דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אלצהיימר בחגים 

מאת    [ 08/04/2010 ]

מילים במאמר: 500   [ נצפה 2044 פעמים ]

העומס הרב עשוי להתיש לעיתים כל אחד מאיתנו, אך לאדם המתמודד עם אלצהיימר, כל יציאה מהשגרה עלולה להיות קשה אף יותר. בשל כך, חשוב לתכנן מבעוד מועד את התוכניות לתקופת החג על מנת להיערך מראש לאירועים השונים. בכך ניתן יהיה להפוך אותם לפשוטים יותר עבור כולם ולצמצם עד כמה שניתן תקלות שונות שעלולות להתרחש.

  ישנם מספר דברים אשר עשויים לעזור בנסיון להבטיח שהמפגשים החברתיים בחגים יהיו מהנים ובטיחותיים עבור חולה האלצהיימר ועבור האנשים שאוהבים אותו ודואגים לו:  
  • היציאות המרובות מהשגרה במהלך תקופת החגים עלולות להוות מטרד ומקור למעמסה נפשית ופיזית רבה. המולה רבה, שירה סוערת, דיבורים רבים, מוזיקה ותוכניות בטלויזיה עשויים להקשות מאוד על אדם הסובל מבעיות זיכרון ומבלבול. נסו להקל על החולה ולהפוך דברים לפשוטים יותר עבורו. ניתן לבחור מספר דברים ממסורת החג שחשובים לכם ולהתמקד בהם בלבד. נסו להקטין עד כמה שניתן את מפלס הרעש והסחות הדעת. מבחינה בטיחותית, נסו להרחיק מהשולחן נרות ופירות מפלסטיק לדוגמה, על מנת למנוע בלבול וטעות בזיהוי.
 
  • שתפו את חולה האלצהיימר בהכנות לאירוע ובאירוע עצמו, אך נסו שהדבר יתאים לקצב שלו ולמה שהוא מסוגל לעשות. אדם שסובל מאלצהיימר עשוי ליהנות ממטלות פשוטות, כגון קישוט עוגיות או סידור השולחן לחג. ייתכן כי הוא ירגיש בנוח ויהנה הרבה יותר אם תישארו בבית ותשירו את שירי החג במקום ללכת לבית הכנסת או למקום תפילה אחר. עם זאת, אל תכריחו אותו להשתתף בשירה אם הוא אינו רוצה. מומלץ לנסות ווהקפיד על השגרה היומיומית שלו עד כמה שניתן.
 
  • אם חולה האלצהיימר מתגורר בבית אבות או במוסד טיפולי, נסו לגשש ולראות כיצד הוא מגיב כאשר אתם לוקחים אותו לביקורים קצרים בבית. עבור רבים מחולי האלצהיימר, יציאה מהסביבה המוכרת להם עשויה לבלבל אותם ולגרום להם לסערת רגשות. אפילו שהייה במחיצת בני משפחה עמם הוא לא נפגש לעיתים קרובות עשויה לגרום לאדם הסובל מדמנציה לחרדה ולפחד. אם אתם נוכחים לראות כי ביקור קצר בביתכם מלחיץ אותו יותר מדי, כדאי לארגן שמספר קטן של אנשים יגיעו לבקר אותו בבית האבות בכל פעם, על מנת למזער את כמה שניתן את הבלבול ואת סערת הרגשות. 
 
  • עדכנו בני משפחה וחברים אשר מגיעים מחוץ לעיר אודות מצבו של בן המשפחה שסובל מאלצהיימר מבעוד מועד. כך, כולם יהיו ערוכים מראש בצורה טובה יותר למפגש המשפחתי.
 
  • התחלקו בעומס. בקשו מבני המשפחה ומהחברים לעזור לכם עם המטלות השונות, כגון אפייה, סידור הבית לחג, קניית מתנות ועוד. כדאי גם לצאת לטיול, לאירוע או להצגה במהלך החג ולדאוג כמובן שמישהו אחר ישגיח על חולה האלצהיימר בעוד אתם יוצאים להתאוורר מעט.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב