דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דגשים להתקשרות בהסכם דיור מוגן 

מאת    [ 07/04/2010 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 2784 פעמים ]

לפי מה בוחרים דיור מוגן?

כשאנו בודקים בתי דיור מוגן, אנחנו בוחנים את המקום לפי מגוון פרמטרים. השיקולים המובילים יהיו העלויות, המיקום, סוג הדירות וסוג הדיירים. לאחר שהחלטנו על בית דיור מוגן, עלינו ניכנס למשא ומתן מול צוות המקום. בהמשך המאמר מרוכזים חלק מהדברים שמומלץ לשים אליהם לב כאשר מתקשרים עם מקום כזה בחוזה.

מסלולי כניסה לדיור מוגן

ישנם שני מסלולי כניסה עיקריים לדיור מוגן. הראשון הוא מסלול פיקדון- הדייר משלם סכום פיקדון מסוים כערובה לדירה. מסכום הפיקדון מחלט בכל שנה המוסד שיעור שנע בין שניים לשני אחוזים וחצי בתוספת מע"מ, למשך תקופה של 10-12 שנים. בתום התקופה יאבד הפיקדון בערך 30 אחוזים מערכו ההתחלתי.

הדרך השנייה להיכנס אל בית דיור מוגן היא במסלול דמי כניסה: במסלול זה ישלם הדייר סכום נמוך משמעותית מסכום הפיקדון, כשהמוסד יחלט בכל שנה סכום משתנה, בין 20 ל-33 אחוזים. מסלול זה יקר מאוד ומומלץ רק למי שאין לו יכולת להפקיד את מלוא סכום הפיקדון עם הכניסה.

דמי אחזקה בדיור מוגן

בכל חודש ישלם הדייר סכום של עמה אלפי שקלים כדמי אחזקה. יש לשים לב שהסכום כולל בתוכו את כל החשבונות, כולל חשמל, ארנונה ומים וכן תיקונים והוצאות שוטפות על בלאי של המבנה.

מחלקות תומכות

במרכזי שיקום רבים קיימות מחלקות תומכות כמו מרכז שיקום ומחלקה סיעודית. לרוב תינתן לדייר במרכז דיור מוגן האפשרות לשלם סכום חודשי שיאפשר לו הנחה משמעותית בעת אשפוז באחד מהמתקנים הללו.

ניתן לראות בכך סוג של ביטוח סיעודי. היתרונות המשמעותיים שמציעים המרכזים הם בשמירת מקום לדייר במידה ויהפוך לחולה סיעודי או חולה סיעודי מורכב. במקרים כאלו לא תהיה המתנה והאשפוז יופעל ברגע הצורך באופן אוטומאטי. מומלץ לבדוק ביטוחים שונים לפני החתימה ולהשוות אותם לתנאים שנותן המרכז.

מרכז דיור מוגן- הבטחת כספי הפיקדון

אין כיום חוק בארץ ישראל המחייב בית דיור מוגן כזה או אחר לתת ערבות בנקאית עבור דמי הפיקדון שאותם הפקיד הדייר. לכן, נמצאו מספר פתרונות יצירתיים שאמורים להגן על כספו של הדייר.

ישנם בתי אבות שמציעים להעמיד ערבות בנקאית על מלוא הסכום כאשר העלויות הן על חשבון הדייר. זוהי הדרך הטובה ביותר לבטח את הכסף, אך יש לזכור כי הדייר יצטרך לשלם מאות שקלים בכל חודש. ישנם מרכזים המציעים למשכן את הזכויות על הדירה לטובת הדייר או לרשום לטובתו הערת אזהרה, מה שיבטיח את זכיותיו בנכס אם המרכז יפשוט רגל.

שירותי רפואה בבית דיור מוגן

שירותי רפואה זמינים הם דבר חשוב ויש לבדוק למה המרכז מתחייב. ישנם בתי דיור מוגן שמתחייבים להעמיד רופא צמוד 24 שעות ביממה וישנם כאלו המתחייבים לרופא ואחות רק במשך שעות היום, בתוספת כונן כלשהו במשך הלילה.

החזרת הפיקדון

במקרה של פטירה או עזיבה מתוכננת, הפיקדון יוחזר תוך כמה חודשים. בגלל הסכום הגבוה והאפשרות להשקיע אותו במגוון אפיקים רווחיים יותר, מומלץ לנסות ולקצר בחוזה את פרק ההמתנה עד כמה שניתן.

ישנם בתי אבות ברמה גבוהה בכל רחבי הארץ. אם אתם מחפשים דיור מוגן ירושלים היא אופציה טובה, כשגם חיפה, תל אביב ובאר שבע הם אפשרות איכותית. חשוב שתקראו היטב את החוזה שעליו אתם חותמים ואם צריך תתווכחו על התנאים. אנו שמים אנשים יקרים בבתי דיור מוגן. חשוב שנדאג שיקבלו מה שמגיע להם.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב