסות אספרסו, מדחום להקצפת החלב וכיוצא באלה.

כל הכלים והמכשירים יהיו כמובן מביתם של מיטב היצרנים, בכדי להבטיח איכות גבוהה ודיוק מירבי, שיאפשרו לבריסטה להגיע לרמה הגבוהה ביותר בהכנת הקפה. דוגמאות ליצרנים מובילים שכאלו הם נימוקס, Mauro, gaggia, יורה ועוד.

לאטה ארט: אומנות בקפה

מומחיות נוספת שנדרשת מן הבריסטה מעבר לתפעול מכונת אספרסו היא ה'לאטה ארט'. מי מאיתנו לא שמח לקבל פעם כוס קפה עם קצף בצורות מרהיבות? הציורים הללו בקצף הקפה נקראים לאטה ארט, או אמנות בקפה.

מקצוען קפה אמיתי ידע ליצור בכוסות הקפה של לקוחותיו דוגמאות ועיטורים שונים באמצעות שימוש בסירופים, אבקות מסוימות וחריטה בקצף החלב. אמנות הקפה אינה דבר של מה בכך והיא מצריכה מיומנות, אשר יש ללמוד ולהתאמן עליה. כיום יש קורסים בנושא ברחבי העולם וגם בישראל.

אליפות הבריסטה הבין לאומית

המומחים של מכונת אספרסו הופכים מוערכים ומוכרים יותר ויותר ככל שהזמן חולף. אחד הסימנים לכך היא האליפות הבינלאומית לבריסטה, שנערכת כבר 11 שנים ברציפות. בעלי מקצוע מכל העולם מגיעים לאליפות, לאחר שסוננו בתחרויות מקדימות. המנצח בתחרות מקבל מעמד יוקרתי וכבוד לא מבוטל: אחד המפעילים הטובים בעולם של מכונת אספרסו.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב