דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה צריך לדעת לקראת לימודים בחול 

מאת    [ 07/04/2010 ]

מילים במאמר: 551   [ נצפה 2616 פעמים ]

לימודים בחו"ל הם אפשרות המועדפת על מועמדים רבים למוסדות להשכלה גבוהה כמו גם למעוניינים בקורסים מקצועיים ברמה גבוהה במקצועות כגון קונדיטוריה ובישול. הגלובליזציה הפכה את הלימודים בחו"ל לאפשרות ריאלית עבור מרבית הסטודנטים וכיום, עם האפשרות להשיג אזרחות זרה בהסתמך על דורות קודמים שהגיעו מחו"ל עבור נתח נאה מן האוכלוסיה מדובר גם בהזדמנות משתלמת כלכלית. עם זאת, לפני שניגשים לארוז מזוודה לשם לימודים בחו"ל חשוב לדעת מספר דברים.

קבלה לאוניברסיטאות

על אף שנראה כי הסיכוי להתקבל ללימודים בחו"ל גדול יותר, גם בדרך לאוניברסיטאות שם תצטרכו להשיג ציונים נאים במבחני מיון שונים המזכירים במבנה מבחן פסיכומטרי אך בודקים בעיקר את הידע באנגלית. עלותם של כל אחד ממבחנים אלו היא כמה עשרות דולרים ואף יכולה לעבור את רף 100 הדולר, ובמידה ותצטרכו קורסי הכנה לבחינה, כמו אלו שרובנו לקחנו לפני פסיכומטרי, הסכומים נוסקים מעלה.

 

לאן הולכים

לא כל אוניברסיטה בחו"ל תעניק לכם נקודת פתיחה טובה בשובכם לארץ. אם אתם מתכננים לימודים בחו"ל כדאי לכם לוודא כי התעודות הניתנות על ידי מוסד הלימודים המבוקש על ידכם מוכרות בארץ על ידי המועצה להשכלה גבוהה וכי הן מעניקות לכם יתרון או לפחות הזדמנות בשוק העבודה הישראלי. עוד חשוב לזכור כי קיימים שינויים בין חומרי הלימוד במדינות השונות ועל כן אם אינכם מתכננים להשאר ולפצוח בקריירה במדינה בה למדתם, היו מודעים לכך.

 

מנגד, ישנן אוניברסיטאות שיפתחו לכם את הדלתות בכל מקום בעולם אליו תלכו. סף הקבלה לאוניברסיטאות אלו, הנמצאות בראש הדירוג העולמי של מוסדות לימודים, גבוה במיוחד, הלימודים בהם נחשבים לקשים ומפרכים ושכר הלימוד בהם אסטרונומי, אך יש מי שרואה בכך השקעה לעתיד המחזירה את עצמה.

 

איפה כדאי ללמוד מה?

הבחירה באיזו מדינה ללמוד צריכה להיות מושפעת מהתחומים בהם המדינה והאוניברסיטאות שבה נחשבות למובילות. לאדריכלים המעוניינים בלימודים בחו"ל איטליה תהיה אפשרות מרתקת ומאתגרת בעוד שלמעוניינים בלימודי בישול עילי עדיף להתמקד בצרפת ובמוסדות החינוך הקולינרי המפורסמים שלה.

 

לימודים במדינות שאינן דוברות אנגלית עלולים להתגלות כקשים יותר עבור מי שיאלץ ללמוד את השפה המקומית בכדי להסתדר בנוסף לחידוד ידיעותיו בשפה האנגלית ברמה גבוהה יותר מזו שלמד לפסיכומטרי, ועל כן כדאי לקחת זאת גם כשיקול.

 

כיום ישנן אוניברסיטאות זרות המקיימות הסכמי המשך לימודים עם מוסדות לימודים ישראלים. כך למשל ניתן ללמוד בארץ רפואה טבעית ולהתמחות בכך בסין, ללמוד תכנות בארץ ולהשלים לתואר באוניברסיטאות באוסטרליה וכן הלאה. אופציה זו מצויינת למי שרוצה לחוות לימודים בחו"ל אך להבטיח לעצמו את הבסיס בשפת האם.  

 

מחיה

על אף כי בחלק מהמדינות הנחשבות ליעד מועדף ללימודים בחו"ל כגון מדינות מזרח אירופה, יוקר המחיה נמוך משל ישראל, במדינות המפותחות כגון ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה, גרמניה ובריטניה יוקר המחיה גבוה מזה שאנו רגילים לו בארץ. בכדי להסתדר לאורך תקופת הלימודים במדינות אלו כדאי לדאוג לרזרבות כלכליות כגון חסכונות, להגיש בקשה לעבודה בתקופת הלימודים במשרת סטודנט ולברר על אפשרויות מגורים חסכוניות כגון מעונות סטודנטים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב