דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכרה עצמית - מכירה עצמית 

מאת    [ 07/04/2010 ]

מילים במאמר: 336   [ נצפה 2876 פעמים ]

למרות שהמושג 'מכירה עצמית' כבר לא כל כך מושמץ, בגלל המודעות, ההולכת וגוברת, שבעצם אנחנו מוכרים את עצמנו כל הזמן, עדיין המודעות האנושית לא ממש מכירה בכך שמכירה והכרה היינו הך הם. ולמה הכוונה? ממה מורכבת ההכרה היומיומית שלנו? האין היא מורכבת מכל הדברים שמכרנו לעצמנו, שקיימים במציאות שלנו ושאנחנו כל יום חוזרים ומשננים לעצמנו באמצעות משפטי מכירה באופן כמעט טקסי, ריטואלי, כדי להמשיך ולשכנע את עצמנו ואת כל אלו שמסביבנו בצדקת הדברים? והאם אין ההכרה העצמית שלנו על עצמנו, על מה שאנחנו, ההגדרה העצמית שלנו, הדימוי העצמי שלנו, אינה מורכבת מסך כל המכירות שערכנו לעצמנו על ידי תסרטי שיחה משכנעים לעילא?

האין אנו מוכרים את עצמנו שוב ושוב גם לעצמנו וגם לזולתנו על בסיס יומיומי, שעתי, רגעי, כל הזמן?

אכן, אנחנו עושים זאת. ולא תמיד עושים זאת לשביעות רצוננו. תשאלו את עצמכם – מה יש לי בחיים? איזה מקצוע יש לי? האם אני אוהב מה שאני עושה? האם אני אוהב את מה שקורה במערכות היחסים שלי (מול הבוס, מול הבת/בן הזוג [במידה ויש], מול החברים שלי, מול המשפחה לי, מול הילדים שלי, מול כל אדם). האם אני אוהב את מערכת היחסים שיש לי עם עצמי, מהו הדימוי העצמי שלי, כמה ביטחון עצמי יש לי, מהי ההגדרה העצמית שלי? האם אני אוהב את הסביבה הפיסית שאני חי בה, מהו היחס שלי לאנשים בכלל, לעולם, לאלוהים (הטבע, היוניברס, כל אחד לפי אמונתו)? כל אלו הם דברים שקניתם במכירה עצמית, שערכתם בעצמכם ואך ורק בעצמכם לעצמכם. אז... אם לפעמים לא מוצא חן בעיניכם מה שמכרתם לעצמכם ואיך שאתם מוכרים את עצמכם לעולם, איך לשנות את המכירה הזאת? רמת ההכרה שלנו מכתיבה את הדרך שבה אנו מוכרים לעצמנו ולאחרים את עצמנו ואת הדרך שאנחנו מוכרים את המציאות שלנו לעצמנו ולאחרים.

אפשר להעלות את רמת ההכרה שלנו פי כמה מונים, להעלות את הסטנדרטים על פיהם אנו פועלים, להכיר טוב יותר את מערכות ההפעלה שלנו, ואת המורכבות שלהן ומערכות היחסים בינן לבין עצמן. כל אלו הינם דברים שניתן ללמוד, ואפשר ליישם תוך כדי למידה בסדנאות במאות תקשורת. ואז העולם נראה אחרת ואנחנו מרגישים הנאה ממלאכת הקניה. מוזמנים להציץ ולהתרשם.

לחץ כאן - להרשמה לסדנת 'במאות תקשורת' מיכל קלעי היל מנכ'לית 'תשע - במאות תקשורת' לרדת למגרש המשחקים, לעלות על במת החיים! http://www.tesha-bamautikshoret.com/ 072-2357635




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב