דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בקשת מדור ספציפי 

מאת    [ 10/04/2010 ]

מילים במאמר: 693   [ נצפה 4503 פעמים ]

בקשת מדור ספציפי

 

בקשת מדור ספציפי, הנה בקשה אשר האישה, בדרך כלל מגישה במסגרת תביעתה לשלום בית או מזונות אישה, תוך ניהול הליך של גירושין.

 

צו בדבר מדור ספציפי, הנו סעד זמני, אשר ניתן במסגרת ניהול הליך של גירושין, בו הבעל מגיש תביעה לפירוק שיתוף וכן חלוקת רכוש והאישה מעוניינת לפנות להליך של שלום בית. לכן, צו מדור ספציפי, לרב יינתן בתחילת ההליכים המשפטיים בין בני זוג, ויתבטל במהלך ניהולו של הליך גירושין או עם סיום ההליכים המשפטיים בין הצדדים וכפועל יוצא עם גירושי הצדדים.

 

כמו כן, במצב דברים בו האישה היא זו המגישה תביעת גירושין, ואילו הבעל הגיש תביעת שלום בית, יכול מאוד להיות כי, הבעל יקבל צו בדבר מדור ספציפי, על מנת ליתן ניסיון כנה ואמיתי לשלום הבית בין הצדדים. שכן, במידה והדירה המשותפת של הצדדים תימכר בטרם הוחלט האם פניהם של הצדדים להליך של גירושין, יכול והניסיון לשלום בית יסוכל מעצם פירוק השיתוף בדירה.

הרציונאל העומד מאחורי בקשת מדור ספציפי, הנו שהבעל הוא זה החייב לדאוג למדורה של אישה וכן חייב בתשלום של מזונות אישה, זאת כמובן בכפוף לכך שהצדדים עדיין נשואים. על כן, בקשת צו בדבר מדור ספציפי הנה בקשה אשר תוגש אך ורק לבית הדין הרבני במסגרת תביעתה של האישה לשלום בית או לתשלום של מזונות אישה.

שכן, בקשת צו בדבר מדור ספציפי במסגרת תביעה לתשלום מזונות אישה, משמעותה הנה כי, על הבעל לזון את אשתו כל עוד הם נשואים ועל כן יוצא אפוא כי עליו גם לדאוג למדורה במסגרת אותה תביעת מזונות, ומשום כך האישה יכולה להגיש במסגרת אותה תביעת מזונות, גם בקשת מדור ספציפי שמשמעותה, מתן האפשרות לאישה להמשיך ולהתגורר בדירה המשותפת, כל עוד הצדדים נשואים.

באשר לבקשת צו בדבר מדור ספציפי, במסגרת תביעה לשלום בית, משמעותה הנה כי, האישה מבקשת מבית הדין הרבני לקבוע כי על הצדדים לחזור ולחיות חיי שלום בית ועל כן היא מבקשת מבית הדין הרבני את הצו בדבר מדור ספציפי, על מנת שניסיונותיה לשלום בית לא יסוכלו.

במידה ובקשה בדבר מדור ספציפי, במסגרת ניהול הליך של גירושין, מתקבלת, הרי שמתן הצו, הנו בעייתי לצד אשר הגיש תביעת גירושין אשר כורכת אף את פירוק השיתוף בדירת המגורים של הצדדים. שכן, צו בדבר מדור ספציפי מסכל את האפשרות של הצד המעוניין באותו הליך גירושין לפרק את השיתוף בין הצדדים, וכפועל יוצא לזרז את אותו הליך גירושין.

לסיכום יצוין כי, לעיתים בקשה בדבר מדור ספציפי הנה בקשה אשר אכן מוגשת בתום לב תוך ניסיון לגרום לצד המעוניין באותו הליך גירושין לחזור ולחיות בשלום בית ולעיתים בקשת מדור ספציפי, תוגש כצעד טקטי בלבד תוך ניסיון לגרום לצד המעוניין באותו הליך גירושין, לעשות ויתורים ממוניים שהנם מרחיקי לכת, על מנת שניתן יהיה לסיים את אותו הליך גירושין.

***המידע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, ואינו מהווה המלצה לנקיטת אי אילו הליכים או לאי נקיטתם של אי אילו הליכים. הסתמכות על האמור במאמר זה הנה על אחריות הקורא בלבד וכפועל יוצא, האחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור במאמר זה, תחול על הקורא בלבד.

 

 

 

עוה"ד שלומית סטרוגנו מטפלת במגוון נושאים בתחום המשפחה והירושה וביניהם : ניהול תיקי גירושין בכללותם וניהול תיקי ירושות וצוואות בכללותם. כמו כן, עורכת דין שלומית סטרוגנו עורכת הסכמים בין בני זוג בענייני ממון, גירושין, מזונות, חזקה, שלום בית וכד' ומגישה בקשות לצו ירושה ולצו קיום צוואה. כתובת: שד' ירושלים 3 (ליד בנק מזרחי), קרית ים. טל': 077-2115151 פקס': 077-2115152 נייד : 050-8560253 דואר אלקטרוני : str_law@zahav.net.il אתר אינטרנט : http://www.easyget.co.il/>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב