דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עולם של מצלמות דיגיטליות 

מאת    [ 08/04/2010 ]

מילים במאמר: 507   [ נצפה 3753 פעמים ]


לכל דבר בעולם יש זמן ומקום משלו. מצלמות דיגיטליות, בתחום הצילום, תפסו לאט אך בטוח את מקומן של המצלמות האנלוגיות המסורתיות. המצלמה הדיגיטלית הצטרפה, אולי באיחור מה, אל השוק הדיגיטלי ההולך ומתפתח ותפסה מקום בלעדי בתחום הצילום המקצועי כמו גם בטיולים הפרטיים שלנו.



המצלמה הדיגיטלית- מה ולמה

הסבר קצר למי שעדיין לא יודע: מצלמה דיגיטלית מעבדת ומקליטה תמונה כמידע דיגיטלי על ידי חיישן אלקטרוני, בניגוד למצלמה האנלוגית אשר מבוססת על שינויים כימיים בסרט הצילום. לאחר מכן, מומרת התמונה לקובץ מחשב ונשמרת על גבי כרטיס זיכרון או בזיכרון הפנימי. וזו תורת המצלמה הדיגיטלית על רגל אחת.



מצלמות דיגיטליות בשלל צורות ודגמים


בשוק קיים היום מגוון רחב מאוד של מצלמות דיגיטליות באיכויות ומחירים משתנים. אפשר למצוא מצלמה כמעט לכל משתמש, החל מילדי בית ספר שאוהבים להצטלם בהפסקות. ועד לצלמים מקצועיים ברמות הכי גבוהות. בהתאם, טווח המחירים יכול לנוע בין כמה מאות שקלים בודדים ועד למאות אלפי שקלים.



מצלמות דיגיטליות לכל כיס


מצלמות כיס דיגיטליות הן המצלמות הנפוצות ביותר בקרב צלמים חובבים ובעצם בקרב רוב האוכלוסייה. אלו מצלמות קומפקטיות, נוחות, שיכולות גם להפיק תמונות ברמה גבוהה, למרות שאינן המאסיביות ביותר. יש שמגיעות אפילו לרזולוציות גבוהות של 12 מגה פיקסלים, כמו למשל מצלמות דיגיטליות קנון, או מצלמות דיגיטליות ניקון.



מצלמות דיגיטליות SLR

מצלמות רפלקס מקצועיות, מצלמות ה-SLR, אינן מיועדות לכל צלם חובב וגם לא לכל כיס. מצלמות אלו יקרות משמעותית ממצלמות החובבים וממצלמות הכיס, אך הן איכותיות יותר בצורה משמעותית ומביאות לצילומים ברמה גבוהה ביותר.




עם כניסתה של המצלמה הדיגיטלית, הוכנסו שיפורים בתחום. אם בעבר לא ניתן היה לראות תמונה מקדימה במצלמות הרפלקס אלא דרך העינית, פותחה לאחרונה התכונה הזו בדגם ה-D90 של מצלמות דיגיטליות ניקון. מצלמות אלו גמישות מאוד מבחינת האבזור ההיקפי של המצלמה ומאפשרות שליטה רבה למי שמבין בתחום.



מצלמות דיגיטליות דמויות SLR - לחובבים מביני עניין


מצלמות דיגיטליות דמויות SLR מתאימות בעיקר לצלמים חובבים, בעיקר כאלו שמאוד רוצים מצלמה מקצועית, אבל הכיס מעדיף יותר את הכמעט. אלו הן מצלמות איכותיות אשר מסוגלות להפיק תמונה באיכות גבוהה ומאפשרות שליטה ידנית מסוימת כמו פלאש נפתח, ייצוב, איזון ותיקון צבעים. בנוסף מורכבים בהן מסכי LCD גדולים ועינית דיגיטלית.



לקנות חכם זה לדעת מה מתאים לך


לפני שאתם קונים את המצלמה החדשה שלכם, כדאי שתקדישו כמה רגעים לבחון מה באמת אתם צריכים ולאיזו מטרה. אל תתפתו ללכת בעיניים עצומות אחר המוכר. הוא ירצה בדרך כלל למכור לכם את המוצר הכי יקר בטענה שהוא הכי איכותי.




אבל אתם כנראה לא צריכים את המצלמה הכי איכותית, רק כדי לצלם את בת המצווה של הילדה הקטנה. אם אינם צלמים מקצועיים או חובבי טבע מקצועיים, אין צורך להיסחף בקנייה. מצלמות דיגיטליות מתאימות עצמן לכל משתמש ולכן אין שום צורך שאתם תתאימו עצמכם לכל מצלמה דיגיטלית.



מצלמות דיגיטליות הן כבר חלק מאיתנו


בשוק המצלמות הדיגיטליות קיימות חברות רבות ומגוונות, כולן טובות וחלקן מצוינות, כמו מצלמות דיגיטליות פנסוניק או מצלמות דיגיטליות סוני. המצלמות הדיגיטליות הפכו עם השנים לחלק אינטגרלי מהחיים שלנו, במיוחד עם הופעת המצלמות במכשירים הסלולאריים. בעידן של מצלמות דיגיטליות, פיתוח הפילם וההמתנה הארוכה נותרו בגדר זיכרון רחוק.


אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב