ידע הוא כח?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

ידע הוא כח? 

מאת    [ 07/04/2010 ]
מילים במאמר: 489   [ נצפה 2282 פעמים ]

 
 

לאנשי משאבי האנוש בארגון כח רב, הנובע - בין השאר - מהנגישות הרבה והבלתי אמצעית עם מידע; מידע לגבי עובדים, מנהלים, שכר, משרות פתוחות, מועמדים, מידע עסקי, פיננסי, אסטרטגי, ניהולי, פוליטי.

האם מידע הוא תמיד כח? האם ייתכן שלעתים עשוי הוא להוות מכשול?

 

לכאורה, הזמינות למידע מקרבת ו"יוצרת קשרים", מאפשרת לנהל ולהתנהל באופן שיקדם את האינטרסים של המערכת, לייעץ ולגשר, לצפות קדימה ולמצב את עצמנו בעמדה אטרקטיבית.

 

בפועל, אף מבלי שרבים מאיתנו מייחסים לכך חשיבות או תשומת לב ראויה, הזמינות למידע הגורמת להצלחה היא גם הגורם הראשון לכישלון;

 

חשיפה למידע רב גורמת לבלבול, לא תמיד אנו יודעים ומודעים מה לסנן, מה נכון, מה בגדר שמועות ומהן העובדות. לא תמיד אנו בודקים זאת ולעתים פועלים בפזיזות. מידע רב מושך לא רק ידידויות אינטרסנטיות אלא גם 'מושך אש'; התחושה שהאדם העומד מולך נחשף לידע כמעט בלתי מוגבל ועל כן וודאי ידועים לו תנאי ההעסקה/ עמדות המנהלים כלפיך/ הקידום העתידי שלך, למעשה עתיד הקריירה שלך בידיו - תחושה זו איננה פשוטה ומאחר שהיא כמעט בלתי נמנעת יש לתת עליה את הדעת.

מידע רב מזמין תחרות, עוינות, סקרנות והרבה מאוד צביעות.

חשיפה למידע רב עשויה להטות החלטות למקום של קידום אינטרסים שלאו דווקא מתיישרים עם האינטרסים של הארגון. לעתים, מידע עשוי להתנגש עם ערכים אישיים וככזה, להעמיד אותנו בפני קונפליקטים בלתי אפשריים.

 

אם נחלוק במידע - יהא זה כח רגעי וחולשה לטווח ארוך. נזכה לחוסר אמון ולחוסר הערכה אישית ומקצועית. אם לא נחלוק במידע ניחשב לאנטיפטים, אגואיסטיים ולא חברותיים.

המידע הוא חלק מאיתנו גם מחוץ לשעות העבודה, גם בארוחת הצהרים, בטיסה ובין חברים.

משפט אחד, מילה מיותרת, עשויים להתפרש באופן בלתי רצוי ולהוביל לכאוס. המילים היוצאות מהפה של פונקצית משאבי האנוש נמדדות ונשקלות וכל טעות היא כמעט בלתי נסלחת.

 

מקצוע משאבי אנוש הוא אחד המקצועות הבודדים הקיימים ומי שלא מבין ומפנים זאת איננו מבין את משמעותן של המילים ומשמעות האחריות המוטלת על כתפינו.

 

אחד התפקידים המרכזיים שלנו כאנשי מקצוע הוא לדעת לסנן;

 

לסנן ולבדוק היטב את המידע המגיע אלינו.

לסנן ולבדוק היטב את המידע היוצא מאיתנו.

אין להבדיל בין "שיחת מסדרון" לשיחה רשמית - מידע הוא מידע.

עלינו להבין את התרבות הארגונית, תרבות הדיבור, ה'סלנג' הארגוני, המשמעויות והרגישויות.

חשוב ביותר לומר דברים בטאקט.

לשמור על כבוד הזולת וכבודנו אנו.

להיות נאמנים לערכי החברה אולם גם לערכינו אנו.

חשוב לא פחות גם לסלוח לעצמנו - אולם ללמוד מהטעויות להמשך.

 

ואם קיים ספק - עדיף לא להגיב.

לשתוק.

ללמוד.

להקשיב.

 

מאשר להתחרט.

 

 

 

 

 

 

 

 

מיכל שמר-דהן בעלת ניסיון רב בניהול משאבי אנוש, יועצת ארגונית ואישית ומרצה בתחומי ניהול ומשאבי אנוש.


 M.A.במנהל ומדיניות ציבורית, אוניברסיטת ת"א


 B.S.W בעבודה סוציאלית, אוניברסיטת ת"א


 לימודי LL.B במשפטים, מכללת שערי משפט


 בוגרת ניהול משאבי אנוש, היחידה ללימודי חוץ, אוניברסיטת בר -אילן


לקשר עמה יש לכתוב לדוא"ל href="mailto:mshemerd@gmail.commshemerd@gmail.com">">mshemerd@gmail.com


הדברים הכתובים במאמריה מבוססים על הניסיון והידע המקצועי הרב שצברה כמנהלת, במסגרת תהליכי ייעוץ ארגוני ופיתוח מנהלים בחברות ובארגונים בתחומי ההייטק והתעשייה ובעבור אנשים פרטיים. הדברים מיועדים להעשרת הידע בלבד, אינם מהווים תחליף לייעוץ מקצועי אישי המתאים למידותיו של כל אדם ואדם ואין להסתמך עליהם ככאלה.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב