דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לתרום, מכל הלב! 

מאת    [ 09/04/2010 ]

מילים במאמר: 613   [ נצפה 2258 פעמים ]

בימיםכך קורה שתרופות וטיפולים החיוניים לחולי סרטן מוצאות את דרכן אל מחוץ לסל הבריאות הממלכתי, מערך התמיכה עבור קשישים אינו מקבל סבסוד, ועניים הופכים עניים יותר...

אז כן, אפשר לצפות בכל המתרחש מן הצד, ולראות כיצד שכבות חלשות יותר נדחקות הצידה, אך אפשר גם לעשות מעשה, ולהשפיע על המתרחש. דוגמאות נהדרות לכך אנו רואים כאן בישראל דרך עמותות כגון עמותת עזר מציון או עמותת גדולים מהחיים. שתי עמותות בולטות בנוף הישראלי, לכל אחת הייחודיות שלה ולכל עמותה מטרות מקודשות.

עמותת עזר מציון

עמותת עזר מציון היא עמותה ותיקה, שנוסדה על ידי חנניה צ'ולק ופועלת כבר משנת 1979. פעילות העמותה זכתה בפרס ישראל לשנת תשס"ח והיא מתרכזת בעיקר בהגשת סיוע פארא רפואי למוגבלים ולחולים, מעורבת בפרויקטים שונים ומגישה עזרה לאנשים אשר שרויים במשבר או סובלים מבעיות תפקוד.

מה שהתחיל במטבח של רעייתו של חנניה צ'ולק כאשר הכינה אוכל וחילקה אותו לנזקקים, הפך עם הזמן לאחת העמותות הגדולות ביותר בישראל. כיום מעניקה עמותת עזר מציון מגוון שירותי סיוע: תמיכה וסיוע לחולי סרטן, מאגר לאומי לתורמי מח עם, מסייעת בשינוע חולים מוגבלי בתנועה, מרכז אורנית- המשמש בית החלמה לחולי סרטן, סיוע לנפגעי נפש, סיוע לילדים בעלי צרכים מיוחדים, חלוקת מזון לנזקקים, הזאלת ציוד רפואי ושיקומי, סיוע לנפגעי טרור, מערך תמיכה וסיוע לאוכלוסיה המבוגרת כמו גם לחולי אלצהיימר, עזרה לתיירים חולים ועוד ועוד.

עמותת עזר מציון מפעילה מערך מתנדבים המונה למעלה מ-11,000 מתנדבים ולה מוקדי פעילות בכל רחבי הארץ.

עמותת גדולים מהחיים

עמותת גדולים מהחיים זוהי עמותה מיוחדת במינה, אשר הוקמה בשנת 2000 על ידי קובץ הורים לילדים חולי סרטן. מטרתה של עמותה זו היא להביא לשיפור איכות חייהם של ילדים חולי סרטן, וכן לספק מערך תמיכה וסיוע לבני משפחותיהם.

עמותת גדולים מהחיים, כשמה כן היא, עמותה גדולה מהחיים. במסגרת פעילות העמותה אפשר לציין כמה פרוייקטים חשובים: הקמת חדרי מוזיקה כמו גם חדרי מחשבים בבתי חולים, טיסת חלומות לאורלנדו – דיסניוורלד, נופש באילת, "רכבת החיוכים" בחג פורים, משחקי הצדעה בכדורגל, ימי כיף לאבות, נופש לאימהות, סיוע במימון תרופות, מימון כוח אדם טיפולי, "מחנה אביב" בשיתוף עם הקרן הקיימת לישראל ועוד.

גם לעמותת גדולים מהחיים מערך מתנדבים ענף ומטרתה להפגיש בין ילדים בעלי מכנה משותף ( מחלת הסרטן) וכן הענקת סיוע כלכלי ורפואי לילדים חולי סרטן ולמשפחותיהם.

לעזור למי שבאמת זקוק לסיוע שלכם!

כמו כל עמותה גם עמותות אלו מבוססות על תרומות ועזרה מן הציבור: עמותות אלו מבוססות על נדיבותם של מתנדבים ועל רוחב הלב של תורמים.

ואם אתם שואלים את עצמכם כיצד גם אתם תוכלו לתרום, מזמנכם או מכספכם, אז לא, אין צורך שתקימו עמותה, אך אין זה אומר שלא תוכלו לעזור ולהשפיע... אפשר תמיד להתנדב ולהקדיש קצת לאלו שנבצר מהם....

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב